Hyundai Forums banner

Opties/meningen voor reservebanden

34K views 35 replies 9 participants last post by  Tiger-Heli  
#1 · (Edited)
Ik zal beginnen met het stellen van een paar vragen, voor het geval dat iemand het weet:

Past een 185/70R14 band op de OEM-velg in de kofferbak (sedan) zonder uit te puilen (de standaard bandenmaat is 175/70R14)?

Past de 09149-3X000 piepschuim koffer (of andere) in de OEM 14-inch stalen velg (de donut is een 15-inch reservewiel). Er is waarschijnlijk wat trimmen nodig, maar ik wil weten of het niet past, zelfs niet met trimmen?

Weet iemand het verschil tussen de 1RF400-AC900 en de 1RF400-AC930 reservekits?

Ter achtergrond - ik heb de meeste threads hierover gelezen en ik twijfel aan mijn oorspronkelijke plannen, dus ik dacht dat ik de leden hier zou vragen of ik iets mis.

Ik weet dat de auto werd geleverd met een opblaaskit en ik weet dat het 175/70R14 wiel in de reservewielruimte past. Ik heb eerder gezegd dat als ik toch een reservewiel zou kopen, ik het extra zou uitgeven aan een band van volledige grootte in plaats van een donut, maar ik ben dat enigszins aan het heroverwegen. Zoals ik het zie, heb ik de volgende opties:

• Hyundai OEM Donut Kit - Kosten $238,69 (oorspronkelijk $300) 1RF40-AC900 (Merk op dat die onderdeelnummer de reserveband niet bevat, maar veel verkopers de reserveband aan de kit toevoegen) - 2012 2016 Hyundai Accent 4 Door Reservewiel Kit Band gemonteerd 1RF40 AC900 | eBay Dit is een kant-en-klare kit en ik neig ernaar om hiermee te gaan. Dingen die ik leuk vind: Er zijn geen "verborgen kosten". Het is plug-and-play, de band oppompen, vastschroeven en klaar. Het is nieuw en ontworpen door Hyundai om in de auto te passen, niet te rammelen en veilig te passen en de kofferbakvloer te ondersteunen. Voor hoe ik de auto gebruikte (forens), werkt het. Het heeft het nadeel van een snelheidslimiet van 50 MPH en een totale limiet van 50 mijl op de reserveband, maar daar ben ik waarschijnlijk okĂ© mee. Behalve mijn 1974 die een reservewiel van volledige grootte had, hebben al mijn latere auto's donuts gehad en ik heb er precies EEN KEER een gebruikt - en dat was toen ik probeerde versleten banden te gebruiken tot mijn volgende salarisstrook en ze het niet haalden - in principe zie ik dit als een verzekering - je wilt het niet gebruiken en je hebt het waarschijnlijk niet nodig, maar je wilt ook niet zonder zitten. Ik weet niet wat de -AC930 verandert ten opzichte van de -AC900. Iemand suggereerde dat het schuim anders was, maar dat is niet logisch. Het is ook een Accent-kit (geen Elantra die een wiel met 5 bouten nodig heeft). Ik weet dat sommige kits een rood geschilderde reserveband hebben en sommige een zwart geschilderde reserveband, misschien is dat het verschil.

• Hyundai OEM Reservewiel van volledige grootte - Kosten $205-275 - misschien (waarschijnlijk) meer. Dit was wat ik oorspronkelijk van plan was en het is logisch, maar de duivel zit in de details. Ik denk dat het de beste optie zou zijn als ik routinematig 300 mijl lange ritten in de auto zou maken en wilde weten dat ik het reservewiel kon installeren zonder de reis te vertragen en dan de band kon repareren wanneer ik er volgende week aan toe kwam, maar dat doe ik niet. Prijsopbouw:

• Krik en gereedschap - $50-$150 - Drie opties:

• Ebay - Af en toe verschijnen deze als een Elantra- of Sonata-krik en -koffer voor ongeveer $50-60. Ik denk dat de MD Elantra-kit zal werken, maar ik ben niet zeker van de Sonata.

