Hyundai Forums banner
81 - 100 of 161 Posts
Mijn auto had nog een garantie van 5 jaar en 60.000 mijl. Ik belde de dealerservice en ze bestelden een vervanging en vervingen deze onder garantie. Zeg ze dat het eraf vloog tijdens het rijden.
Je bent een goede man, bedankt!!! De mijne viel eraf bij een autowasstraat - ik heb dat misschien al in mijn aanvraagformulier bekendgemaakt - hopelijk voorkomt dat niet dat het gedekt wordt.

Korte update. Zoals ik al eerder zei, was onze lokale dealer totaal niet behulpzaam, en het bedrijf vertelde me in feite om een andere dealer te proberen (die 30 mijl verderop zit). Uiteindelijk deed ik precies dat, en hoewel ik er nog nooit was geweest, keken ze ernaar, zeiden: "Ja, dat valt onder de garantie, het gebeurt vaak", en ze bestelden het onderdeel voor me omdat het niet op voorraad was. Ik kwam een week later en ze vervingen de antenne in ongeveer 20 minuten.

Het is duidelijk dat ik vanaf nu naar deze mensen ga, ook al is het totaal uit de weg.

Dit is een garantie-reparatie. Hyundai heeft een open servicecampagne voor deze conditie.

"Op bepaalde Sonata (LF) voertuigen kunnen de bevestigingspunten van de "Shark Fin" antenne verzwakt zijn en kan de afdekking losraken als er externe kracht wordt uitgeoefend.
Dit bulletin geeft de procedure om de "Shark Fin" antenne te inspecteren en zo nodig te vervangen om de conditie te corrigeren."

Bulletin 16-01-051-1.

Hoewel dit bulletin NIET direct van toepassing is op uw voertuig (ALLEEN standaardeenheden), geeft het wel een bekend probleem aan. Elke goede dealer kan dit voor u regelen. Het kan echter wel even duren.
Een TSB (Technical Service Bulletin) is geen terugroepactie, maar slechts een notitie voor technici over wat er aan de hand is en de reparatieprocedure. De vin of een ander onderdeel van de auto dat tijdens een wasbeurt of vandalisme afvalt, valt niet onder de garantie. Geen enkele dealer kan dit onder garantie indienen TENZIJ de vin intact is en geen gegevens verzendt... Dat zou een defect in de afwerking zijn en de claim zal sneller worden gedebiteerd dan dat deze werd ingediend... Afvallen omdat hij gewassen werd, valt niet onder de garantie van een fabrikant... KIA, Hyundai, BMW, Toyota of anderen

Een TSB (Technical Service Bulletin) is geen terugroepactie, maar slechts een notitie voor technici over wat er aan de hand is en de reparatieprocedure. De vin of een ander onderdeel van de auto dat loslaat tijdens het wassen of door vandalisme valt niet onder de garantie. Geen enkele dealer kan het onder garantie indienen, TENZIJ de vin intact is en geen gegevens verzendt... Dat zou een defect in de afwerking zijn en de claim wordt sneller gedebiteerd dan hij werd ingediend... Loskomen door het wassen valt niet onder de garantie van een fabrikant... KIA, Hyundai, BMW, Toyota of anderen
Nou, ik denk dat mijn vin die onder garantie is vervangen omdat hij loskwam tijdens het wassen van de auto, slechts een droom was.

Bedankt dat je me wakker hebt gemaakt.

Mijn haaienvin antenne cover kwam er ook af. Ik merkte het pas toen ik thuiskwam van een kampeertrip. Het is mogelijk dat een tak het heeft geraakt, maar het is ook mogelijk dat er niets het heeft aangeraakt. Ik heb het echter onder garantie laten repareren, dus het is allemaal goed. Mijn auto is een 2017 Sonata Plug In Hybrid die ik in december 2016 heb gekocht.
Mijn haaienvin antenne cover kwam er ook af. Ik merkte het pas toen ik thuiskwam van een kampeertrip. Het is mogelijk dat een tak het heeft geraakt, maar het is ook mogelijk dat er niets het heeft aangeraakt. Ik heb het echter onder garantie laten repareren, dus het is allemaal goed. Mijn auto is een 2017 Sonata Plug In Hybrid die ik in december 2016 heb gekocht.
Ik weet niet of je dit zult zien, maar hoe heeft je garantie dit gedekt? Ik merkte onlangs dat mijn haaienvin cover eraf was. Het kost ongeveer $280. Ik heb de auto 3 weken en ik heb een verlengde garantie, maar ik dacht niet dat het zoiets zou dekken.

Weet niet zeker of je dit zult zien, maar hoe dekte je garantie dit? Ik merkte onlangs dat mijn haaienvin cover eraf was. Het kost ongeveer $280. Ik heb de auto 3 weken en ik heb een verlengde garantie, maar ik dacht niet dat het zoiets zou dekken.
Sorry voor de erg late reactie. Maar ik ben net naar de serviceafdeling van de dealer gegaan waar ik mijn auto heb gekocht en waar ik regelmatig onderhoud mee doe en heb ze verteld dat hij op de snelweg eraf vloog en ze hebben hem zonder vragen vervangen.

Kwam vandaag thuis, merkte een vogelpoep op de antenne (Goed mikken van de vogel). Pakte een papieren handdoek en veegde het iets omhoog, en de plastic kap kwam eraf..???
Eerst dacht ik, oh geen probleem, ik klik het gewoon terug op zijn plaats. Maar ik vond geen clip of enig ontwerpmecanisme dat dit plastic stuk op de basis houdt? Het lijkt ook niet op lijm te zijn gebaseerd...
Ik draaide het om en zag dat alle plastic gaten in de kap op zijn minst licht gekraakt zijn, waar ik zou aannemen dat een schroef zou moeten komen, maar geen van de schroeven op de basis lijkt zo ver uit te steken? En ze kunnen onmogelijk allemaal scheuren door mijn vegen?

