Hyundai Forums banner
61 - 80 of 161 Posts
omdat veel van ons liever $4 uitgeven aan een tube RTV-kit en het als gerepareerd beschouwen. Voor velen van ons is het gewoon een auto en een reparatie van $4 gaat veel verder dan het kopen van het vervangende onderdeel.
x2

Je kunt verschillende soorten en kleuren kopen op Wish, maar ik weet niet of ze precies dezelfde maat of stijl hebben voor de Sonata. Het moet dus ook een veelvoorkomend probleem zijn voor andere merken.

Hoi allemaal, even een update: ik heb met succes JB plasticweld epoxy gebruikt en de cover 2 dagen geleden teruggeplaatst, de tijd zal het leren hoe sterk het zal blijven zitten. Tot nu toe geen problemen, heb geprobeerd het met 1 hand vast te pakken na het uitharden en te trekken, het bewoog geen millimeter. Heb op de snelweg gereden met ongeveer 80 mph, bleef zitten. Ik heb niet te veel aangebracht, alleen op de buitenrand van de cover en heb het op het rubber geplaatst. Ik heb de groef achter de rand met rust gelaten.

Ik heb over siliconen nagedacht, maar na het bekijken ervan is de rubberen basis solide. De moer en schroef die de antenne met het dak verbinden, zitten onder de printplaat, die stevig is afgedicht op de rubberen basis, dus ik maak me geen zorgen dat de hemelbekleding nat wordt. Er is ook een verhoogde rand rond de plek waar de printplaat zit, dus de kans dat deze nat wordt is ook niet erg groot, er is ook een zeer diepe groef direct na de rand waar de cover op zit, wat ook water voorkomt. Siliconen op de cover en het rubber aanbrengen, zal het waarschijnlijk een beetje rommelig maken, zelfs als het heldere siliconen zijn, ik kon de epoxy 100% verbergen tussen de onderkant van de cover en de rubberen basis, dus ik denk dat ik het zo laat en een oogje in het zeil houd wanneer de eerste regen valt.
Ik rijd in een 2016 Kia Forte, hetzelfde is gebeurd, ik gebruik uw suggestie of de methode om het te repareren, hopelijk blijft het zitten.

*Gebeurde zomaar bij mijn 2017! ... Hyundai heeft het gedekt. Ze hebben de hele armatuur vervangen en moesten de hemelbekleding eruit halen om er goed bij te kunnen.
Zat u nog onder hun garantieperiode? Met de hoeveelheid die ik heb gezien en erover heb gelezen, zou je denken dat het op hun terugroepingslijst zou staan, maar alles wat ik voor de '17 Sonata's zie, is de airbag-terugroepactie

Ik betwijfel of dit ooit tot een terugroepactie zal leiden, aangezien het geen veiligheidsgerelateerd probleem is. Hoogstens zou ik me een verlengde garantie kunnen voorstellen, maar dat betwijfel ik ook.

Mijn haaienvin-antennecover is er ook afgevallen. Ik merkte het pas toen ik thuiskwam van een kampeertrip. Het is mogelijk dat een tak het heeft geraakt, maar het is ook mogelijk dat er niets mee in aanraking is geweest. Ik heb het echter onder garantie laten repareren, dus het is allemaal goed. Mijn auto is een Sonata Plug In Hybrid uit 2017 die ik in december 2016 heb gekocht.
Ik heb hetzelfde probleem. Waar heb je de vervangende cover gekocht? Bedankt

Ik heb hetzelfde probleem. Waar heb je de vervangende hoes gekocht? Bedankt
Het zal moeilijk zijn om een exacte kleurovereenkomst voor je auto te krijgen. Ik zou FleaBay proberen.

Als je alleen de hoes krijgt, moet je hem nog steeds vastlijmen of de hele eenheid verwijderen en opnieuw op de nieuwe hoes schroeven. De eenheid wordt aan het dak bevestigd met een grote moer die toegankelijk is vanaf de binnenkant van de hemelbekleding.

Dit is ons gisteren overkomen en ik kwam deze thread tegen toen ik naar antwoorden zocht. Ik weet niet zeker wat er is gebeurd, want we reden net van het diner naar huis en toen we de oprit opreden, merkte ik dat het ontbrak. Dus ik belde vanmorgen de dealer en maakte een afspraak om het binnen te brengen en ernaar te laten kijken. Ze lijken het niet onder de garantie te willen dekken, maar gezien alle mensen hier die het wel hebben laten dekken, ben ik hoopvol.

Dit is ons gisteren overkomen en ik kwam deze thread tegen toen ik naar antwoorden zocht. Ik weet niet zeker wat er is gebeurd, want we reden net van het diner naar huis en toen we de oprit opreden, merkte ik dat het ontbrak. Dus ik belde vanmorgen de dealer en maakte een afspraak om het te brengen en ernaar te laten kijken. Ze lijken het niet onder de garantie te willen laten vallen, maar gezien alle mensen hier die het wel hebben laten dekken, ben ik hoopvol.
Hoe oud is uw Sonata?
Wast u hem met de hand of gebruikt u wasstraten?
De meeste antennes lijken los te raken door wasstraten en hun draaiende borstels. De meeste eigenaren die garantie konden krijgen, zaten in de 5/60.000 periode van bumper-tot-bumper garantie. Maar het is de moeite waard om de dealer te pushen om het te dekken, want als je geen doe-het-zelver bent en de dealer het laat vervangen, ben je meer dan $300 kwijt aan reparatiekosten.