• Kit - Een lokale dealer verkoopt de 1RF40-AC900 kit zonder de band voor $156. Dat is duur, maar zou kunnen werken als ik de donutvelg zou kunnen gebruiken of deze apart zou willen verkopen.

• Individueel - De kosten zijn ongeveer $100 plus verzendkosten - ik heb de onderdelen hier vandaan gehaald: Hyundai Parts - Genuine OEM Hyundai Parts & Accessories Online - er zijn misschien andere opties. Ik weet niet zeker of dit de onderdelen in de 1RF40-AC900 kit zijn, maar ze zouden op de Accent moeten werken - ik heb ook de werkelijke onderdeelnummers in de kit van Bernardi Hyundai ontvangen):
Koffer - 09149-3X000 - $9,19 (Volgens Bernardi Hyundai is de koffer in de kit 09149-1R400 voor $34,74 - ik weet niet zeker wat het verschil is)
Krik - 09110-3X000 - $70,88 (Volgens Bernardi Hyndai is de juiste krik 09110-1R050 voor $62,17 en op nationale backorder tot eind augustus)
Stang (krikhendel) - 09132-3B000 - $2,94 (Bevestigd)
Wielsleutel - 09131-3B010 - $9,37 - (Bevestigd)
Bevestigingsbout - 62850-1R200 - $6,85 (Volgens Bernardi Hyundai is de juiste bevestigingsbout 62850-1R300 voor $6,68).

• Velg - $70 Een lokale bandenwinkel verkoopt een nieuwe OEM- of Repro-velg voor $70. Ik kan ook gebruikte OEM-velgen met de TPMS-sensor vinden voor $50 op E-bay, maar ik haat het om gebruikte onderdelen in een gloednieuwe auto te plaatsen. Ik denk dat het OEM-onderdeelnummer 52910-1R005 is. OEM-velgen kosten ongeveer $90 bij de dealer en TPMS ongeveer $30 bij RockAuto.

• Banden - $60 - maar welke maat?

• Montage en balanceren - $25 Schatting

• Diverse kofferbakvloer versteviging - niet geprijsd …
Onbekenden:

• Koffer - Ik weet niet zeker wat het verschil is tussen de $9,19 koffer en de $35 koffer. Ik kan de $9 koffer niet lokaal krijgen. Het is niet kosteneffectief (verzendkosten) om alleen de koffer zelf te bestellen, maar dit zou handig zijn, want als de koffer niet in de OEM-velg past, zou ik beter af zijn met alleen de donut of alleen een aftermarket-oplossing.

• Maat - Ik ben van plan de standaardbanden te vervangen door 185/70R14's wanneer de OEM-banden versleten zijn - maar ik weet niet of die in de kofferbak passen. De slimme zet is om te wachten tot ik nieuwe banden krijg, te kijken of de 185's in de kofferbak passen en de beste van mijn 175's te gebruiken als dat niet het geval is, maar de Hankooks zouden 70.000 mijl mee moeten gaan en ik wil niet zo lang zonder reservewiel wachten.

• Vloer - Moeilijk te zeggen wat er met deze kit gedaan zou moeten worden om de vloer omhoog te houden.
CONCLUSIE

Ik denk dat er te veel problemen zijn om het Hyundai OEM reservewiel van volledige grootte te laten werken. Dus het is ofwel $240 uitgeven voor het donut reservewiel dat er af is (het is slechts een reservewiel en zal waarschijnlijk nooit worden gebruikt), of $175 uitgeven voor de Discount Tire/Harbor Freight kit en uitzoeken hoe je het moet opbergen (het is slechts een reservewiel en mag nooit worden gezien). Ik neig naar het donut reservewiel.

#4 ·
Vertel me er meer over - ik ben verward maar nieuwsgierig...

Oké - ik heb ze gebeld...

$324 is veel te veel daarvoor, IMHO, (zelfs met 11% korting) maar ze gaven me wat nuttige info...

