Hyundai Forums banner
Status
Not open for further replies.
61 - 78 of 78 Posts
Onze 2013 krijgt sinds 20K mijl Maxlife-aftapbeurten en -bijvullingen en heeft nu meer dan 140K mijl en schakelt prima. Nu is de rest van de auto niet zo betrouwbaar geweest, maar dat is voor een ander draadje.

Onze 2013 heeft sinds 20K mijl Maxlife afvoeren en bijvullingen gehad en heeft nu meer dan 140K mijl en schakelt prima. Nu, de rest van de auto is niet zo betrouwbaar geweest, maar dat is voor een ander draadje.
Ik denk dat het op dit punt heel veilig is om te zeggen dat de premisse van de oorspronkelijke post volkomen is ontkracht door een overvloed aan mensen die Maxlife hebben gebruikt en geen problemen hebben ondervonden en sommigen hebben de durf gehad om te zeggen dat de versnellingsbak nog nooit zo goed heeft gewerkt. De OP geeft niet om de stekende weerleggingen, maar dat is het risico dat men neemt wanneer een slecht geïnformeerde post wordt gemaakt.

Save
Ik denk dat dit draadje meer een voorbeeld is van de slechte houding en het onvermogen van sommige forumleden om een volwassen, openhartige conversatie te voeren.

Drane, wow😂
Er is zo'n woord, maar ik zou niet zo genoemd willen worden.

Wat is Drane?
Engels (Essex Norfolk en Suffolk): bijnaam voor een luie man van Midden-Engels dran dron 'dronken' (Oudengels drān) 'dronken mannelijke honingbij' lang beschouwd als een symbool van luiheid. Engels: variant van Drain. Bron: Dictionary of American Family Names 2e editie, 2022

Save
Zijn jullie er nu pas achter dat "drane" bestaat?

Ik zie dat woord al een tijdje.
Zoals wanneer mensen hier zeggen dat de "remmen" niet werken!

Save
Ik denk dat dit draadje meer een voorbeeld is van de slechte houding en het onvermogen van sommige forumleden om een volwassen, openhartig gesprek te voeren.
Ik ben het totaal niet eens met uw perspectief - dit forum staat in feite 100% open voor berichten van eigenaren van Hyundai's en anderen die problemen hebben gehad en/of hun Hyundai-transmissies hebben vernietigd met Valvoline Maxlife ATF, voor zover ik me kan herinneren zijn er geen geweest - wat boekdelen spreekt over de legitimiteit van de video van OP, die in feite FUD gebruikt om mensen te beïnvloeden om niets anders dan OEM-vloeistof te gebruiken en zoals ik eerder heb gezegd, dat is pure onzin. Dus, iedereen die zijn transmissie heeft moeten vervangen door Valvoline Maxlife te gebruiken, spreek u uit of houd voor altijd uw mond. En heeft u problemen ondervonden als u Valvoline Maxlife heeft gebruikt - de mensen die op dit draadje hebben gereageerd, hebben dat niet gedaan.

• Like
Reactions: DarrenBach
Save
Ik had zoveel sediment na 62.000 mijl, met originele fabrieksgevulde transmissievloeistof, dat ik dacht aan de oude Type F-vloeistof voor sommige vroege Fords. Het had "bite" en je kon de schakelingen voelen. Maar het nadeel was dat als je koppelingen die vloeistof niet aankonden, ze in korte tijd kapot zouden zijn. Zelfs in een Ford-transmissie was die vloeistof taai! Hoe dan ook, de fabrieks-OEM-vloeistof moet zwaar zijn voor deze Hyundai 6-versnellingsbak om zoveel sediment te hebben na iets meer dan 60.000 mijl. De schakelingen zijn geweldig met Valvoline Maxlife-vloeistof, en als ik deze vloeistof in de toekomst aftap, ga ik ervan uit dat er niet zoveel sediment zal zijn. Ik heb nu 13.500 mijl gereden met vloeistof die ik heb toegevoegd bij ongeveer 70.000 mijl. De schakelingen voelen goed aan, en zelfs als het koud is, zijn de schakelingen niet slordig of slippen ze niet, en zelfs niet met de SHIFTRONIC bij winterse omstandigheden. Ik ZAL Valvoline Maxlife transmissievloeistof blijven gebruiken totdat het me een reden geeft om het niet te doen! Dan zal ik heel uitgesproken zijn over de redenen om het niet te gebruiken. Ik herinner me dat ik de fles las en er stond dat ze daadwerkelijk garantie zouden geven op je transmissie met behulp van deze vloeistof. Tot die tijd, met de kilometers die ik met deze auto heb gereden, zal ik nog vele jaren van mijn voertuig genieten...

