Hyundai Forums banner

Brandstofsysteemreiniger/additief

9.9K views 9 replies 8 participants last post by  1189439  
#1 ·
De Hyundai-handleiding geeft aan dat we brandstofadditieven als een vast onderdeel van ons onderhoud moeten opnemen, en ik heb van anderen gehoord dat dit inderdaad belangrijk is voor onze GDI-motoren. Ik heb de etiketten en veiligheidsinformatiebladen van zowel de Hyundai 00232-19047 als de Chevron Complete 20 oz Fuel System Cleaner vergeleken en ze lijken hetzelfde te zijn.

Ongeveer elke 3-4 maanden biedt Advance Auto Parts een uitverkoop met de helft van de prijs op de Chevron Complete 20 oz cleaner/additief. Juni lijkt een van die maanden te zijn.

Om de onderhoudsroutine gemakkelijk te houden, voeg ik het toe aan de benzinetank elke keer dat ik mijn motorolie ververs.

• Like
Reactions: Johns2.0T
#5 ·
Ik kan Techron nergens in Canada vinden. Ik ben helemaal naar BC gereden en hun Chevron-tankstations verkopen niet eens Techron in flessen.

Dus ik gebruik "CRC one-tank power renew" bij elke olieverversing. Volgens het VIB is het in feite Techron.
Informeer bij uw lokale Hyundai-dealer, de mijne heeft het. Zo niet, dan zijn een paar tanks top-tier brandstof zoals Shell V-power een geweldige reiniger om te gebruiken, het heeft 5x de reinigende detergenten in vergelijking met het gebruik van een andere top-tier brandstof. Een andere optie zou zijn om een sterk geconcentreerde brandstofsysteemreiniger te gebruiken die zeer veilig maar effectief is, zoals BG 44k, het is een professionele reiniger voor in de tank, goed voor ongeveer 15.000 km.

#6 ·
#8 ·
Reiniger in de brandstof is niet genoeg. Zelfs toptier heeft beperkingen. Het reinigt zuigerkoppen, injectoren, verbrandingskamers... PEA-gebaseerde reinigers zijn de huidige rage. PIBA, oplosmiddelen, destillaten, alcoholen, esters..... werken nog steeds goed. En daarom bestel ik niet 10 van iets. Ik wissel af tussen de gangbare merken FI-reinigers die beschikbaar zijn... RoyalPurple, RedLine, Amsoil, Chevron, BG, Lubegard, Shell, CRC, Gunk, 3m, STP, Berryman, Seafoam ..... Het lijkt erop dat de CRC 1-tank Renew PEA heeft. Het is niet nodig om iets anders op te sporen. Net een flesje 1ndone in de 2.4GDI gegooid. Ook een spuitbusreiniger gekocht voor mijn volgende IVD- en poortreiniging. GDI-injectoren worden snel vuil. Een van mijn auto's, niet Hyundai, heeft zelfreinigende DI-injectoren en dubbele injectie (MPFI + GDI). Omdat mijn Hyundai/Kia dat niet heeft, gebruik ik een paar tanks per jaar met FI-reiniger en minimaal een jaarlijkse IVD-reiniging.

#9 ·
Ik gebruik Techron al meer dan 35 jaar. Vroeger één keer per jaar.
Mijn ervaring is dat het echt werkt.
Met mijn '88 Accord ben ik er ooit mee gestopt als experiment.
Na ~2 jaar begon het stationair draaien "onregelmatig" te worden.
Een flesje erin gegoten en het werd binnen 20 mijl weer soepel.
Ik heb het gebruikt in grasmaaiers en kettingzagen die problemen gaven.
Hoewel ik bijna altijd Top Tier in mijn Tucson gebruik, gebruik ik Techron nog steeds bij elke olieverversing als een extra zekerheid.

#10 ·
Sommige mensen beweren dat PEA-additieven niet worden verbrand en zelfs helpen om kleptoppen schoon te maken, zelfs in GDI-motoren. Ze zeggen dat aangezien PEA niet wordt verbrand, het als blow-by in het carter terechtkomt en vervolgens via het PCV-systeem de kleptoppen bereikt. Klinkt voor mij als een overdreven bewering...