Om te beginnen is de bandenmaat op hun website onjuist - er staat dat het een P175 15-inch band is, wat geen zin heeft, aangezien de Accent werd geleverd met 14- of 16-inch banden. En er staat dat je hem niet als permanente band kunt gebruiken, wat ook geen zin heeft.

Ik heb ze gebeld en ze zeiden dat het een P175/70R14 band is. Ze zeiden ook dat de gereedschapstas een P/N 09149-34000 is, wat een adviesprijs van $5 en OEM voor een Genesis is.

Dus als ik deze route ga, ga ik waarschijnlijk voor:
Velg - $70 lokaal - kan net zo goed degene nemen waarmee ik de OEM wieldoppen kan gebruiken. Ga me niet bezighouden met TPMS.
Banden - Wordt hier een beetje vreemd... Discount heeft de Hankook 175/70R14 voor $54 en $77,16 gemonteerd en gebalanceerd (wat overeenkomt met de huidige banden, maar een beetje klein is als ik de banden vervang) of een Barum 185/70R14 voor $35 of $57,02 gemonteerd en gebalanceerd. (Geen geweldige band, maar het is alleen de reserveband). Moet kijken hoe de OEM-band in de kofferbak past en van daaruit verder gaan.
Krik - $21 - Harbor Freight
Tas en houvast - $11
Wielsleutel - $10 (moet de tas halen en dan kijken wat ik daarin kan laten passen).

Totaal - $189 voor de P175 of $169 voor de P185.

Geen slechte deal voor een reserveband van volledige grootte.

#5 ·
Ik heb geen tijd besteed aan het controleren van dingen, dus bij voorbaat mijn excuses... maar uw onderdeelnummer van de behuizing 09149-3X000 lijkt te zijn voor de 11-13 Elantra, en als dat het geval is (geen woordspeling bedoeld), dan is het waarschijnlijk dezelfde die ik had gekocht en ik kan je vertellen dat deze absoluut niet in een 14" wiel past, hoe je het ook trimt. Tegen de tijd dat je het genoeg hebt bijgesneden om te passen, zou je niets meer overhouden. Ik had nauwelijks nog iets over nadat ik het had bijgesneden om in het originele 16" wiel te passen dat ik als reservewiel van volledige grootte bewaarde.

#9 ·
De complete kit in volledige grootte weegt slechts ongeveer 30 lbs. Ik denk dat het extra gewicht aan de achterkant er eigenlijk voor zorgt dat de auto stabieler blijft. 30 lbs is niet zo veel. Probeer eens een krat met 30 flessen water van 16 oz in uw kofferbak te leggen, wat ongeveer hetzelfde gewicht zou zijn.

Wat betreft het brandstofverbruik, ik haal nog steeds ongeveer 40-41 mpg op de snelweg, meestal met een snelheidslimiet van 65 mph.

#11 ·
Niet veel geluk met het controleren bij de slopers. Eén had een wiel, maar zei dat de banden waren verwijderd voordat ze het kochten. Dus ik zit in principe met:

Idealiter - Ik zou graag iemand willen vinden die velgen op een auto als de mijne zet en bereid is om de OEM 14-inch wiel en band (en slechts één ervan) te verkopen. Elimineert ook montage en balanceren.

De lokale wieldopwinkel zou een NIEUWE Hyundai-reparatievelg voor botsingsschade moeten hebben voor $70, maar geen TPMS.

Korting heeft het Unique-wiel voor $50, maar geen TPMS en kan geen fabriek wieldoppen gebruiken.

E-bay heeft velgen en TPMS voor $50, maar niet nieuw en moet mogelijk met spuitverf roestvlekken bedekken.

#12 ·
Op het punt om de trekker over te halen - nog een paar laatste vragen...

Brand New Out of Box Spare Tire Jack for Hyundai Kia 700kg 1500 Lbs | eBay - Iemand een idee waar dit op past? Ik neem aan dat het werkt met de Accent. Ik denk dat ik het meer vertrouw dan een Harbor Freight krik.