Ik had zoveel sediment bij 62.000 mijl, met originele fabrieksgevulde transmissievloeistof, dat ik dacht aan de oude Type F-vloeistof voor sommige vroege Fords. Het had "bite", en je kon de schakelingen voelen. Maar het nadeel was dat als je koppelingen die vloeistof niet aankonden, ze in korte tijd kapot zouden zijn. Zelfs in een Ford-transmissie was die vloeistof taai! Hoe dan ook, de fabrieks-OEM-vloeistof moet zwaar zijn voor deze Hyundai 6-versnellingen automatische transmissie om zoveel sediment te hebben bij iets meer dan 60.000 mijl. De schakelingen zijn geweldig met Valvoline Maxlife-vloeistof, en als ik deze vloeistof op een later tijdstip aftap, zal ik ervan uitgaan dat er niet zoveel sediment is. Ik heb nu 13.500 mijl gereden met de vloeistof die ik erin heb gedaan bij ongeveer 70.000 mijl. De schakelingen voelen goed aan, en zelfs als het koud is, zijn de schakelingen niet slordig of slippen ze niet, of zelfs niet met de SHIFTRONIC bij winterweer. Ik ZAL Valvoline Maxlife transmissievloeistof blijven gebruiken totdat het me een reden geeft om dat niet te doen! Dan zal ik heel uitgesproken zijn over redenen om het niet te gebruiken. Ik herinner me dat ik op de fles las dat ze daadwerkelijk garantie zouden geven op je transmissie met deze vloeistof. Tot die tijd, met de mijlen die ik met deze auto heb gereden, zal ik nog vele jaren van mijn voertuig genieten...
IIRC correct, aangezien het een paar jaar geleden is, is de zwaar overprijsde Hyundai OEM-vloeistof op minerale basis, terwijl Maxlife een synthetische vloeistof is - dat alleen al zou betere prestaties bij koud weer moeten opleveren. Als je de geschiedenis van de auto-aftermarket bekijkt - ooit mochten fabrikanten voorschrijven dat je hun onderdelen moest gebruiken om de garantie te behouden, dat veranderde met de moss-magnuson-wetgeving in 1975 (dank u, congres van de VS), maar als het gaat om ATF is er nog steeds een mysterie voor sommigen rond de specifieke formules van elke fabrikant, maar ATF's zijn geëvolueerd tot het delen van veel gemeenschappelijke kenmerken en veel aftermarket-vloeistoffen zullen perfect werken of, zoals je aangeeft, beter dan die van de OEM. En de youtube-video, zoals in de originele post bedoeld om deze mythe in stand te houden, die naar mijn mening correcter een oplichting zou moeten worden genoemd, heb de video niet bekeken maar ik herinner me niet dat het veel, zo niet enige ondersteunende bewijzen presenteerde, alleen dat het was gemaakt door iemand in de academische wereld - wat voor mij betekent dat het de legitimiteit nog verdachter maakt, aangezien ik naar de universiteit ben geweest en mijn kinderen onlangs zijn afgestudeerd - te veel in de academische wereld lopen ver achter in wat ze onderwijzen of nemen vrijheden met het onderwerp, een groot probleem als tenure wordt bereikt.

Maar bedankt voor het delen van je persoonlijke ervaring en bedankt darren bach voor het opnieuw bezoeken van de thread, want het kan dienen om anderen ervan te weerhouden te worden opgelicht door Hyundai en hun schandalig overgeprijsde ATF te kopen.