Hoe moet dit worden vastgehouden? Ik heb het gevoel dat het niet op de basis blijft zitten, maar ik denk dat ik de hele tijd met dit losse ding had kunnen rondrijden, en de aerodynamica lost het gewoon op... valt dit onder de garantie? Ik heb het gevoel dat ze de hemelbekleding eruit moeten halen als het plastic onderdeel niet losgemaakt kan worden, wat ik zou willen vermijden...
Ik heb net een 2017 hyndai van de dealer opgehaald en de tweede dag dat ik hem bezat, reed ik ermee naar huis (een rit van 75 mijl) en voordat ik de stad verliet waar ik hem vandaan had, was de vin er, ik kwam thuis en hij was verdwenen tijdens de rit. Ik belde de dealer en kreeg te horen dat het geregeld zou worden, ik hoefde alleen maar te wachten tot het onderdeel arriveerde en dan konden we een datum afspreken om het te laten repareren. Mijn vraag is, zou in de tussentijd, aangezien ik werk in een gebied waar het veel sproeit en regent, de printplaat die de vin moet bedekken beschadigd raken of is deze op zijn minst een beetje waterdicht?

Dit is een te repareren reparatie. Hyundai heeft een open servicecampagne voor deze conditie.

"Bij bepaalde Sonata (LF) voertuigen kunnen de montagepunten van de "Shark Fin" antenne
zwakkeler zijn en kan de afdekking losraken als er externe kracht wordt uitgeoefend.
Dit bulletin geeft de procedure om de "Shark Fin" antenne te inspecteren en zo nodig te vervangen om
de conditie te corrigeren."

Bulletin 16-01-051-1.

Hoewel dit bulletin NIET direct van toepassing is op uw voertuig (ALLEEN standaardeenheden), geeft het wel een bekend probleem aan. Elke goede dealer zal dit voor u kunnen regelen. Het kan echter wel even duren.
Ik heb net de dealer verlaten en het valt niet onder de garantie.

Ik ben net weggegaan bij de dealer en het valt niet onder de garantie.
Uw dealer is niet bereid om het te garanderen. Maar veel anderen op dit forum hebben het als een garantieklus laten doen door dealers die hun klanten tevreden willen houden. Het is niet anders dan bij veel problemen, breng het naar de ene dealer en ze sturen je rond en willen kosten in rekening brengen en rijden de straat uit en de volgende dealer zorgt ervoor.

Het is altijd belangrijk om naar dealerbeoordelingen te kijken, want er zijn veel "stealerships", niet veel goede dealers die eraan werken om uw bedrijf te behouden.

Ik heb een vraag over de antenne van mijn 2018 Hyundai Kona - het is geen haaienvin, maar misschien zou een narwal-tusk een meer geschikte beschrijving zijn. Hij is eraf gekomen in een wasstraat. Hij is erg stijf - helemaal niet flexibel. Het verbaast me niet dat hij eraf is gekomen. Ik heb de auto pas geleden gekocht, dus de dealer is geweldig en zei dat ze hem gratis zouden vervangen en repareren, ook al valt het niet onder de garantie. Mijn vraag is: waarom zouden ze de antenne niet vervangen door iets dat een beetje kan buigen - in ieder geval om iets te weerstaan dat ertegenaan schuurt? Ik had me voorgesteld dat een haaienvin langer meegaat dan wat ik heb, maar ik denk dat die ook niet betrouwbaar is.

Hallo, mijn haaienvinantenne is van mijn 2016 Hyundai Elantra gevallen. De dealer heeft me meer dan $400 geciteerd om de unit te vervangen. De unit is in orde. Kan nog steeds mijn radio gebruiken. Suggesties waar ik er een kan krijgen?

Hoi, mijn haaienvinantenne is van mijn 2016 Hyundai Elantra gevallen. De dealer heeft me meer dan $400 geciteerd om de unit te vervangen. De unit is in orde. Kan nog steeds mijn radio gebruiken. Suggesties waar ik er een kan krijgen?
Je kunt gewoon een hoes kopen van eBay die met dubbelzijdig tape op het dak blijft zitten over je originele of hem vervangen door een juiste van Hyundai.

Het is een gemakkelijke reparatie op een sonata, klap de achterkant van de hemelbekleding genoeg open om bij de moer te komen die de antenne vasthoudt. Verwijder de moer en trek de antenne eraf, waarbij je de draad loskoppelt. Er zijn een paar You Tube-video's van. De kosten van de antenne zijn duur, zelfs van online Hyundai Dealers $ 202
Zoekresultaten | Delray Hyundai Parts

Meestal is het Kia-onderdeel hetzelfde voor de helft van de prijs Zoekresultaten | Kia Parts

amazon universal (ze vermelden er een paar voor Hyundai) Amazon.com: idain Universal Car Roof Mounted Functional Antenna Aerial Shark Fin AM/FM Radio Signal,Silver: Automotive

Hoi, mijn haaienvinantenne is van mijn 2016 Hyundai Elantra gevallen. De dealer heeft me meer dan $400 geciteerd om de unit te vervangen. De unit is prima. Kan nog steeds mijn radio gebruiken. Suggesties waar ik er een kan krijgen?
Gebruik gewoon RTV op de bestaande hoes en lijm hem terug. Het zal prima houden. De basis met de elektronica is op het dak geschroefd.

81 - 100 of 161 Posts