Hyundai Forums banner
1 - 20 of 35 Posts

Tomfin2000

· Registered
34 Posts
Discussion starter · #1 ·
Voor degenen die ervaring hebben met de TA31's, lijken ze/leken ze u ongewoon luid? Ik heb mijn SE pas drie weken, dus als ik hem vergelijk met mijn 2012, is het moeilijk om te weten wat je aan de banden moet toeschrijven en wat aan het herontwerp van de cabine, maar ik merk zeker een verschil.

Ook heb ik gemerkt dat ik in deze auto iets langzamer bochten moet nemen dan in mijn 2012. Nogmaals, ik weet niet zeker of dat de banden zijn of het herontwerp van de cabine.

De recensies die ik heb gelezen, hebben weinig geholpen. Sommigen beweren dat de banden stil zijn, anderen beweren dat ze luid zijn. Ik veronderstel dat het allemaal relatief is ten opzichte van wat je gewend bent, maar ik heb in de loop der jaren een paar verschillende merken op mijn 2012 gehad en heb nooit veel verschil tussen hen gemerkt.

Ik heb Kumho/Nexen/Hankook banden gebruikt. Als OE-band of goedkope vervanging zijn ze waardeloos, bijna net zo slecht als die no-name ChiCom instapbanden die door zoveel mensen worden geprezen.

Luid... zeker
Comfort... gebrekkig
Slechte tractie ... check (overweeg ze niet eens voor sneeuw, hevige regen...)
Flat spots ... check
Gaat eeuwig mee... check
MPG... niet slecht

Als ze versleten zijn, koop dan Michelins, Bridgestones, Pirellis... die passen bij uw rijstijl en weersomstandigheden.

Discussion starter · #4 ·
Ik kan je vertellen dat mijn SE in 'Bama is gebouwd, maar ik weet niet of dat per se betekent dat je ongelijk hebt. Het betekent alleen dat ik met een in 'Bama gebouwde SE met Kumho-banden van het terrein ben gereden. Ik zie de motivatie voor een dealer niet om de banden te verwisselen, maar ik zou ze alles toevertrouwen.

Ik heb een in Alabama gebouwde basis SE en hij werd geleverd met Nexen-banden. Ik haat ze. Ik vind ze luidruchtig en ze nemen de bochten helemaal niet goed. Positief is dat ik 20.000 mijl heb gereden, ze twee keer heb gerouleerd en ze er nog steeds als nieuw uitzien en weinig slijtage vertonen.

Discussion starter · #7 ·
Bedankt voor de antwoorden. Tussen de opmerkingen hier en wat ander onderzoek dat ik heb gedaan (inclusief een heen en weer op dit forum vorig jaar), is het vrij duidelijk dat de Kumho's waardeloos zijn. Blijkbaar is weggeluid het minste van de problemen waar ik in de toekomst naar uit kan kijken, aangezien veel eigenaren problemen hebben gehad met het bobbels en scheuren van de banden naarmate ze ouder worden. Ik kan gewoon een nieuwe set banden plaatsen. Normaal gesproken zou ik 20.000 tot 25.000 mijl wachten, maar ik worstel een beetje met deze auto, en alles wat ik kan doen om het aangenamer te maken om in te rijden, is het waarschijnlijk waard op dit moment. Ik heb er moeite mee om mijn 2012 los te laten die ik aan mijn jongste dochter heb doorgegeven. Man, ik hield van die auto.

Ik heb een in Alabama gebouwde basis SE en die kwam met Nexen-banden. Ik haat ze. Ik vind ze luidruchtig en ze nemen de bochten helemaal niet goed. Positief is dat ik 20.000 mijl heb gereden, ze twee keer heb geroteerd en ze er nog steeds als nieuw uitzien en weinig slijtage vertonen.
Wees gewoon dankbaar dat het geen ContiPro Contacts waren. Vergeleken met hen zijn de Nexens als $ 230 Michelin Touring's.

