Ik zal beginnen met het stellen van een paar vragen, voor het geval dat iemand het weet:
Past een 185/70R14 band op de OEM-velg in de kofferbak (sedan) zonder uit te puilen (de standaard bandenmaat is 175/70R14)?
Past de 09149-3X000 piepschuim koffer (of andere) in de OEM 14-inch stalen velg (de donut is een 15-inch reservewiel). Er is waarschijnlijk wat trimmen nodig, maar ik wil weten of het niet past, zelfs niet met trimmen?
Weet iemand het verschil tussen de 1RF400-AC900 en de 1RF400-AC930 reservekits?
Ter achtergrond - ik heb de meeste threads hierover gelezen en ik twijfel aan mijn oorspronkelijke plannen, dus ik dacht dat ik de leden hier zou vragen of ik iets mis.
Ik weet dat de auto werd geleverd met een opblaaskit en ik weet dat het 175/70R14 wiel in de reservewielruimte past. Ik heb eerder gezegd dat als ik toch een reservewiel zou kopen, ik het extra zou uitgeven aan een band van volledige grootte in plaats van een donut, maar ik ben dat enigszins aan het heroverwegen. Zoals ik het zie, heb ik de volgende opties:
Ik denk dat er te veel problemen zijn om het Hyundai OEM reservewiel van volledige grootte te laten werken. Dus het is ofwel $240 uitgeven voor het donut reservewiel dat er af is (het is slechts een reservewiel en zal waarschijnlijk nooit worden gebruikt), of $175 uitgeven voor de Discount Tire/Harbor Freight kit en uitzoeken hoe je het moet opbergen (het is slechts een reservewiel en mag nooit worden gezien). Ik neig naar het donut reservewiel.
Past een 185/70R14 band op de OEM-velg in de kofferbak (sedan) zonder uit te puilen (de standaard bandenmaat is 175/70R14)?
Past de 09149-3X000 piepschuim koffer (of andere) in de OEM 14-inch stalen velg (de donut is een 15-inch reservewiel). Er is waarschijnlijk wat trimmen nodig, maar ik wil weten of het niet past, zelfs niet met trimmen?
Weet iemand het verschil tussen de 1RF400-AC900 en de 1RF400-AC930 reservekits?
Ter achtergrond - ik heb de meeste threads hierover gelezen en ik twijfel aan mijn oorspronkelijke plannen, dus ik dacht dat ik de leden hier zou vragen of ik iets mis.
Ik weet dat de auto werd geleverd met een opblaaskit en ik weet dat het 175/70R14 wiel in de reservewielruimte past. Ik heb eerder gezegd dat als ik toch een reservewiel zou kopen, ik het extra zou uitgeven aan een band van volledige grootte in plaats van een donut, maar ik ben dat enigszins aan het heroverwegen. Zoals ik het zie, heb ik de volgende opties:
- Hyundai OEM Donut Kit - Kosten $238,69 (oorspronkelijk $300) 1RF40-AC900 (Merk op dat die onderdeelnummer de reserveband niet bevat, maar veel verkopers de reserveband aan de kit toevoegen) - 2012 2016 Hyundai Accent 4 Door Reservewiel Kit Band gemonteerd 1RF40 AC900 | eBay Dit is een kant-en-klare kit en ik neig ernaar om hiermee te gaan. Dingen die ik leuk vind: Er zijn geen "verborgen kosten". Het is plug-and-play, de band oppompen, vastschroeven en klaar. Het is nieuw en ontworpen door Hyundai om in de auto te passen, niet te rammelen en veilig te passen en de kofferbakvloer te ondersteunen. Voor hoe ik de auto gebruikte (forens), werkt het. Het heeft het nadeel van een snelheidslimiet van 50 MPH en een totale limiet van 50 mijl op de reserveband, maar daar ben ik waarschijnlijk oké mee. Behalve mijn 1974 die een reservewiel van volledige grootte had, hebben al mijn latere auto's donuts gehad en ik heb er precies EEN KEER een gebruikt - en dat was toen ik probeerde versleten banden te gebruiken tot mijn volgende salarisstrook en ze het niet haalden - in principe zie ik dit als een verzekering - je wilt het niet gebruiken en je hebt het waarschijnlijk niet nodig, maar je wilt ook niet zonder zitten. Ik weet niet wat de -AC930 verandert ten opzichte van de -AC900. Iemand suggereerde dat het schuim anders was, maar dat is niet logisch. Het is ook een Accent-kit (geen Elantra die een wiel met 5 bouten nodig heeft). Ik weet dat sommige kits een rood geschilderde reserveband hebben en sommige een zwart geschilderde reserveband, misschien is dat het verschil.
