Hyundai Forums banner
61 - 79 of 79 Posts
Voor zover we weten, zou het een concurrent kunnen zijn die probeert de reputatie van de nieuwe Sonatas te schaden.
Alle auto's hebben problemen, maar het lijkt niet genoeg om haar de controle te laten verliezen en niet in staat te zijn de auto te besturen.
Voor zover we weten, zouden ze de voorwielen van de grond kunnen hebben en iemand de wielen bewegen om het eruit te laten zien als een stuurprobleem.

QUOTE (BoyRoy @ 3 juli 2010, 05:04 AM) index.php?act=findpost&pid=338478
Welke problemen heeft u gehad, mag ik vragen?
Het belangrijkste probleem is het naar links trekken geweest. Er zijn een paar uitlijnings-/stuurthreads in dit forum waar mensen dit probleem hebben. De mijne is enorm geholpen door de bandenspanning recht te zetten, maar mijn stuur draait nog steeds het liefst naar links. Ik ben er vrij zeker van dat de uitlijningsspecificaties nog niet kloppen voor deze auto, maar dat het stuur van die vrouw helemaal vanzelf naar links rukt, zet je wel aan het denken. Hoewel ik er zeker van ben dat het een geĂŻsoleerde storing en toeval is.

Verder voelt het sturen voor mij gewoon inconsistent aan. Het varieert van zacht en licht tot strak en moeilijk te draaien. En het voelt ook supergevoelig voor elke input van de bestuurder. Ik schrijf het voorlopig toe aan het wennen aan de EPS.

QUOTE (Bearcats @ 3 juli 2010, 09:55 AM) index.php?act=findpost&pid=338512
Laat me ENIG officieel gedocumenteerd bewijs zien van dergelijke gebeurtenissen die u hierboven hebt vermeld en ik zal mijn excuses aanbieden. En voordat u de Toyota-situatie ter sprake brengt, telt bedieningsfout NIET. Ik sta achter mijn opmerkingen, hoe prikkelend ze ook zullen zijn voor de complotdenkers.
Ik ben gewoonweg verbijsterd door uw mening over de Toyota-kwestie. Het verbaast me dat u uw politieke opvattingen boven het leven en de veiligheid van uw gezin zou stellen. Ik kan me gewoon niet vinden in dat soort ijver.

QUOTE (Bearcats @ 1 juli 2010, 12:51 uur) index.php?act=findpost&pid=337919
Ja... noem me gevoelloos. Ik ben van mening dat als je niet slim genoeg bent om uit te zoeken hoe je auto werkt en wat je moet doen, je niet in de auto moet zitten. Het op de manier zeggen van 'ze kregen wat ze verdienden' is misschien een beetje overdreven, maar we willen dat onze nakomelingen verantwoordelijk zijn voor hun daden en leren en begrijpen hoe de wereld werkt; hoe is dit anders? De ene instantie was een CHiPS en hij had moeten weten hoe hij met zo'n situatie om moest gaan. Uit, aan... overleven. Hij had genoeg kennis om een ​​dom telefoontje te plegen, maar kon geen oefening van minder dan 10 seconden uitvoeren.

Plots bezeten? Kom op, serieus? Hoewel mensen niet verantwoordelijk kunnen zijn voor elk mogelijk scenario, duurt het slechts een paar seconden om te evalueren wat er aan de hand is en een beslissing te nemen. Maar ik denk dat wij domme motorfanaten op dat moment misschien een voorsprong hebben op het grote publiek. En je hebt gelijk. Als je niet verantwoordelijk kunt zijn voor je auto, verdien je je rijbewijs niet. Nogmaals; het is geen RECHT, het is een VOORRECHT. Voorrechten worden aangetoond door de verantwoordelijkheid te kunnen dragen.

