Hyundai Forums banner

Filtr powietrza silnika: OEM czy inny?

15K views 42 replies 20 participants last post by  Fuzzball33  
#1 · (Edited)
Muszę wymienić filtr powietrza silnika, ponieważ wciąż mam oryginalny. Do tej pory tylko okresowo go sprawdzałem i używałem odkurzacza do czyszczenia wszelkich materiałów powierzchniowych, a także odkurzałem skrzynkę, w której znajduje się filtr. Nadal wygląda przyzwoicie, ale myślę, że najlepiej go i tak wymienić.

Mój lokalny dealer Hyundaia mówi, że kosztuje 27 dolarów.
Canadian Tire ma filtr marki Fram za 19 dolarów (w promocji) lub 21 dolarów (cena regularna).

Cena nie jest zbytnio zróżnicowana i szczerze mówiąc, zawsze myślałem, że kosztują one raczej 50 dolarów lub więcej. Nie znam się jednak zbytnio na samochodach, więc zastanawiam się, czy filtr powietrza Hyundaia jest zawsze najlepszy? Czy filtr Fram może być lepszy? A może innej marki? Idealnie byłoby, gdybym mógł kupić osobiście zamiast online.

Wreszcie, to mój pierwszy samochód i nigdy nie kupowałem części od dealera. Jeśli pójdę do nich po filtr powietrza, to po prostu wchodzę i kupuję go, czy też trzeba go zamówić z wyprzedzeniem?

#4 ·
Wiem, że to Kanada, ale dopiero dzisiaj dostałem 2 oryginalne filtry powietrza Hyundai z Amazonu po 14,39 dol. za sztukę. Dostaję darmową wysyłkę z Prime. Teraz muszę tylko zebrać motywację, żeby je wymienić. A ponieważ właśnie rozebrałem konsolę, żeby wymienić kabel USB z Pinear, najpierw pójdę na drzemkę. Potem obejrzę trochę telewizji, może zjem kilka tacosów, kolejna drzemka, cholera, mam dużo do zrobienia. Na emeryturze rzeczy po prostu nie są już ważne.

#9 ·