- Hyundai OEM Reservewiel van volledige grootte - Kosten $205-275 - misschien (waarschijnlijk) meer. Dit was wat ik oorspronkelijk van plan was en het is logisch, maar de duivel zit in de details. Ik denk dat het de beste optie zou zijn als ik routinematig 300 mijl lange ritten in de auto zou maken en wilde weten dat ik het reservewiel kon installeren zonder de reis te vertragen en dan de band kon repareren wanneer ik er volgende week aan toe kwam, maar dat doe ik niet. Prijsopbouw:
- Krik en gereedschap - $50-$150 - Drie opties:
- Ebay - Af en toe verschijnen deze als een Elantra- of Sonata-krik en -koffer voor ongeveer $50-60. Ik denk dat de MD Elantra-kit zal werken, maar ik ben niet zeker van de Sonata.
- Kit - Een lokale dealer verkoopt de 1RF40-AC900 kit zonder de band voor $156. Dat is duur, maar zou kunnen werken als ik de donutvelg zou kunnen gebruiken of deze apart zou willen verkopen.
- Individueel - De kosten zijn ongeveer $100 plus verzendkosten - ik heb de onderdelen hier vandaan gehaald: Hyundai Parts - Genuine OEM Hyundai Parts & Accessories Online - er zijn misschien andere opties. Ik weet niet zeker of dit de onderdelen in de 1RF40-AC900 kit zijn, maar ze zouden op de Accent moeten werken - ik heb ook de werkelijke onderdeelnummers in de kit van Bernardi Hyundai ontvangen):
Koffer - 09149-3X000 - $9,19 (Volgens Bernardi Hyundai is de koffer in de kit 09149-1R400 voor $34,74 - ik weet niet zeker wat het verschil is)
Krik - 09110-3X000 - $70,88 (Volgens Bernardi Hyndai is de juiste krik 09110-1R050 voor $62,17 en op nationale backorder tot eind augustus)
Stang (krikhendel) - 09132-3B000 - $2,94 (Bevestigd)
Wielsleutel - 09131-3B010 - $9,37 - (Bevestigd)
Bevestigingsbout - 62850-1R200 - $6,85 (Volgens Bernardi Hyundai is de juiste bevestigingsbout 62850-1R300 voor $6,68).
- Velg - $70 Een lokale bandenwinkel verkoopt een nieuwe OEM- of Repro-velg voor $70. Ik kan ook gebruikte OEM-velgen met de TPMS-sensor vinden voor $50 op E-bay, maar ik haat het om gebruikte onderdelen in een gloednieuwe auto te plaatsen. Ik denk dat het OEM-onderdeelnummer 52910-1R005 is. OEM-velgen kosten ongeveer $90 bij de dealer en TPMS ongeveer $30 bij RockAuto.
- Banden - $60 - maar welke maat?
- Montage en balanceren - $25 Schatting
- Diverse kofferbakvloer versteviging - niet geprijsd …
Onbekenden:
- Koffer - Ik weet niet zeker wat het verschil is tussen de $9,19 koffer en de $35 koffer. Ik kan de $9 koffer niet lokaal krijgen. Het is niet kosteneffectief (verzendkosten) om alleen de koffer zelf te bestellen, maar dit zou handig zijn, want als de koffer niet in de OEM-velg past, zou ik beter af zijn met alleen de donut of alleen een aftermarket-oplossing.
- Maat - Ik ben van plan de standaardbanden te vervangen door 185/70R14's wanneer de OEM-banden versleten zijn - maar ik weet niet of die in de kofferbak passen. De slimme zet is om te wachten tot ik nieuwe banden krijg, te kijken of de 185's in de kofferbak passen en de beste van mijn 175's te gebruiken als dat niet het geval is, maar de Hankooks zouden 70.000 mijl mee moeten gaan en ik wil niet zo lang zonder reservewiel wachten.
- Vloer - Moeilijk te zeggen wat er met deze kit gedaan zou moeten worden om de vloer omhoog te houden.
- Aftermarket reservewiel van volledige grootte - schatting $175 - gebaseerd voornamelijk op deze thread hier … http://www.hyundai-forums.com/rb-20...ms.com/rb-2012-accent/131426-full-size-14-steel-spare-here-exactly-what-do.html - zou waarschijnlijk de Harbor Freight krik en misschien de inklapbare 1/2-inch ratel nemen. Problemen zijn hoe de kofferbak te verstevigen, de band vast te zetten, te voorkomen dat de krik rammelt (dekens?) en er niet uit te zien alsof ik net een stel onderdelen in een gloednieuwe auto heb gegooid.
Ik denk dat er te veel problemen zijn om het Hyundai OEM reservewiel van volledige grootte te laten werken. Dus het is ofwel $240 uitgeven voor het donut reservewiel dat er af is (het is slechts een reservewiel en zal waarschijnlijk nooit worden gebruikt), of $175 uitgeven voor de Discount Tire/Harbor Freight kit en uitzoeken hoe je het moet opbergen (het is slechts een reservewiel en mag nooit worden gezien). Ik neig naar het donut reservewiel.