De zogenaamde SUA kwam van Toyota, mijn vrouw en ik gingen naar buiten en oefenden wat er gebeurd zou kunnen zijn. Haar directe citaat was: 'Dat is het? Dat zou ik toch wel gedaan hebben.' En ze is geen motorfan. Ik denk dat intelligentie een grotere rol speelt dan velen willen toegeven…..
Jammer dat we niet alle willekeurige autodefekten onverwachts met jou en je geliefden kunnen laten gebeuren, hè? Ik hoop dat al die rare willekeurige defecten alleen jou en je geliefden overkomen, omdat ze allemaal intelligent genoeg zijn om te weten wat ze moeten doen in elke onverwachte situatie in een auto waarin jullie allemaal zouden overleven en zouden kunnen vertellen over de defecten om veel levens te redden.

Terzijde, ik las dat het trillen van het stuur van de Lexus te wijten is aan het helemaal draaien van het stuur in één richting en het dan plotseling de andere kant op draaien, waardoor het niet meer in het midden komt en begint te trillen. Misschien zou haar bewering waar kunnen zijn? Dus alsof ze rijdt, slaat de stuurbekrachtiging plotseling heel hard naar links uit, en moet ze hem in paniek helemaal naar rechts draaien, waardoor het stuur gaat trillen? Mogelijk toch? Wie weet.

Blijkbaar heeft Hyundai USA gereageerd op dit probleem, volgens dit Motor Authority artikel.

Miles Johnson, manager product public relations van Hyundai USA, heeft het volgende gezegd: QUOTE
"We werden woensdagochtend op de hoogte gebracht van de posting op YouTube en stelden snel vast dat de video van een voertuig was dat een team van Hyundai-ingenieurs begin april had onderzocht. Hoewel we de toestand niet konden dupliceren, hebben we de auto teruggekocht en ons onderzoek is aan de gang."
Ik ga me er geen zorgen over maken, tenzij of totdat het een vaker gemeld probleem wordt.

Persoonlijk vind ik het belachelijk dat een concurrerend merk zo ver gaat om de reputatie van een ander te beschadigen. Kunt u zich het PR-fiasco voorstellen als de betreffende partij wordt ontmaskerd? Welke fabrikant bij zijn volle verstand zou dat doen? Feit is dat deze vrouw een probleem had dat niet naar haar tevredenheid werd opgelost. Hyundai heeft het blijkbaar in april onderzocht en pas besloten het voertuig terug te kopen nadat het op YouTube verscheen??? Kunt u zich voorstellen dat u een probleem met uw auto heeft en dat dit is wat er nodig is om uw situatie op te lossen. Ik wed dat u heel erg ongelukkig zult zijn. Ik zou zeker hopen dat elke dealer of fabrikant een probleem oplost wanneer ik er een meld en niet wacht tot ik het in het nieuws meld of een video op YouTube plaats.

index.php?act=findpost&pid=338643
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat een concurrerend merk zo ver gaat om de reputatie van een ander te beschadigen. Kunt u zich het PR-fiasco voorstellen als de betreffende partij wordt ontmaskerd? Welke fabrikant bij zijn volle verstand zou dat doen? Feit is dat deze vrouw een probleem had dat niet naar tevredenheid werd opgelost. Hyundai heeft het blijkbaar in april onderzocht en pas besloten het voertuig terug te kopen nadat het op YouTube verscheen??? Kunt u zich voorstellen dat u een probleem met uw auto heeft en dat dit nodig is om uw situatie op te lossen. Ik wed dat u heel erg ongelukkig zult zijn. Ik zou zeker hopen dat elke dealer of fabrikant een probleem zal oplossen als ik er een meld en niet wacht tot ik het in het nieuws meld of een video op YouTube plaats.
Volgens de berichten van de eigenaar hebben ze de auto meteen teruggekocht.

Dit is een enorm discussiepunt geweest op Edmunds Town Hall. Er is slechts één gemeld incident. Een "tweede" vermeend incident werd gemeld bij NHSTA, maar de klacht lijkt woord voor woord op de eerste. Dat gezegd hebbende, hier is het perspectief van een ingenieur op die video:

Dit is mijn mening over het probleem dat is gedocumenteerd in de video die op YouTube is geplaatst, en van wat ik heb gevonden met betrekking tot het ontwerp dat Hyundai (en vele anderen) gebruikt.