• Like
Reactions: DarrenBach
Save
Hé jongens, ik zat te denken om een ATF-aftap en -vulling te doen op de Elantra van mijn dochter met Valvoline Max Life ATF, dat iedereen op het forum zo graag gebruikt... totdat ik deze professor van Weber State een paar echt misleidende dingen over deze ATF-vloeistof zag opmerken. Ten eerste is het geen OEM-gelicentieerd product, waardoor het geen door de fabrikant goedgekeurde specificaties ATF-vloeistof is om te gebruiken. De Dex/Mercon LV is verouderd. Bekijk hieronder 30 minuten
Ik heb een Elantra uit 2013. Heb een dubbele aftap en vulling gedaan bij 78k. Heb een enkele aftap en vulling gedaan bij 106k. Heb een enkele aftap en vulling gedaan bij 136k. Ik zit nu op 160k mijl. Alles schakelt schoon en soepel. Ga binnenkort weer een aftap en vulling doen. Valvoline maxlife werkt prima. Blijf naar je professor kijken en doe wat je wilt. Je had je mening al gevormd voordat je dit gesprek begon. Voor de rest van ons normale mensen die dingen doen op basis van persoonlijke ervaring en resultaten, blijven we maxlife gebruiken. Hij is de noob-kid op het werk die de jongens steeds vraagt hoe ze iets moeten doen, ook al wil hij niet echt leren, hij vraagt gewoon tot hij het antwoord krijgt dat hij wil.

Een paar dagen geleden heb ik een ATF D&F gedaan op mijn Tucson met 6 versnellingen bij 35.000 mijl. Handig genoeg kwam er precies 4 quarts uit. Dus ik goot er 4 quarts MaxLife terug in. Ik morste een paar eetlepels door te snel te gieten. Ik kocht een 5e quart voor het geval dat, wat handig bleek om het gemorste goed te maken. Ik heb de niveaumeting niet gedaan. Ik ben er zeker van dat ik binnen 1 oz of zo zit. Wat gebeurt er als het niveau zo gevoelig is als je bergop/bergaf rijdt?

De oude vloeistof was een beetje troebel. De magnetische plug had een beetje metaalslib. Een paar honderd mijl later en de transmissie gedraagt zich precies zoals voorheen.

Op BITOG heeft iemand Blackstone Labs de maagdelijke Valvoline Maxlife en Toyota WS ATF met 215.000 mijl laten analyseren. Er zaten meer additieven in de 14 jaar oude Toyota-vloeistof dan in de nieuwe Maxlife. Iets om te overwegen.

Over on BITOG some one had Blackstone labs analyze virgin Valvoline Maxlife and toyota WS ATF with 215,000 miles on it. There were more additives left in the 14 year old toyota fluid than the new Maxlife. Something to consider.
Klinkt alsof dromen ervan gemaakt zijn. :rolleyes: Oude dino ATF is beter dan nieuwe synthetische ATF. Ik heb deze brug...

• Like
Reactions: hochiinn
Save
Ik heb Maxlife in verschillende voertuigen gebruikt, nooit een probleem gehad. Maar nu zou mijn keuze Amsoil zijn.

Save
Ik heb een Elantra uit 2013. Heb dubbel afgetapt en gevuld bij 78k. Heb enkelvoudig afgetapt en gevuld bij 106k. Heb enkelvoudig afgetapt en gevuld bij 136k. Ik zit nu op 160k mijl. Alles schakelt schoon en soepel. Ga binnenkort weer aftappen en vullen. Valvoline maxlife werkt geweldig. Blijf naar je professor kijken en doe wat je wilt. Je had je mening al gevormd voordat je dit gesprek begon. Voor de rest van ons normale mensen die dingen doen op basis van persoonlijke ervaring en resultaten, blijven we maxlife gebruiken. Hij is de noob-kid op het werk die de jongens steeds vraagt hoe ze iets moeten doen, ook al wil hij niet echt leren, hij vraagt gewoon tot hij het antwoord krijgt dat hij wil.
2 jaar oude thread. Ik denk dat dat paard nog steeds schopte.

Save
.- en zo eindigt deze aflevering van de week. Stem volgende week af wanneer we Dr. Bob horen zeggen...

61 - 78 of 78 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.