Hyundai Forums banner

TSB 21-EM 003H maart 2021

5K views 7 replies 5 participants last post by  oragex  
#1 ·
2016 Hyundai Sonata begon olie te verbruiken bij 48k mijl. Mislukt voor 4 olieverbruikstests en toen de bougies vervuild waren door olie - trok mijn dealer de bovenstaande TSB en reinigde de motor.

Dit is slechts een lapmiddel om een ​​slecht motorprobleem te verhelpen. Het is slechts een kwestie van tijd tot ik de pineut ben met deze auto en hij heeft nog steeds een zeer lage kilometerstand, slechts 53320 op deze datum. Ik begrijp dat sommige auto's olie verbruiken, maar het punt is dat Hyundai eigenaren benadeelt met deze slordige tijdelijke oplossing.

Heeft iemand deze motorreiniging laten uitvoeren vanwege olieverbruiksproblemen?

#5 ·
Ik heb nog nooit een motorreiniging laten uitvoeren. Ik was gewoon benieuwd naar uw ervaring.
De mijne is gedaan vanwege het niet slagen voor 4 olieverbruikstests binnen een periode van 4 maanden. Ja, het viel onder de garantie. Mijn olieverbruik begon bij een kilometerstand van 48.000 (plus een paar). Mijn auto verbruikte gemiddeld in 4 maanden 1,5 qt olie per 748 mijl. Als u alleen de motor laat reinigen en dit niet te wijten is aan olieverbruik, zal de garantie waarschijnlijk niet voor de uwe betalen.

#6 ·
Ik begon olieverbruikproblemen te krijgen bij 35.000 mijl. De dealer deed een olieverbruikstest die mijn auto niet doorstond. Hij verbruikte 2 quarts = 1000 mijl. Dus deden ze de motorreiniging en stuurden me toen de weg op voor nog eens 1000 mijl. Toen ik hem na de tweede keer 1000 mijl rijden inleverde, gaven ze me een leenauto. Na een week niets van hen te hebben gehoord, belde ik hen en de serviceadviseur vertelde me dat mijn auto een nieuwe motor nodig heeft en dat ze op onderdelen wachten en dat het nog twee weken zal duren. Dat is 2 weken geleden. En dit alles valt onder de garantie.