Hyundai Forums banner
21 - 28 of 28 Posts
Je zou een goede Huey-piloot zijn geweest, mijn vriend!!
;) Hé, prop top. Het is niet nodig om me te beledigen!

Als het geen geluid maakt van voren, is er iets vreselijk mis! LOL ;)

Mijn 5 maanden oude Santa Fe SEL AWD met een 2.5L motor is sinds de eerste dag dat ik hem kocht langzaam koelvloeistof aan het verliezen. De koelvloeistof begon bij de max-lijn in het reservoir en staat nu een inch onder de min-lijn. Ik controleer het altijd als eerste 's ochtends na het parkeren 's nachts. Ik heb er maar 5.000 mijl mee gereden. Geen zichtbare lekken. Naar de dealer geweest en ze hebben een druktest gedaan en konden geen lek vinden. Ze vertelden me dat het normaal was om na verloop van tijd koelvloeistof te verliezen. Ik vind het echt moeilijk te geloven dat het normaal is voor een nieuwe auto om zoveel koelvloeistof te verliezen in 5 maanden licht rijden. Het is mijn eerste Hyundai, dus geen idee wat ik moet verwachten. Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Is het normaal voor Hyundai?
Een auto die geen spoor van lekken vertoont maar toch antivries verliest, heeft hoogstwaarschijnlijk een slechte koppakking of een gescheurde kop zelf. Als de olie geen tekenen vertoont van antivriesverontreiniging (melkachtige, schuimige olie), kan de antivries naar de uitlaatzijde van de kop lekken en uit de uitlaat verbranden. Meestal zou je in dat geval witte rook uit de uitlaatpijp zien komen, maar niet altijd, afhankelijk van de hoeveelheid lekkage. Er zijn tests die de dealers kunnen doen om dit te controleren. Ik probeer niet het ergste scenario op te werpen, maar als je het niet ruikt en je een lekkage vindt, dan gaat het ergens naartoe!

Een auto die geen spoor van lekkage heeft, maar toch antivries verliest, heeft hoogstwaarschijnlijk een kapotte koppakking of een gescheurde kop zelf. Als de olie geen tekenen van antivriesverontreiniging vertoont (melkachtige schuimige olie), dan kan de antivries naar de uitlaatzijde van de kop lekken en uit de uitlaat verbranden. Meestal zou je in dat geval witte rook uit de uitlaatpijp zien komen, maar niet altijd, afhankelijk van de hoeveelheid lekkage. Er zijn tests die de dealers kunnen uitvoeren om dit te controleren. Ik probeer niet het ergste scenario op te werpen, maar als je het niet ruikt en je lekkage vindt, dan gaat het ergens heen!
Alles waar, maar een ander symptoom dat meestal de genoemde faalpunten vergezelt, is oververhitting. De OP heeft geen oververhitting ervaren of witte rook (stoom) uit de uitlaat zien komen. Dus waarschijnlijk geen gescheurde kop of koppakking.

Dat is een "overloop"-reservoir dat is ontworpen om koelvloeistof op te vangen die door hitte is uitgezet. Vroeger ging die koelvloeistof verloren bij de radiatordop. Tegenwoordig, met motoren die veel heter draaien en in een gesloten systeem, wordt die overloopkoelvloeistof teruggewonnen wanneer de motor afkoelt. Daarom hebben de meeste reservoirs "controleren bij koud" op zich staan. Als je voorbij het MAX-niveau vult als de motor koud is, zal dit zeker leiden tot overloop.

Reservoir is hoger als het warm is, lager als het koud is.

OP heeft mogelijk wat lucht in de koelvloeistofkanalen van de motor gehad, wat de verliezen zou kunnen verklaren. Als er verliezen blijven optreden, zou ik me misschien zorgen maken.
Het vullen voorbij de MAX zal niet per se leiden tot overloop, de mijne staat een centimeter boven de MAX en heeft nog steeds ruimte in het reservoir als de motor warm is.

De mijne is een inch boven de MAX en heeft nog steeds ruimte in het reservoir als de motor warm is.
Ga de snelweg op, rijd een paar kilometer met 75 mph, ga er dan af en parkeer zo snel en veilig als je kunt.
Open de motorkap en bekijk dat reservoir 10 minuten lang.
Je zou verrast kunnen zijn.

• Like
Reactions: Dbird29
Mijn 5 maanden oude Santa Fe SEL AWD met een 2.5L motor verliest sinds de eerste dag dat ik hem kocht langzaam koelvloeistof. De koelvloeistof begon bij de max-lijn in het reservoir en staat nu een inch onder de min-lijn. Ik controleer het altijd als eerste 's ochtends na het parkeren 's nachts. Ik heb er maar 5.000 mijl mee gereden. Geen zichtbare lekken. Naar de dealer gebracht en ze hebben een druktest gedaan en konden geen lek vinden. Ze vertelden me dat het normaal was om na verloop van tijd koelvloeistof te verliezen. Ik vind het echt moeilijk te geloven dat het normaal is voor een nieuwe auto om zoveel koelvloeistof te verliezen in 5 maanden licht rijden. Het is mijn eerste Hyundai, dus geen idee wat ik moet verwachten. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring? Is het normaal voor Hyundai?
Mijn 5 maanden oude Santa Fe SEL AWD met een 2.5L motor verliest sinds de eerste dag dat ik hem kocht langzaam koelvloeistof. De koelvloeistof begon bij de max-lijn in het reservoir en staat nu een inch onder de min-lijn. Ik controleer het altijd als eerste 's ochtends na het parkeren 's nachts. Ik heb er maar 5.000 mijl mee gereden. Geen zichtbare lekken. Naar de dealer gebracht en ze hebben een druktest gedaan en konden geen lek vinden. Ze vertelden me dat het normaal was om na verloop van tijd koelvloeistof te verliezen. Ik vind het echt moeilijk te geloven dat het normaal is voor een nieuwe auto om zoveel koelvloeistof te verliezen in 5 maanden licht rijden. Het is mijn eerste Hyundai, dus geen idee wat ik moet verwachten. Heeft iemand een vergelijkbare ervaring? Is het normaal voor Hyundai?
Hallo
Ik heb dezelfde auto met dezelfde 2.5 GDI 180 PK motor en ik had dit probleem. Omdat ik in Saoedi-Arabië woon, vertelden de medewerkers van de dealer me dat het normaal is om wat koelvloeistof te verliezen. Het bleef koelvloeistof verliezen tot 30.000 mijl. Toen werd het normaal, het verloor geen koelvloeistof. Vandaag ontdekte ik dat er 2 lekgaatjes in de radiator zaten. Het lekte eerder, maar het stopte vanzelf, deze 2 gaten. Controleer uw radiator. Omdat deze bijna door de bumper wordt bedekt, kunt u het lek niet zien

Attachments

21 - 28 of 28 Posts