Hyundai Forums banner

Welke koelvloeistof voor de Elantra Hybrid 2023?

5.7K views 4 replies 5 participants last post by  Dog Patch Steve  
#1 ·
Hallo Hyundai-vrienden,

Ik heb mijn 2023 Elantra Limited Hybrid gekocht en om welke reden dan ook staat de koelvloeistof van de omvormer onder de vulstreep nadat ik mijn eerste 900 mijl erop heb gezet. Joepie :'/

Dus ik zie in de handleiding dat de koelvloeistof een mengsel is van antivries en water (fosfaatgebaseerde ethyleenglycolkoelvloeistof voor aluminiumradiateur). Maakt dat het een p-hoat?

Ik ben crayola. Ik zou liever de kleur matchen. Het spul in mijn tanks is roze. Ik wil OEM kopen. Ik wil onder garantie blijven en de kleur matchen en voorzichtig zijn, want ik vind mijn auto tot nu toe leuk. Dat ben ik gewoon. Weet iemand het onderdeelnummer of waar ik naar moet zoeken?

Ik heb dit gevonden, maar alleen omdat het roze is, wil nog niet zeggen dat het klopt... Hyundai 00232-19098 Pink, ANTIFREEZE/COOLANT

Alvast bedankt vrienden!

#2 ·
Hoi kindofdaberry.... Ik heb hierover veel nagedacht over de 2024 Elantra die ik net heb gekocht. Zoals je al aangaf, vermeldt de handleiding ethyleenglycol op fosfaatbasis. Verschillende fabrikanten gebruiken verschillende kleurstof die niet altijd gekoppeld is aan de formulering, dus ga nooit uit van de kleur. Wat je bijvoorbeeld hebt is roze, maar als je gewoon roze koelvloeistof in de winkel koopt, is deze mogelijk niet op fosfaatbasis en krijg je problemen. Sommige Hyundai-medewerkers kunnen de verkeerde informatie krijgen en zeggen dat je hun groene koelvloeistof nodig hebt, maar dat is onjuist. Als je de roze koelvloeistof van Hyundai gebruikt, zit je goed. Het is P-HOAT. Het Hyundai-onderdeelnummer is 00232-19098

#3 ·
Zou het niet riskeren om verschillende koelvloeistoffen of zelfs concentraties te mengen voor zo'n belangrijk systeem, zou liever het juiste concentraat van Hyundai halen, indien nodig mengen met gedestilleerd water, gemoedsrust.

Over het verliezen van koelvloeistof van newt gesproken, verschillende eigenaren melden dit voor motorkoelvloeistof. Ik kan me niet voorstellen waarom dit gebeurt, tenzij sommige afdichtingen langzaam intern lekken. Wetende dat er ook motorafdekkingsafdichtingen zijn die van nieuw lekken, misschien wassen die Koreaanse arbeiders hun vette handen niet na de kippenlunch.

#4 ·
Dit is misschien geen relevante opmerking, maar...

Vorig jaar voerde de dealer een servicecampagne uit op onze '22 Santa Fe Hybrid die gekoppeld was aan het koelsysteem van de omvormer. Een gevolg van deze campagne is dat de koelvloeistof van de omvormer werd gewijzigd van een groene koelvloeistof naar een roze koelvloeistof. De campagne die ik hieronder link, is gekoppeld aan de Santa Fe / Tuscon HEV/PHEV-modellen, maar misschien was er een vergelijkbare campagne voor de Elantra-hybrides die ook resulteerde in een verandering van de kleur van de koelvloeistof?

23-01-052H Hyundai Technical Service Bulletin (tsbsearch.com)

#5 ·
Hallo Hyundai-vrienden,

Ik heb mijn 2023 Elantra Limited Hybrid gekocht en om wat voor reden dan ook staat het koelmiddel van de omvormer onder de vulstreep nadat ik mijn eerste 900 mijl erop heb gezet. Joepie :'/

Dus ik zie in de handleiding dat het koelmiddel een mengsel is van antivries en water (fosfaatgebaseerde ethyleenglycolkoelvloeistof voor aluminiumradiateur). Maakt dat het een p-hoat?

Ik ben Crayola. Ik zou liever de kleur matchen. Het spul in mijn tanks is roze. Ik wil OEM kopen. Ik wil onder garantie blijven en de kleur matchen en voorzichtig zijn, want ik vind mijn auto tot nu toe leuk. Dat ben ik gewoon. Weet iemand het onderdeelnummer of waar ik naar moet zoeken?

Ik heb dit gevonden, maar alleen omdat het roze is, wil niet zeggen dat het juist is... Hyundai 00232-19098 Pink, ANTIFREEZE/COOLANT

Alvast bedankt vrienden!
Hyundai-auto met roze erin, pak een fles 00232-19098 en meng dienovereenkomstig en vul de fles bij

Ik vul altijd flessen bij tijdens de olieverversing, de smeerkinderen lijken het niet te doen, ik krijg ze met een paar mijlen erop, waar ze genoeg tijd hadden om te boeren, ik vul ze bij

2023, ik zou gewoon de servicelaan inrijden en de serviceman vragen om bij te vullen, aangezien de PDI-mensen het niet doen tijdens de inspectie / controleren of het vol is bij aflevering, en de mensen van de olieverversing vullen niet bij na het rijden en boeren