Replacement for Jack 2011 2014 Hyundai Elantra Spare Tire Tool Bag Set Kit | eBay - Dit is een replica, maar het heeft de krikhendel en de wielmoersleutel en wordt geleverd met een opbergtas, als de OEM-tas niet werkt.

Niet zeker over de velg, maar ik zou kunnen gaan voor - 12 13 14 15 Hyundai Accent Wheel 14x5 1 2 Steel w TPMS 371760 | eBay - het is OEM Hyundai en wordt geleverd met TPMS - een beetje jammer dat het een ongeluk heeft gehad, maar ik betwijfel of het verbogen is. Zo niet, dan haal ik de nieuwe $70 velg lokaal en sla ik de TPMS over.

Ik haal de gereedschapstas en de borgbout lokaal.

De enige andere vraag is welke band ik moet nemen - d.w.z.:

Hankook 175/70R14 voor $77 - waarvan ik zeker weet dat hij in de kofferbak past en overeenkomt met wat ik nu op de auto heb, maar als de OEM-banden versleten zijn, ga ik voor 185/70R14, en hij zal klein zijn.
Barum 185/70R14 voor $57 - neig hiernaar, maar weet niet zeker of er ruimte in de kofferbak is voor deze band en de krik, enz.
General 185/70R14 voor misschien $87 - wat precies overeen zou komen met de vervangende banden, maar dan 3-4 jaar oud of ouder zou zijn.

Neigt naar de Barum.

Wat ik waarschijnlijk ga doen, is kijken hoeveel ruimte er is met de standaardband en krik in de kofferbak voordat ik beslis over de velg- en bandenmaat.

Zijn er mensen met meningen over de krik hierboven?

#15 · (Edited)
En, voor een nieuw wiel:

Alternative Steel Rim 14x5 5 4x100 X40720 | eBay

Dus, voor ongeveer $75, heb je een reservewielset van volledige grootte (minus het schuim, maar een stuk multiplex of "spaanplaat" van Home Depot lost dat op, ongeveer $14). Voeg een wielmoersleutel en band toe en het is allemaal goed.

Ik weet niets over de 2012, maar een band van volledige grootte past in de 2009 Accent. Ze doen de "Space Saver" in de VS om het gewicht te verminderen, dankzij de CAFE-normen. Als dat er niet was, zouden we misschien ook reservebanden van volledige grootte krijgen.

#16 ·
Bedankt Old's Cool - de duivel zit hem in de details van deze dingen, hoewel ...

De Amazon-kit bevat echter niet de band. Ik heb in eerste instantie een E-bay-link geplaatst voor de complete donut-reservekit met band inbegrepen voor $ 240 verzonden.

De $ 45-velg lijkt op de Unique Wheel die Discount Tire verkoopt voor $ 50 uit de eerdere thread. Het zou werken, maar het zit een beetje krap op de remklauwspeling en past niet op de OEM-wieldoppen.

Reactie 11 heeft de wielopties. Ik neig naar een gebruikt wiel van E-bay - voornamelijk omdat de wieldoppen en TPMS er nog steeds mee zouden moeten werken en het $ 20 goedkoper is dan een aftermarket Hyundai-wiel.

De belangrijkste vraag die overblijft is of een 185 (niet 175) /70R14-velg in de bocht past.

Kosten op dit moment:
$ 30 - E-bay Jack
$ 50 - E-bay Velg
~ $ 30 - Hyundai hold-down, tas, stang en sleutel
$ 57 Barum band
$ 5-10 - OSB indien nodig om de kofferbak te versterken.

Ongeveer $ 175- $ 180 voor de hele enchilada ...

#18 ·
Ik kan niet begrijpen dat een autofabrikant een reserveband als optie aanbiedt.

Tenzij... en dit brengt ons terug bij de CAFE-normen, ze meten de EPA-kilometers van een auto op basis van GEEN opties. Geen reserveband = minder gewicht = betere EPA-gemiddelde.