Ten eerste, merk op dat het stuurwiel geen grote bewegingen maakt. Wat je ziet met de heen en weer beweging is de positiesensor, de koppelingssensor en de servomotor die proberen "neutraal" te worden, wat de overeenkomst van ingangskoppel met stuurwielbelasting betekent. Wanneer u het stuurwiel draait, registreren deze sensoren de bewegingsrichting en het koppel dat wordt uitgeoefend om beweging te veroorzaken. Informatie wordt verzonden naar de controller, die vervolgens de hoeveelheid en richting van de input naar de servomotor bepaalt om de assistentie uit te voeren. Wanneer het voertuig stilstaat en u het stuurwiel draait, kunt u niet alle koppelbelasting uit de besturing halen vanwege de wrijvingscoëfficiënt van de banden op het wegdek. Hoeveel van jullie is ooit geleerd om het stuurwiel niet heen en weer te draaien als de auto niet beweegt? Dit oefent een grote belasting uit op de stuurcomponenten en kan zelfs een conventionele hydraulische stuurbekrachtiging zijn riem laten piepen.

Dus dit is het eerste dat me opvalt, dat het wiel probeert die positie te "vinden" waar de belasting op de besturing koppelneutraal is, maar het niet kan. Is dit een defect? Ja, maar hoogstwaarschijnlijk een sensor die net buiten de specificaties valt en in combinatie met de niet-bewegende belasting op de besturing "dithert".

Het tweede dat ik opmerk, is dat toen de auto werd uitgeschakeld en vervolgens opnieuw werd opgestart, het wiel niet bewoog. Het staat perfect stil totdat de bestuurder verschillende draaibewegingen op het wiel maakt, hier weer probeert het wiel te draaien terwijl de auto niet beweegt en een koppelbelasting op het systeem uitoefent. Zodra dat is gebeurd, probeert het systeem opnieuw het wiel te draaien en de koppelbelasting te neutraliseren. Merk ook op dat dit zeer kleine bewegingen zijn. Zonder het voertuig voor me en goed geĂŻnstrumenteerd (waarvan ik zou wedden dat het nu bij Hyundai is gedaan), kan ik alleen maar postuleren dat wat zou worden gezien, is dat de controller een signaal naar de EPS stuurt om het te vertellen naar neutraal koppel te gaan, en vervolgens de motor loslaat wanneer de sensor de controller vertelt dat hij zich in de juiste positie bevindt, of een vooraf bepaald koppel limiet is bereikt. Zo'n toestand in positionele servomotoren ziet er net zo uit als wat je in de video ziet.

Gesloten lus positioneringssystemen met servomotoren worden al tientallen jaren gebruikt in industriële toepassingen. Als een computer (in dit geval de bestuurder) bijvoorbeeld een signaal naar een freesmachine (of auto) stuurt met de mededeling dat deze naar een ingestelde x-y-coördinaat moet bewegen, zullen de stappenmotoren (of servomotoren) draaien totdat die coördinaat wordt benaderd, zoals aangegeven door een positiesensor. De hoeveelheid kracht die door de stappenmotor (servo) wordt uitgeoefend, wordt vooraf ingesteld door de controller die een koppelsensor bewaakt om de motor of wat hij beweegt niet te beschadigen.

In een voertuig met EPS wordt deze koppelbelasting door de bestuurder gewijzigd. Wanneer u begint met het draaien van het stuurwiel, wordt een grote hoeveelheid koppel op het stuurwiel uitgeoefend. Wanneer het voertuig de positie nadert die u wilt, vermindert u het stuurwiel en verlaagt u het ingangskoppel. U laat het wiel ook terugkeren naar zijn "nul"- of rechte positie. De koppelsensor registreert deze afname, stuurt input naar de controller, die vervolgens het signaal naar de servomotor verlaagt. Alles uitgevoerd in microseconden!

