Goede gedachte over de reparatie; ik begin te denken dat het debatteren over tape, lijm, stikken, tin met schroeven, enz., dwaas is, dat de verschillen tussen hun relatieve doeltreffendheid veel kleiner zijn dan het verschil tussen wat ik nu heb en een van die reparaties.
Wat betreft die 10 mm bouten, wanneer ben je mijn garage binnengeslopen en heb je naar mijn schild gekeken? Ik heb mijn 2011 dit jaar pas gekocht en een of andere monteur heeft een van de bouten vervangen door een niet-OEM bout (misschien een andere spoed?) en nu zit de bout vast aan de inzet, en de bout en de inzet draaien vrij samen in de plastic steunbeugel als je probeert de bout te verwijderen. Ik moest de steunbeugel die nog aan het schild vastzat verwijderen om het schild eraf te halen.
En je hebt gelijk dat het uitboren en repareren een dwaze onderneming is. Ik denk dat ik het misschien ga slijpen/boren (zonder me zorgen te maken over hoe dat gat/inzetstuk/bout uiteindelijk uitkomt) en een nieuw gat in de buurt in het schild en de beugel ga boren. Dan, in plaats van te proberen een inzetstuk in het nieuwe gat te plaatsen, kan ik misschien een moer met epoxy aan de binnen-/bovenzijde van het gat lijmen om een bout te accepteren.
Ik weet niet zeker hoe het inzetstuk aan de beugel is bevestigd; ik gok dat het geschroefd en gelijmd is? Weet iemand dat? Als ik het inzetstuk netjes uit de beugel zou kunnen halen, zou ik gewoon het bestaande gat gebruiken en een moer met epoxy aan het andere uiteinde lijmen. Waarschijnlijk zou het slimmer (zeker gemakkelijker) zijn om gewoon een tie-wrap te gebruiken om het schild aan de beugel te bevestigen op de locatie van de rotbout. Omdat het schild zo zelden wordt verwijderd, is de minimale tijd en kosten van het gebruik van een tie-wrap waarschijnlijk het meest logisch.