Vorige week was ik bij de dealer voor een olieverversing en update en ze adviseerden een brandstofadditief bij 7.500 mijl. Moet ik dit daadwerkelijk doen of is dit gewoon een truc voor een paar extra dollars?
Als ik me goed herinner, is de brandstofinjectorreiniger minder effectief op GDI-motoren vanwege de manier waarop ze de brandstof in de motor spuiten. Ik gebruik zelf de Concentrate.Er zijn nogal wat grote niet-Top-Tier stations - uit mijn hoofd, Kroger, RaceTrac en Murphy (Wal-mart), Hess, Marathon.
Ook - ik vroeg me af, maar dit lijkt een goede thread om te vragen.
Ik ga waarschijnlijk Techron toevoegen bij elke olieverversing, ook al denk ik niet dat het "vereist" is.
Vraag:
https://www.walmart.com/ip/Chevron-Techron-Fuel-Injector-Cleaner-12-oz/46683811
https://www.walmart.com/ip/Chevron-Techron-Concentrate-Plus-10-oz/16647989
De Complete Fuel System Cleaner wordt blijkbaar ook aangeduid als Techron Plus Concentrate (hierboven vermeld) en is iets duurder dan de Fuel Injector Cleaner - maar ze gaan allebei in de tank en stromen door het complete brandstofsysteem, dus welke is beter en wat is het verschil?
Ja en nee. De brandstofinjectorreiniger is waarschijnlijk even effectief in GDI of MPI bij het reinigen van de brandstofinjectoren. GDI-motoren KUNNEN problemen hebben met koolstofophoping op de kleppen, omdat de brandstofspray de kleppen nooit wast en aangezien de brandstofspray de kleppen nooit wast, zal de injectorreiniger de kleppen ook niet wassen, dus het zal niet helpen met dat probleem.Als ik het me goed herinner, is de brandstofinjectorreiniger minder effectief op GDI-motoren vanwege de manier waarop ze de brandstof in de motor spuiten.
Maar wat is het verschil en de voor- en nadelen van elk?Ik gebruik zelf de Concentrate.
Een beetje antwoordend op mijn eigen vraag:Maar wat is het verschil en de voor- en nadelen van elk?
Ik heb net een servicebeurt gehad bij de dealer en ze hebben me bijna $13 voor het additief in rekening gebracht!Sea Foam of AR6400-G (16oz) - Professional Fuel System and Engine Cleaner (Behandelt 25 gallons benzine)
Beide werken zeer goed. Mijn voorkeur gaat uit naar Archoil. Werkt zeker.
Ze rekenden me bijna $13 voor het additief!they charged me almost $13 for the additive!
Thnks! Triest, maar waar, LOL! Triest maar waar! :wink:$4 voor het additief en $9 voor de 3 minuten die de technicus nodig had om het in de tank te gieten.>![]()
Dat zeggen ze, maar het gaat allemaal door het hele systeem. Kortom, voor zover ik kan beoordelen, heeft Concentrate Plus meer Techron. Voor $0,30 tot $1 meer is dat goed genoeg voor mij, als het $4 voor de FIC en $9 voor de CP zou zijn, zou ik misschien voor de FIC gaan ...Techron Fuel Injector Cleaner is uitsluitend voor brandstofinjectoren. Techron Concentrate Plus is daarvoor en ook voor andere dingen.
Producten