Bedankt voor de antwoorden. Tussen de opmerkingen hier en wat ander onderzoek dat ik heb gedaan (inclusief een heen en weer op dit forum vorig jaar), is het vrij duidelijk dat de Kumho's waardeloos zijn. Blijkbaar is lawaai van de weg het minste van de problemen waar ik in de toekomst naar uit kan kijken, aangezien veel eigenaren problemen hebben gehad met het bellen en scheuren van de banden naarmate ze ouder worden. Ik kan net zo goed nu een nieuwe set banden plaatsen. Normaal gesproken zou ik 20.000 tot 25.000 mijl wachten, maar ik worstel een beetje met deze auto, en alles wat ik kan doen om het leuker te maken om in te rijden, is het waarschijnlijk waard op dit moment. Ik heb er moeite mee om mijn 2012 los te laten die ik aan mijn jongste dochter heb doorgegeven. Man, ik hield van die auto.
Tot nu toe red ik het met de standaardbanden, maar ik zal zeker op zoek gaan naar iets stillers. Wat zou u aanraden? Wat betreft het missen van de 2012, kun je hem misschien af en toe teruglenen? :laugh:

Michelin's zijn goed. Net als de Bridgestone's en Pirelli's. Maar naarmate je hun modellenhiërarchie beklimt, zijn het de touringklassen van deze merken die je de beste componenten, een stillere rit en de beste tractie onder de meeste wegomstandigheden bieden.

Trouwens, als je de Nexen-bandenset hebt. Veel succes met het bemachtigen ervan. Alle dealers in mijn omgeving moeten ze bestellen. 2 dagen levertijd. 100+ dollar per stuk. 195/65/15 trouwens.
Ik heb een verdomde gipsplaatschroef in een van de mijne. Precies tussen de zijwand en de eerste diepe rib (ik denk dat dat zo heet). Overal waar ik ermee ben geweest, zeggen ze dat hij vervangen moet worden. Geen reparatie mogelijk op die plek. Dus ik ben aan het rondkijken.
Ik dacht erover om gewoon alle 4 te vervangen. De auto heeft pas 3500 mijl erop zitten. En dat is echt klote.

Suggesties???? Misschien een merk waar je naar bent overgestapt en dat je beter bevalt?

Bedankt voor alle hulp!

Ja, zijwandpuncties worden als onherstelbaar beschouwd. Als ik u was, zou ik de hunski ophoesten en de twee dagen wachten op de donut rijden. Je wilt geen niet-matchende banden... ze slijten niet en de auto rijdt niet hetzelfde... waarschijnlijk trekt hij en mogelijk trillen de remmen. En ik zou niet overwegen de andere drie te vervangen... ze zijn nog zo goed als nieuw. Zonde van 3 goede banden... maar dat ben ik.

Ferdy, dat is logisch. Dat is wat ik deed toen ik een klapband achter RT43 op een Saturn had. Andere banden hadden weinig kilometers en waren net vervangen.

OP, je vroeg om banden aanbevelingen. RT43 is mijn band naar keuze. De klapband die ik had, gebeurde bij 20+ voertuigen die hetzelfde object raakten dat iemand op de snelweg had laten vallen. Was niet de schuld van de band. Wal-Mart verkoopt ze in mijn omgeving. Voor mij is de prijs-kwaliteitverhouding moeilijk te verslaan met RT43's.

https://www.tirerack.com/tires/tire...m/tires/tires.jsp?tireMake=General&tireModel=AltiMAX+RT43+(H-+or+V-Speed+Rated)

Ja, zijwandpuncties worden als onherstelbaar beschouwd. Als ik jou was, zou ik de hunski ophoesten en op de donut rijden voor de wachttijd van twee dagen. Je wilt geen niet-matchende banden... ze slijten niet en de auto rijdt niet hetzelfde... waarschijnlijk zal hij trekken en mogelijk remtrillingen hebben. En ik zou niet overwegen de andere drie te vervangen... ze zijn in feite nog zo goed als nieuw. Verspilling van 3 goede banden... maar dat ben ik maar.
Eigenlijk heb ik net een paar Pirelli's besteld om erop te zetten. Ik overweeg de andere 3 te houden en over een tijdje een 4e te kopen, om hem als reserve te hebben..