Iets dat hier moet worden opgemerkt, is dit: Hoewel de plotselinge beweging van de stuurkolom door de servomotor zeker een verrassing zou zijn, is de grootte van de motor die in voertuigtoepassingen wordt gebruikt, zeer klein en levert niet veel koppel en kan gemakkelijk worden overwonnen door de bestuurder. Een motor van voldoende grootte om de snelheid te hebben om snel te reageren op de input van de bestuurder en de koppelcapaciteit te hebben om de bestuurder te overwinnen, zou veel groter zijn dan wat in de EPS-eenheid zou kunnen worden ondergebracht.

Naar mijn mening is hier een verlies van synchronisatie opgetreden tussen de sensoren en de controller, waardoor een dither-effect is ontstaan. De eerste beschrijving van het incident tijdens het rijden had hoogstwaarschijnlijk kunnen worden veroorzaakt door een wegaanomalie, zoals gladde sporen waar spanningen op de wielen van de auto werden uitgeoefend, waardoor een koppelbelasting in de besturing ontstond en de resulterende beweging van het stuurwiel door de op de kolom gemonteerde motor. Het probleem zou verder worden verergerd door de poging om het wiel te draaien terwijl de auto niet beweegt.

Ik geloof dat een dergelijke toestand, hoewel deze zeker een onderzoek rechtvaardigt, niet zo'n ernstig gevaar zou opleveren als men zou hebben als men een stuurbekrachtigingsriem zou breken tijdens het sturen door een bocht.

Zoals ik al zei, mijn mening, gebaseerd op tientallen jaren werk in elektronica, mechanica en industriële besturingssystemen.

QUOTE (Starbird @ 4 juli 2010, 00:26) index.php?act=findpost&pid=338660
Ik geloof dat een dergelijke toestand, hoewel zeker onderzoek rechtvaardigend, niet zo'n ernstig gevaar zou opleveren als men zou hebben bij het breken van een stuurbekrachtigingsriem tijdens het sturen door een bocht.
Absoluut. We hebben het hier over stuurONDERSTEUNING. Als het een van die auto's was die zichzelf parkeren, zou het geloofwaardiger zijn. En ik heb het over een 'ruk', versus een 'twitch', wat hier het probleem lijkt te zijn. Vergelijkbare overdreven beweringen met Toyota als er sprake is van een fout van de bestuurder: je hoeft alleen maar op de verdomde rem te trappen en de auto komt tot stilstand, zelfs als WOT wordt toegepast, en de auto zou bijna net zo snel stoppen als zonder het gaspedaal in te drukken. Het is niet nodig om de motor uit te zetten; slechts een simpele reactie die ELKE BESTUURDER in zijn hersenen zou moeten hebben ingeprent. Maar ja, het helpt om te weten hoe je je verdomde motor uitzet. Ik denk niet dat iemand de problemen bagatelliseert, maar eenvoudige rijvaardigheden kunnen de meeste ongelukken voorkomen. Veel van de mensen die problemen claimen (Prius 'weglopende' auto, enz.) hebben hun eigen motivatie om zoiets te doen, dus het moet inderdaad met een korreltje zout worden genomen.

En ja, zelfs als het hoogstwaarschijnlijk overdreven is, helpt het niet om de meeste tijd met BEIDE handen aan het stuur te rijden, vooral op de snelweg. En niet alleen omdat je stuur het wiel opzij zou kunnen trekken (crap IMO), maar omdat het de veiligste manier is om te rijden. En nee, ik hou niet van EPS, maar net als directe injectie is het hier om te blijven vanwege lagere kosten, lichter gewicht en een betere motorefficiëntie (vooral kleine).

QUOTE (chitown1211 @ Jul 3 2010, 12:57 PM) index.php?act=findpost&pid=338540
Ik ben gewoonweg verbijsterd door uw mening over de Toyota-kwestie.

