Hyundai Forums banner
1 - 17 of 17 Posts

rambopg

· Registered
6 Posts
Discussion starter · #1 ·
Vorige week een gloednieuwe 2016 Elantra GLS gekocht.
Ik realiseerde me dat de auto terugtrekt wanneer het gaspedaal wordt losgelaten en ik hem laat uitrollen van 50 km/u naar 40 km/u.
Het voelt alsof de auto uit zichzelf remt bij 40 km/u.
Ik heb het mijn verkoper aan de telefoon gevraagd en hij zei dat hij de technicus had geraadpleegd, die zei dat het gewoon een normale inloopperiode van de motor is.
Moet ik dat geloven? Of moet ik de auto wegbrengen?
Groeten,

Is de transmissie automatisch? Zo ja, weet u dan of hij in de 6e versnelling staat? Zo niet, dan heeft hij motorrem. Bij onze beide auto's is het in de 6e versnelling precies het tegenovergestelde als ik hem laat uitrollen. Hij blijft gewoon doorgaan.

Krik de achterkant op en draai de achterkant met de hand. Mijn nieuwe Elantra-achterremmen uit 2013 sleepten en de dealer moest binnen 4 maanden een remreinigingsbeurt (2x) uitvoeren omdat de remblokken sleepten. Mijn rechterachterwiel draait niet zo soepel als het linkerachterwiel. Ik zal de remservice in het voorjaar zelf uitvoeren, aangezien dit een probleem lijkt te zijn met dit type schijfremklauw dat aan de achterkant van het voertuig wordt gebruikt. Ik had hetzelfde probleem met mijn andere auto, Scion xB, met hetzelfde type schijfremmen achter.

Ik denk ook dat deze auto's te veel vertragen bij het loslaten van het gaspedaal, mijn Chrysler JXi uit 2000 rolt eeuwig door, maar de schijfremmen achter hebben een ander ontwerp.

Het is de terugschakeling van de 6e naar de 5e versnelling, speel met de schakelmodus, je zult merken dat de weerstand verdwenen is.

Probeer eco uit te schakelen, misschien helpen de verschillende schakelpunten.

Als je in de handmatige schakelmodus rijdt, zul je zien dat de weerstand verdwenen is.

Ook bij alle auto's is er, als alles gloednieuw is, meer weerstand in de motor en transmissie.

Dit is mijn 6e gloednieuwe auto en alle dingen die mensen als gevoelig melden, lijken normaal te worden als hij is ingereden, net als bij mijn vorige auto's van andere merken.

• Like
Reactions: EL1T3 and Don67
Dat gezegd hebbende, controleer zeker de achterremmen op vastlopen. De mijne had dit probleem, ik denk vanaf dag één, en het duurde bijna twee jaar voordat het ernstig genoeg werd om door de dealer te kunnen worden opgespoord.

Dit is een normaal prestatieprobleem, ik denk niet dat er veel aan te doen is. Geleidelijk aan zul je gewoon leren om je gaspedaal te bedienen als je er een paar maanden mee hebt gereden.
Houd de ECO uitgeschakeld, het maakt niet veel verschil voor je brandstof, maar het beĂŻnvloedt wel de acceleratie.

Ik betwijfel of de auto in de 6e versnelling zal staan bij 50 km/u (30 mph). De mijne staat meestal in de 4e versnelling bij die snelheden op een vlakke ondergrond en gaat pas in de 6e versnelling bij ongeveer 72 km/u.

Dat gezegd hebbende, controleer zeker de achterremmen op vastlopen. De mijne had dit probleem, ik denk vanaf dag één, en het duurde bijna twee jaar voordat het ernstig genoeg werd dat de dealer het kon traceren.
Je zou hem altijd in de neutraalstand kunnen zetten en laten glijden, als het de remmen zijn, zal er nog steeds weerstand optreden, als het niet de remmen zijn, zal de auto minder afremmen.

Het is waarschijnlijk wanneer hij van de 4e versnelling naar de 3e versnelling gaat (ik heb de handmatige modus geprobeerd). Ik zal het neutrale scenario proberen.

Eigenlijk voel ik minder weerstand in de ECO-modus.

Maar om een of andere verdomde reden voel ik dat de hele acceleratie zwaar is. Het is een 2.0L motor in godsnaam! Hij voelt zwaarder aan dan mijn Toyota Matrix.
Toen ik mijn 1.8 sport kreeg, heb ik sport 1.8 en gls 2.0 getest. In Ontario waren ze zeer vergelijkbaar uitgerust en geprijsd. Tijdens de testritten merkte ik dat de 1.8 beter oppakte bij lagere snelheden, maar niet bij hogere snelheden. Ik zou zeggen dat het vergelijken met de matrix waarschijnlijk hetzelfde is.