Eigenlijk heb ik net een paar Pirelli's besteld om erop te zetten. Ik overweeg de andere 3 te houden en later een vierde te kopen, om als reserve te dienen.
Het zou fijn zijn om te weten hoe de Pirelli's zich verhouden tot Nexen qua rijgedrag en prestaties. Tot nu toe lijken Nexen prima op mijn Elantra, maar ik wil graag weten wat ik mogelijk mis. :unsure:

@newsguy99 en @NDSE: Mijn Pirelli's zijn geweldig. Heb de Nexens er bij 10.000 af gehaald. Heb ze nog en de AD-fabrieksvelgen. Niets mis mee. Wilde gewoon een betere band. Mijn P's zijn 90.000 km beoordeeld. Wat zo goed als niets betekent, want je moet alles doen wat je maar kunt bedenken om dat soort kilometers eruit te halen. Regelmatige rotaties en balanceringen, uitlijningscontroles elk jaar, bandenspanningsmonitoring, rijgedrag, wegomstandigheden, etc. Ik zeg niet dat ze de 90.000 km NIET zullen halen. Weet gewoon dat ik in de echte wereld leef, niet in een gecontroleerd bandentestlaboratorium.

En de bandenwinkels hebben gelijk over spijkers met betrekking tot lekrijden in dat schoudergebied. Omhoog langs die rand waar de zijwand buigt om zich bij het loopvlak aan te sluiten? Ongeveer een tot anderhalve inch? Een spijker? Nieuwe band. In het groot, ik zal de $$$ ophoesten en een vervanging krijgen. Zal er niet blij mee zijn, maar ik zal het betalen.

Ik kwam precies dit scenario tegen op mijn 2013. Spijker in de schouder dichter bij het vlees van het loopvlak. Ik probeerde het te pluggen. Geen geluk. Werd steeds slechter. Tot het punt dat ik het wiel eraf moest halen of de chromen velg onderweg naar de winkel moest vernielen. Wil je raden welke optie ik koos?

Dit alles doet je nadenken over die certificaten voor weggevaren, nietwaar? :rolleyes:

OkieRich,

Wat waren de kosten van Pirelli's? Waar heb je ze gekocht? Wat is de naam van de banden? Wat maakt ze geweldig?

Om de dingen vooraf te laten gaan, zijn de twee belangrijkste dingen voor mij grip op nat wegdek en grip op sneeuw. Twee redenen waarom ik banden heb weggedaan, omdat ze niet veilig waren. Rijkwaliteit is de derde. Om alle 3 te hebben, maakt een band in mijn ervaring geweldig.

Daarom koop je de vervangende certificaten voor je banden. Voor $20 per band, als je het ooit gebruikt, is het zichzelf al terugbetaald.....

En als je uiteindelijk een nieuwe band krijgt wanneer het toch tijd is om alle 4 te vervangen, dan krijg je de nieuwe band, maar laat je hem niet monteren en verkoop je hem op Craigslist voor $10 minder dan de winkel en steek je het geld in je zak. Iemand daarbuiten zal die ene gloednieuwe band altijd nodig hebben, ongeacht het merk....

Daarom koop je de vervangende certificaten voor je banden. Voor $20 per band, als je het ooit gebruikt, is het zichzelf al terugbetaald.....

En als je uiteindelijk een nieuwe band krijgt wanneer het toch tijd is om alle 4 te vervangen, dan krijg je de nieuwe band, maar laat je hem niet monteren en verkoop je hem op Craigslist voor $10 minder dan de winkel en steek je het geld in je zak. Iemand daarbuiten zal die enkele gloednieuwe band altijd nodig hebben, ongeacht het merk....
Dat is het eerste wat ik ga doen als ik mijn auto krijg - naar de dichtstbijzijnde Discount Tire gaan en de wegenverzekering kopen voor alle 4 de banden. Ze dekken gevaren op de weg, zelfs als je de banden niet bij hen hebt gekocht. Ik heb er al een prijs voor gekregen, en het is ongeveer $65 voor alle 4 banden na belasting.

Het is logisch, vooral omdat ik in een bouwzone woon.

Discussion starter · #20 ·
Ik zeg niet dat de TA31s geweldige banden zijn, want we weten dat ze dat niet zijn, en ik zal ze waarschijnlijk vervangen voordat ze 15.000 mijl hebben bereikt, maar het doet me echt afvragen of de dealer ze op de auto heeft gezet en ze gewoon niet goed heeft gebalanceerd. De auto was een leenauto met 460 mijl op de teller, dus ze hebben misschien een nieuwe set TA31s erop gegooid en de originele banden naar een van hun gebruikte auto's of een andere leenauto verplaatst.

1 - 20 of 35 Posts