#20 ·
Ik kan niet begrijpen dat een autofabrikant een reservewiel als optie aanbiedt.
Om te beginnen - het was geen OPTIE. De RB Accent en de MD Elantra werden geleverd zonder reservewiel. Er was een accessoirekit (iets anders) die later uitkwam met het donut-reservewiel en de krik en schuimkoffer - in feite wat ze in de Canadese auto's leverden.Ik snap het - ik ben het er niet per se mee eens, maar ik snap het.Bespaart 30 lbs gewicht, dus betere brandstofbesparing.Geeft je een handige opbergruimte onder de kofferbakvloer, die verborgen is.In 12 jaar met mijn Focus uit 2002 is het reservewiel nooit uit de kofferbak gekomen.Ze geven je 5 jaar pechhulp. De meeste kinderen tegenwoordig weten niet hoe ze de olie of koelvloeistof moeten controleren, dus als ze een sleepwagen moeten bellen om het reservewiel erop te zetten of wat prut in de band te pompen, wat maakt het dan uit?Ik probeer de positieve kant ervan te bekijken - de auto past op een reservewiel van volledige grootte. Als ik een Corolla zou kopen, zou ik op geen enkele manier $ 250 uitgeven om de donut te vervangen door een reservewiel van volledige grootte (als het zou passen, zou het niet in de Focus passen), maar als ik toch van plan ben een reservewiel te kopen en het $ 250 kost voor een donut en $ 200 voor een reservewiel van volledige grootte en beide in de kofferbak passen, dan neem ik de volledige maat en ben ik blij.

#19 ·
@az2008 - Oké, ik zie nu waar je met je opmerking naartoe ging. De Hyundai-krik met de schuimen behuizing is waarschijnlijk IETS veiliger in het geval van een ernstig ongeval. Die schuimen behuizing werkt echter met de donutvelg, maar werkt niet met de full-size 14-inch velg. @tenergy moest de zijne flink trimmen om met een 16-inch full-size velg te werken. Helaas is het beste wat je kunt doen met een full-size velg waarschijnlijk de tas die eerder werd gelinkt en die op de Genesis wordt gebruikt.

Ook - hoewel ik een sedan heb, geen hatchback. Ik denk dat het een ZEER ernstig ongeval zou moeten zijn voordat de krik van binnenuit de velg, door het vloerpaneel van de kofferbak en de kofferbakbekleding en door de achterstoelen zou komen en iemand in het passagierscompartiment zou verwonden.

Maar de Harbor Freight-krik zou in dat geval niet minder veilig en MISSCHIEN iets veiliger zijn ...

#22 ·
Ik denk dat het een ZEER ernstig ongeluk zou moeten zijn voordat de krik van binnenuit de velg zou komen,
Zal de band worden vastgebonden (verankerd)? Ik had de indruk dat veel van deze ad hoc full-size oplossingen de band (en andere dingen, krik, moersleutel) gewoon in de put lieten rusten.

Dat is waar ik me zorgen over heb gemaakt. En meer vanuit mijn perspectief met een hatchback. Je hebt gelijk dat een sedan die dingen beter zou moeten bevatten.

Ik veronderstel dat je je eigen anker zou kunnen maken (als de ad hoc full-size oplossingen het niet bevatten). Het zou niet moeilijk moeten zijn om een lange bout met die schroefdraad te krijgen (zoals het gat in de bodem in de put).

#24 ·
Gebrek aan peilstok voor de transmissie. Niemand controleert het toch.
Bingo - maar die is voor mij wel logisch. Op de Focus verving ik de ATF elke 30.000 mijl. Zelden tussendoor gecontroleerd, nooit vloeistof bijgevuld - ooit. Ik herinner me niet dat ik ATF heb BIJGEVULD sinds mijn Olds uit 1974.

En in dit geval voegen mensen de verkeerde vloeistof toe, vergeten de peilstok terug te plaatsen, laten per ongeluk vuil in de vulbuis vallen - het doet waarschijnlijk meer kwaad om het te controleren dan om de buis te verwijderen.

