Ik had zoveel sediment bij 62.000 mijl, met originele fabrieksgevulde transmissievloeistof, dat ik dacht aan de oude Type F-vloeistof voor sommige vroege Fords. Het had "bite", en je kon de schakelingen voelen. Maar het nadeel was dat als je koppelingen die vloeistof niet aankonden, ze in korte tijd kapot zouden zijn. Zelfs in een Ford-transmissie was die vloeistof taai! Hoe dan ook, de fabrieks-OEM-vloeistof moet zwaar zijn voor deze Hyundai 6-versnellingen automatische transmissie om zoveel sediment te hebben bij iets meer dan 60.000 mijl. De schakelingen zijn geweldig met Valvoline Maxlife-vloeistof, en als ik deze vloeistof op een later tijdstip aftap, zal ik ervan uitgaan dat er niet zoveel sediment is. Ik heb nu 13.500 mijl gereden met de vloeistof die ik erin heb gedaan bij ongeveer 70.000 mijl. De schakelingen voelen goed aan, en zelfs als het koud is, zijn de schakelingen niet slordig of slippen ze niet, of zelfs niet met de SHIFTRONIC bij winterweer. Ik ZAL Valvoline Maxlife transmissievloeistof blijven gebruiken totdat het me een reden geeft om dat niet te doen! Dan zal ik heel uitgesproken zijn over redenen om het niet te gebruiken. Ik herinner me dat ik op de fles las dat ze daadwerkelijk garantie zouden geven op je transmissie met deze vloeistof. Tot die tijd, met de mijlen die ik met deze auto heb gereden, zal ik nog vele jaren van mijn voertuig genieten...