Het verbaast me dat u uw politieke opvattingen boven het leven en de veiligheid van uw gezin stelt. Ik kan me gewoon niet vinden in dat soort fanatisme.
Gast, waar heb je het over? Ze hebben in de Toyota-zaak N I E T S bewezen. Ze hebben niet bewezen dat de auto het probleem was. We hebben vloermatten, we hebben gaspedalen (alleen specifieke), we hebben bedieningsfouten. We hebben geen gedocumenteerd bewijs. We hebben professoren die tests manipuleren om dingen te laten gebeuren die uiteindelijk naar buiten komen.

Ik kan de paniekzaaierij niet geloven. Het is een DIRECT resultaat van al deze absurde beweringen die je ziet en die door de media worden opgeblazen. Hoe komt het dat we een heleboel "incidenten" zagen en nu niets meer horen? Omdat er GEEN probleem WAS.

Er gebeuren glitches in auto's. Het zijn ingewikkelde netwerken en mechanieken. Er gebeuren fouten. Als je niet bereid bent om met die fouten om te gaan, moet je niet rijden. De bestuurder van de Avalon die een paar mensen heeft gedood, had de verwoesting van zijn gebeurtenis kunnen verminderen als hij had geweten hoe zijn auto werkte.

Ik heb twee keer gehad dat het gaspedaal van mijn Camry vastzat. Het werd veroorzaakt door de vloermatten. Gewoon de versnellingspook in de neutraalstand gezet en mijn voet onder het gaspedaal gestoken om het eruit te trekken. Geen drama, geen trauma. Na de 2e keer, toen het duidelijk werd dat het de mat was, zorgde ik er gewoon voor dat ik de mat elke keer dat ik in de auto stapte terugtrok.

Maar ze hebben wel een retrofit van de mat gedaan, waarbij ze in feite een haak aan de vloerplaat hebben toegevoegd. Ze hebben ook een terugroepactie voor het gaspedaal gedaan, maar ik weet dat het bij mij een probleem met de mat was.

QUOTE (midas69 @ 5 jul 2010, 13:55) index.php?act=findpost&pid=338996
Ik heb twee keer gehad dat het gaspedaal van mijn Camry vastzat. Het werd veroorzaakt door de vloermatten. Gewoon de versnellingspook in de neutraal gezet en mijn voet onder het gaspedaal gestoken om het eruit te trekken. Geen drama, geen trauma. Na de tweede keer, toen het duidelijk werd dat het de mat was, zorgde ik er gewoon voor dat ik de mat elke keer dat ik in de auto stapte, terugtrok.

Maar ze hebben wel een retrofit van de mat gedaan, in feite een haak aan de vloer toegevoegd. Ze hebben ook een terugroepactie gedaan voor het gaspedaal, maar ik weet dat het bij mij een matprobleem was.
Ze hebben een terugroepactie gedaan voor Canadese/US spec/gebouwde pedalen. Ik ben er echter niet van overtuigd dat het daadwerkelijk het "probleem" is. Ik heb een J-build en dus had ik een Denso-pedaal, dus mijn Rav was niet van toepassing. Mijn vrouw en ik hebben een "proces" gedaan en ze zei: "Is dat alles? Dat zou ik toch wel gedaan hebben". Net als jij met de mat. Je merkte dat er iets niet klopte, dus trok je de mat weg.

Ik zie het als een verschil tussen bekend zijn en je hersenen gebruiken.