Discussion starter · #14 ·
Vandaag was de 6000 km service.
Ik bracht dit probleem van schokken/slepen ter sprake bij 40 km/u.

De manager zei oh dat is normaal. Hij schakelt terug en dat doet hij.

Ik zei dat mijn andere auto het niet doet en dat is ook een automaat. En hij zei dat het een Elantra-ding is.

Ik geloof hem nog steeds niet. Ik hoop dat iemand die een Elantra uit 2016 heeft kan bevestigen of je een schok of slepen voelt als je je gaspedaal loslaat en hem door de versnellingen laat uitrollen.

Ik bracht dit Jerk/drag probleem ter sprake bij 40 km/u.

De manager zei oh dat is normaal. Hij schakelt terug en doet dat.

Ik zei dat mijn andere auto het niet doet en dat is ook een automaat. En hij zei dat het een Elantra-ding is.

Ik geloof hem nog steeds niet. Ik hoop dat iemand die een Elantra uit 2016 heeft kan bevestigen dat als je je gaspedaal loslaat en hem door de versnellingen laat uitrollen, hij dan schokt en sleept?
Normaal. Het is brandstofafsnijding - de computer houdt de motor vergrendeld op de aandrijfwielen en schakelt de injectoren uit om brandstof te besparen. Wanneer de snelheid daalt tot een geprogrammeerde drempel, wordt de brandstof weer ingeschakeld en rolt de auto veel verder uit. Sommige Hyundai/Kia-auto's blijven in brandstofafsnijding tot 15 mph (20 km/u) en dat is veel merkbaarder.
Kijk naar de toerenteller - hij daalt nooit onder de 1100 als hij in deze modus staat. Hij zal terugschakelen tot ongeveer de derde versnelling en dan normaal beginnen uit te rollen. Als je een OBD-meter (ScanGage of Ultragauge) hebt die goed is ingesteld, wordt brandstofafsnijding weergegeven als "open loop" en 9999 mpg. Naarmate de snelheid afneemt, sluit de loop en begint de mpg zijn gebruikelijke variërende getal te rapporteren. Als je de accuspanning op de SG/UG kiest, kun je ook de Smart Alternator in actie zien. Hij zit in het lage tot midden 13v-bereik als je gas geeft en gaat naar midden 14v als je het pedaal loslaat.

Ik bracht dit Jerk/drag probleem ter sprake bij 40 km/u.

De manager zei oh dat is normaal. Hij schakelt terug en doet dat.

Ik zei dat mijn andere auto het niet doet en dat is ook een automaat. En hij zei dat het een Elantra ding is.

Ik geloof hem nog steeds niet. Ik hoop dat iemand die een Elantra 2016 heeft kan bevestigen dat als je je gaspedaal loslaat en hem door de versnellingen laat uitrollen, hij dan schokt of het gevoel van slepen heeft?
Ik zou niet zeggen dat het 'schokt', maar bij het uitrollen is er een punt waarop hij terugschakelt en ik voel dan behoorlijk wat afremmen op de motor (meer dan bij elke andere automaat die ik heb gereden). Het is niet genoeg dat ik denk dat het de transmissie overmatig belast en het stelt me in staat om van het rempedaal af te blijven totdat ik daadwerkelijk moet stoppen, dus ik vind het fijn dat mijn remmen daardoor langer mee zouden moeten gaan.

Ik rijd meestal niet 40 km/u, maar op de snelweg 75+ MP/h. Als ik moet vertragen, schakel ik handmatig naar de 3e versnelling omdat hij behoorlijk op de motor afremt. Meestal is dat genoeg, waardoor ik de remmen nooit hoef aan te raken. In het verkeer heb ik gemerkt dat de auto schokt bij het optrekken en het loslaten van het gaspedaal en dat hij een versnelling opschakelt. Vergelijkbaar met het te snel laten vallen van de koppeling in een handgeschakelde auto. Ik heb de '16 Elantra SE 1.8 Auto met 15.000 mijl op de teller. Alles wat u ervaart, komt overeen met mijn ervaringen. Het is ook een ander gevoel dan bij andere automaten. Ik dacht dat het gewoon iets te maken had met de dubbele koppeling, bla bla bla, nieuwe technologie auto. Mijn andere auto is een 12 jaar oude Dodge SRT-4, dus ik ben niet gewend aan een zuinige, brandstofbesparende, nieuwe technologie auto. Ik hoop dat dit helpt en uw zorgen wegneemt.

1 - 17 of 17 Posts