Hoe oud is uw Sonata?
Wast u hem met de hand of gebruikt u wasstraten?
De meeste antennes lijken los te raken door wasstraten en hun draaiende borstels. De meeste eigenaren die garantie konden krijgen, zaten in de 5/60.000 periode van bumper-tot-bumper garantie. Maar het is de moeite waard om de dealer te pushen om het te dekken, want als u geen doe-het-zelver bent en de dealer het laat vervangen, dan bent u ongeveer $300+ kwijt aan reparatiekosten.
Als de antenne gevoelig is voor schade door een automatische wasstraat, dan is het een ontwerpfout van hun kant, aangezien vrijwel elke auto die tegenwoordig wordt gemaakt een vergelijkbaar antenneontwerp heeft, en je deze problemen niet bij anderen ziet. Onze auto valt nog onder de 5/60K garantie, aangezien we hem in mei 2017 nieuw hebben gekocht. Vandaag net naar de dealer gebracht en ze vertelden me in feite dat het geen zin heeft. Ironisch genoeg was er een andere Sonata-eigenaar die met hetzelfde probleem te maken had, en hij zou de $700 betalen die de dealer hem had geoffreerd.

Tijd om de corporate erbij te betrekken denk ik. Als iemand anders hier de claim door de dealer heeft laten afwijzen, hebben jullie dan een oplossing kunnen vinden via andere kanalen?

Net vandaag naar de dealer gebracht, en ze vertelden me in feite dat het geen succes werd. Ironisch genoeg was er een andere Sonata-eigenaar die met hetzelfde probleem te maken had, en hij zou de $700 betalen die de dealer hem had genoemd.

Tijd om de bedrijfsleiding erbij te betrekken, denk ik. Als iemand anders hier de claim door de dealer heeft laten afwijzen, hebben jullie dan via andere kanalen een oplossing kunnen vinden?
Ik heb mijn 2017 gratis laten doen onder de 5-jarige garantie. Succes met de bedrijfsleiding, want die nemen vrijwel aan wat de dealer zegt. De tijd om de antenne te vervangen is ongeveer 15 minuten. Ze wrikken gewoon de achterkant van de hemelbekleding een beetje naar beneden om erin te kunnen reiken en de grote moer los te draaien die de antenne op het dak houdt. $700 is diefstal.

Probeer een andere dealer.

Bij de autowasstraat waar ik kom, plakken ze elke keer een groot stuk blauwe schilderstape over de haaienvinantenne voordat ik naar binnen ga...nooit een probleem gehad en ik ga één keer per week.

De haaienvin-afdekking wordt ondersteund door 4 zwakke plastic palen die zeer gemakkelijk breken. Ik heb de mijne een paar jaar geleden met RTV rond de hele afdekking teruggelijmd en hij zit nu rotsvast. Mijn vrouw heeft een Elantra uit 2016 en bezoekt de wasstraat vaak en heeft er geen problemen mee gehad [afkloppen]. Les geleerd, controleer de afdekking onmiddellijk nadat je de wasstraat uitrijdt.

Frank 2017 Sonata SE met 40.000 mijl

Ik heb mijn auto eigenlijk altijd met de hand gewassen en ik kan me geen Ex-problemen herinneren lol.

De XM-radio-ontvangst is prima, de AM- en FM-antenne zit volgens mij in de achterruit en bluelink heb ik niet geprobeerd maar zit misschien ook in de vin..?

Ik heb meer onderzoek gedaan en blijkbaar komt het vaker voor dan ik dacht. Ik vond deze thread op Kia Optima forums, die volgens mij een erg vergelijkbare vin gebruikt.

Optima Antenna cover broken - Kia Forum

De man op de tweede pagina zit bijna in dezelfde situatie als ik. 2015 Sonata gekocht in 2014, de auto gewassen en het ding sprong er gewoon af, en hij plaatste het bericht slechts 2 weken voor mij lol.

Ik denk dat het gewoon een slecht ontworpen onderdeel is, die plastic gaten kunnen de hitte/koude cycli van het weer niet weerstaan en verslechteren na verloop van tijd, en te horen aan de reacties zijn dealers niet bereid om de antenne te vervangen.

Ik denk erover om JB Weld te gebruiken om het terug te lijmen, aangezien er een rand is waar ik de lijm kan plaatsen... Ik sta open voor suggesties als er een beter alternatief product is!
De antenne van mijn vrouw uit 2017 kwam eraf omdat ze ijs en sneeuw eraf krabde. We hebben het vastgelijmd met secondelijm en zijn door Florida en hevige regen en verschillende wasbeurten gegaan en het zit nog steeds stevig vast.

Hallo allemaal, ik kon online geen bronnen vinden om dit probleem aan te pakken, dus heb ik een heel eenvoudige website gemaakt die uitputtend zou moeten zijn om de informatie op één plek samen te brengen.

hyundaiantenna.com

Het zou me enorm helpen als je het zou kunnen bekijken!

De haaienvin antenne cover (alleen de cover) kwam los (kwijt) op mijn 2017 Sonata. De dealer heeft me $550 geĂŻnstalleerd voor de hele assembly. Belachelijk! Weet iemand waar ik een vervangende cover kan vinden? Ik heb gezocht en gezocht en kan er geen vinden die past. De universele zijn voor het vervangen van de "paal" type antennes, niet de '17 Sonata die circuit board type antennes heeft. Help alsjeblieft!
Wat heb je uiteindelijk moeten doen om het te laten repareren? Ik zit zelf in precies dezelfde situatie en weet niet zeker wat ik moet doen.

Mijn auto had nog een garantie van 5 jaar en 60.000 mijl. Ik belde de dealerservice en ze bestelden een vervanging en vervingen deze onder garantie. Zeg hen dat het eraf vloog tijdens het rijden.

61 - 80 of 161 Posts