Wordt de band vastgebonden (verankerd)? Ik had de indruk dat veel van deze ad hoc full-size oplossingen de band (en andere dingen, krik, sleutel) gewoon in de put lieten rusten.
Dat hoop ik - ik heb het onderdeelnummer voor de borgbout vermeld. Wat ik niet weet, is of Hyundai geen officiële full-size kit maakt, dus de borging is ontworpen voor de donut. Ik neem aan dat hij ook op de full-size velg past, maar dat weet ik pas echt als ik de bout heb en hem kan testen met een full-size velg. Ik ben minder bezorgd over de band die rondvliegt dan over de krik.

De krik zit gewoon in de band, maar dat is eigenlijk alles wat hij ook met de schuimvoering doet - maar de schuimvoering heeft minder speling om ergens heen te gaan.

Als hij de Amazon-kit heeft gekocht, heeft deze de vastzetonderdelen.
Maar het is alleen voor de donut.

#26 · (Edited)
Op mijn Elantra gebruikte ik de bout met adapter van een Honda Accord uit 1992. De bout was ontworpen om te werken met het ruimtebesparende reservewiel van Honda, maar is lang genoeg en werkt met de volledige band van de Elantra. Ik gebruik ook een Honda CRX krik en slinger. De Honda wielmoersleutel heeft de verkeerde maat. Ik plaatste de inflator in de reserveband en wikkelde de andere gereedschappen in oude t-shirts om te voorkomen dat ze rammelen, rond de band gestopt.

#27 ·
Het onderwerp is verwarrend want:

Er zijn veel permutaties van reserveonderdelen/kits:

1RF40-AC900 is de Accent Donut Kit, 1RF40-AC930 is ook een Accent Donut kit - weet niet zeker wat er anders is. De full-size "kit" hierboven is niet echt een Hyundai kit, maar gewoon iets dat de MA Hyundai dealer heeft samengesteld om hun klanten te helpen. De "Exactly what to do" thread was specifiek opgezet om GEEN Hyundai onderdelen te gebruiken omdat de thread starter het niet waardeerde dat HMA de auto zonder reservewiel verkocht.

Dan - zelfs de individuele onderdelen zijn moeilijk te sorteren - 09110-3X000 is de MD Elantra Jack, maar volgens hyundaipartsdepot past hij op de Accent, maar volgens Bernardi Hyundai is 09110-1R050 het juiste onderdeel ...

De reservewielhouder voor de Accent (donut) ziet er zo uit: https://www.google.com/search?tbm=isch&q=62850-1R200 - Zorgvuldig kijkend, denk ik dat je gelijk zou kunnen hebben en dat die ontworpen zou kunnen zijn om ook het piepschuim vast te houden, en dit is misschien meer wat ik nodig heb: For Hyundai 6285028510 Spare Tire Hold Down Bolt Retainer Clamp | eBay - Gaat naar de Genesis Coupe die ook de tas lijkt te gebruiken voor het opbergen van de krik en gereedschappen ...

Ga erin zitten:
Image

Ziet eruit alsof ze het grootste deel van de Genesis kit hebben gebruikt, de band is vastgeschroefd en de krik en gereedschappen zitten in een tas in de band.

#30 ·
Kosten van het project (ik toon mijn kosten in groen, gevolgd door onderdeelnummers en adviesprijs, indien van toepassing):

