Hyundai Forums banner
21 - 35 of 35 Posts
Discussion starter · #21 ·
als ik het mijne zo gesplitst zou hebben, zou ik het eerst verwijderen, dan zou ik rubberen ondercoatingspray als lijm gebruiken en dan wachten tot het een beetje droog is, en dan zou ik het geheel aan beide kanten spuiten, maar in mijn geval heb ik daar een gat gescheurd van ongeveer 2 voet lang en 5-8 inch lang, ik zal wat vergelijkbaar materiaal moeten gebruiken om eroverheen te lijmen, en dan zal ik ondercoating aan beide kanten spuiten. Ik heb dit spul eerder op mijn oude auto gebruikt, ik heb de hele onderkant ermee gecoat, het hield behoorlijk goed stand, en we hebben koude winters in NY. Niet -30c echter, iets lager, normaal gesproken is rubberen ondercoating niet bedoeld om als lijm te worden gebruikt, maar het kleeft wel behoorlijk goed aan dingen. Ook in jouw geval zou ik een goede oude naald en tandflos gebruiken en een dozijn of twee steken doen voordat ik het geheel coating, het zou moeten helpen om het bij elkaar te houden. Koop er gewoon een die volledig opdroogt, sommige blijven voor altijd plakkerig. Elke auto-onderdelenwinkel zou ze moeten hebben. Als ik de kans krijg, doe ik de mijne dit weekend.
Hoi bedankt vriend,
Ik vond je idee leuk. Ik heb het aan elkaar gelijmd met job weld marine epoxy om te lijmen en nu
ga ik wat vezelmat met ondercoating asfalt spray gebruiken. Denk je dat dat een goed idee is?
Het is raar dat asfalt ondercoating goedkoper is dan rubberachtige asfalt ondercoating. Werken beide dingen hetzelfde?
En heb je je reparatie gedaan? Wat ga je gebruiken of heb je gebruikt om het gebied te repareren?

Bedankt

Ja, ik heb de mijne gedaan, maar ik heb het een stuk eenvoudiger gedaan. Ik heb het in een werkplaats gedaan tijdens het verversen van de olie. Ik heb een stuk linoleum tussen de beschermplaat en de carrosserie geplaatst, hoefde de beschermplaat niet eens te verwijderen, slechts 1 bout eruit, waar twee helften samenkomen, en het linoleum ertussen geschoven, daarna de bout teruggeschroefd. Daarna heb ik rubberen coating over het gat gespoten. De patch is nu dus op de beschermplaat gelijmd.

Sorry dat ik een oud draadje omhoog haal, maar aan de passagierskant van mijn Sonata is een van de clips die dit paneel vasthoudt, losgeraakt.

Er zit een ronde verzonken pocket op het schild die over een tapeind past dat uit de unibody komt ( https://i.imgur.com/lKCe0mC.png ), en een moer of clip houdt het vast. Weet iemand dat onderdeelnummer, of op zijn minst welke draadmaat een moer zou hebben?

Ik wil ook mijn teleurstelling uiten dat dit ding van papier is gemaakt. Het zal uiteraard niet bestand zijn tegen een typische Canadese winter, want ik ben er vrij zeker van dat wat sneeuw die de ploeg voor mijn oprit heeft gelegd, het ding in de eerste plaats heeft gescheurd.

Waar het bij het voorwiel wordt gemonteerd, houdt een bout zowel het als de spatbord-/wielkuipvoering in de unibody, er is slechts een lip van ongeveer 1/2 inch papier rond de bout die voorkomt dat het volledig van die bout wordt gescheurd. Zodra het van 1 bout loskomt, zal het rondflapperen en zichzelf van de andere afscheuren, omdat het alleen van papier is gemaakt. Zelfs als ze wat metalen/plastic lipjes rond alle gaten voor bouten/clips zouden hebben, zou het in ieder geval voorkomen dat het zichzelf afscheurt.

Ik kwam erachter dat mijn dealer de clip moet bestellen, dus vanavond ga ik naar de bouwmarkt en haal ik een moer/ring om hem tot die tijd op zijn plaats te houden. Ik zal de draadmaat later plaatsen voor het geval dit iemand anders overkomt en ze een doe-het-zelf reparatie nodig hebben om ergens naartoe te hinken.

Hoe dan ook, ik dacht gewoon dat het teleurstellend was, want voor het grootste deel ben ik onder de indruk van hoe de auto is ontworpen.

Ze zijn in de eerste plaats bedoeld voor aerodynamica (brandstofverbruik), maar helpen ook om onderdelen van de onderwagen te beschermen tegen vuil, enz.

Ze zijn niet duur als je voor aftermarket-onderdelen gaat en zijn eenvoudig te installeren.

Ze zijn er voornamelijk voor aerodynamica (brandstofbesparing), maar helpen ook om onderdelen van de onderwagen te beschermen tegen vuil, enz.

Ze zijn niet duur als je voor aftermarket pats gaat en eenvoudig te installeren zijn

Hij heeft het niet over de voorste spatplaat voor de motor. Hij verwijst naar de lange glasvezelpanelen die over de lengte van de carrosserie onderdoor lopen. Ze zijn erg duur en kunnen alleen als OEM worden gekocht, voor zover ik heb gezien. Het is niet de moeite waard om te vervangen.

Ik merkte al snel na het krijgen van mijn 2019 Sonata dat de bouten die dit schild vasthielden los zaten. Heb een ratelsleutel gepakt en ze aangedraaid.

Als ik de bovenstaande verhalen hoor, is mijn situatie misschien niet uniek. Het kan goed zijn voor Sonata-bezitters om dit te controleren om schade te voorkomen, zoals de oorspronkelijke poster beschrijft.

21 - 35 of 35 Posts