QUOTE (Bearcats @ 5 jul 2010, 16:54) index.php?act=findpost&pid=339047
Ze hebben een terugroepactie gedaan voor in Canada/VS gespecificeerde/gebouwde pedalen. Ik ben er echter niet van overtuigd dat het daadwerkelijk het "probleem" is.
Dat is een deel van het probleem. Er was een gedocumenteerd geval van UA waarbij bekend was dat het niet de mat was. De eigenaar had een bericht over de matten ontvangen, maar had geen tijd om ze nog in te bouwen. Dus haalde hij de matten eruit en legde ze in de kofferbak. Het was dus bekend dat er een ander probleem was dan alleen de matten, hoewel Toyota beweerde dat dat de oorzaak was. Dus toen ze met de pedaaltheorie kwamen, waren mensen sceptisch. Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het pedaal het probleem was en ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ze het probleem echt kennen.

Dat is de reden dat ik besloot mijn lease een paar maanden eerder op te zeggen. Ik vertrouwde ze gewoon niet. Ja, ik kon de dingen aanpakken als het inderdaad de mat was die een probleem veroorzaakte. Maar ik had (onbevestigde) verhalen gelezen van mensen die probeerden hun auto in de neutraalstand te zetten en de computer het niet liet doen. Omdat ik ervan overtuigd ben dat het echte probleem computergerelateerd is, vertrouwde ik het gewoon niet.

Dude, wtf waar heb je het over. Ze hebben N I E T S bewezen in de Toyota-zaak. Ze hebben niet bewezen dat de auto het probleem was. We hebben vloermatten, we hebben gaspedalen (alleen specifieke), we hebben bedieningsfouten. We hebben geen gedocumenteerd bewijs. We hebben professoren die tests manipuleren om dingen te laten gebeuren die uiteindelijk naar buiten komen.

Ik kan de mentaliteit dat de hemel naar beneden komt niet geloven. Het is een DIRECT resultaat van al deze absurde beweringen die je ziet en die door de media worden opgeblazen. Hoe komt het dat we een aantal "incidenten" hebben gezien en nu niets meer horen? Omdat er GEEN probleem WAS.

Er gebeuren glitches in auto's. Het zijn ingewikkelde netwerken en mechanieken. Er gebeuren fouten. Als je niet bereid bent om met die fouten om te gaan, moet je niet rijden. De bestuurder van de Avalon die een paar mensen heeft gedood, had de verwoesting van zijn evenement kunnen verminderen als hij wist hoe zijn auto werkte.
Heb je niet eerder in deze thread "complottheoretici" afgebrand? Nu heb JIJ het over consumenten, media, corrupte professoren die tests manipuleren???

Wat is de motivatie voor dit enorme complot tegen Toyota??? Sorry, maar ik denk niet dat het allemaal verzonnen is. En zelfs als Toyota weet wat het probleem is, ben ik niet naĂŻef genoeg om te geloven dat ze 100% open zullen zijn met de informatie.

Feit is dat Toyota meer dan 8 miljoen auto's heeft teruggeroepen vanwege acceleratieproblemen. Ze hebben 300.000 Prius' teruggeroepen vanwege het remprobleem. Ze roepen nu een heleboel Lexus' terug vanwege ronduit slechte motoren. Ze doen dit niet omdat ze geld willen verspillen. Als ze het acceleratieprobleem hadden kunnen weerleggen, weet ik zeker dat ze dat zouden hebben gedaan.

Er is duidelijk iets mis met Toyota. Naar mijn mening zijn ze gewoon te groot om hun eerdere uitstekende betrouwbaarheidsnormen te handhaven. Het overkomt de besten.

Ik snap je standpunt hier gewoon niet? Zeg je dat alle terugroepacties in de auto-industrie onzin zijn? Weiger je je auto's naar de terugroepactie te brengen omdat het "alleen maar mediahype" is? Terugroepacties worden ingesteld om hopelijk te voorkomen dat mensen gewond raken wanneer een defect wordt ontdekt. Het lijkt erop dat je enige "goedgekeurde" behoefte aan een terugroepactie zou zijn als je in de auto was overleden... wat volgens mij een beetje te laat is.

Ik weet alleen dat als mijn autofabrikant een terugroepactie uitvoert, ik mijn auto laat repareren. Wat is daar zo gek aan?

61 - 79 of 79 Posts