50 $ (E-bay) - Wiel 529101R005 - Lijst 107,84 $, Online 86,27 $ TPMS - ongeveer 45 $ - kon OEM niet vinden - https://www.rockauto.com/en/catalog/hyundai,2012,accent,1.6l+l4,1501643,wheel/tire,tire+pressure+monitoring+system+%28tpms%29+sensor,12036
83,52 $ - Band - Hankook, gemonteerd en gebalanceerd.
30 $ (E-bay) - Krik 09110-3X000 is voor een Elantra en zou moeten werken Lijst 84,06 $, online 67,25 $ - 09110-1R050 zou correct moeten zijn voor een Accent Online 62,17 $
10,08 $ - Wielmoersleutel 09131-3B010 Lijst 12,60 $.
3,16 $ - Krikstang 09132-3B000 Lijst 3,95 $
7,37 $ - Borgbout 62850-1R300 Lijst 9,21 $
3,81 $ - Opbergtas 09149-34001 Lijst 4,76 $
13,68 $ Tapijt TrafficMASTER Elevations - Kleur Sky Grey Geribbeld Binnen/Buiten 12 ft. Tapijt-7PD5N660144H - The Home Depot
Gratis Versteviging Oriented Strand Board (Common: 7/16 inch x 2 ft. x 4 ft.; Actual: 0,435 inch x 23,75 inch x 47,75 inch) -151114 - The Home Depot

Mijn totale kosten waren $201,62. Als ik alles nieuw en tegen de catalogusprijs had gekocht, zou het $364,62 zijn geweest, en de Harbor Freight/Discount Tire-opties zouden $160 zijn geweest of de nieuwe donut-reservekit zou $240 zijn geweest. Ik denk dat mijn oplossing goed heeft gewerkt, zowel qua kosten als qua resultaat.

#31 · (Edited)
Ik heb zoiets gedaan voor mijn 2014 elantra...

Ebay OEM gebruikte 16" velgen (identiek aan de 4 wielen) --- 85 + 30 verzendkosten = 115

Costco BFG band (Advantage T/A T rating) gemonteerd en gebalanceerd --- 90 + 15 + belasting = 112,40

Pick a part (sloop) Hyundai schaarkrik/ handvat/ sleutel/ reservewiel schroefklem van een andere auto ---- 12,30 inclusief belasting.

HF 16 ft. startkabels --- 17,40 inclusief belasting en 20% korting.

Totale kosten = 257

De bodem van de reservewielbak bekleed met restjes vilt, ongeveer 4 lagen. Met ducttape omwikkeld zodat het niet beweegt. Dit gedaan om krassen op de velgen te voorkomen.

Krik gaat buiten het reservewiel aan de bovenkant in een zak om rammelen te voorkomen. Krikhendel en wielmoersleutel in een handdoek gewikkeld en in een zak geplaatst, startkabels, EHBO-kit gaan allemaal in het reservewiel. Pomp gaat in de linker benedenhoek buiten het reservewiel.

Mijn dochter laten zien hoe ze de startkabels moet gebruiken en hoe ze een lekke band moet verwisselen. Toen haar het laten doen terwijl ik keek. Van het openen van de kofferbak tot het sluiten ervan als het klaar is.

Met betrekking tot de TPMS-sensor, geen behoefte aan het reservewiel. Systeem kan slechts 4 wielen aan. Gewoon de lekke band met de sensor repareren en daarna terugwisselen. Dagen of weken rondrijden met het lampje aan moet goed zijn. Ik hoop alleen dat het niet continu zoemt.

#32 ·
Er waren twee punten voor mij met de TPMS-sensor ...

Ten eerste - in principe zat hij bij de $50 velg, dus ik heb er niet extra voor betaald.

Ten tweede - in het vreemde geval dat ik een band aan flarden rijd, zou ik in mijn geval de gloednieuwe reserveband erop kunnen zetten en gewoon een nieuwe of gebruikte band op het aan flarden gereden wiel kunnen zetten om als reserve te gebruiken. Ik hoef niet snel een nieuwe band op de originele velg te laten monteren en weer op de auto te zetten.

Maar ik rationaliseer ...

#33 ·
Een paar foto's van haar opstelling.

Gebruikte 2 van haar oude scooterwielen als bussen, omdat de klem wat lang was.

Neon groen vilt gebruikt als vulling met kruislings geplakte ducttape.

Gebruikte een grote D-ring als haak. Ik naaide de zwarte tilhendel van de vloerbedekking van de kofferbak vast om hem meer open/hoger te krijgen wanneer hij is vastgehaakt.

Attachments