Hyundai Forums banner

Zonnebrilhouder blijft niet in de omhoogstand

61K views 48 replies 25 participants last post by  alntex  
#1 ·
Ik heb een 2011 SE en de zonnebrilhouder aan het plafond blijft niet in de omhoogstaande positie. Toen ik de auto voor het eerst kocht, bleef hij omhoog staan zonder dat er iets in zat, maar toen ik een normale bril erin had nadat de zon er een tijdje op had geschenen, kwam hij vanzelf naar beneden, maar nu, zelfs zonder dat er iets in zit, gaat hij elke keer als ik hem sluit gewoon weer open. Het lijkt erop dat de kleine plastic "arm" met een metalen pin aan de rechterkant er gewoon zit en op de een of andere manier bevestigd zou moeten zijn, maar ik kan niet zien hoe/waar ik hem in de houder zelf moet plaatsen. Ik zal er later een foto van plaatsen als niemand anders zich ermee kan identificeren.

#3 ·
Heb soortgelijke problemen en dacht dat ik de oplossing had gevonden door de zwaaiende grendel helemaal naar achteren te verplaatsen... vandaag blijft hij vallen, dus ik heb geprobeerd een soort tape te plakken, maar het werkte niet. Om de een of andere reden begint hij weer te vergrendelen, maar als hij opengaat, gaat hij niet zo soepel open als voorheen. Er is een soort aarzeling, alsof hij ergens achter blijft hangen voordat hij helemaal opengaat. Dus ik ben momenteel een beetje in de war, maar ik blijf in de tussentijd naar een oplossing zoeken. Ik ga met mijn dealer praten en kijken wat hij voor me kan doen.

#4 ·
QUOTE (SilverNitrate @ Jun 5 2010, 09:47 PM) index.php?act=findpost&pid=330155
Heb soortgelijke problemen en dacht dat ik de oplossing had gevonden door de zwaaiende vergrendeling helemaal naar achteren te verplaatsen..... vandaag blijft hij vallen, dus ik heb geprobeerd een soort tape te plakken, maar het werkte niet. Om de een of andere reden begint hij weer te vergrendelen, maar als hij opengaat, gaat hij niet zo soepel open als voorheen. Er is een soort aarzeling, alsof hij ergens achter blijft hangen voordat hij helemaal opengaat. Dus ik ben op dit moment een beetje in de war, maar ik zal in de tussentijd blijven zoeken naar een oplossing. Ik ga met mijn dealer praten en kijken wat hij voor me kan doen. ik.
Ja, ik ben vandaag naar de Hyundai-dealer geweest en heb naar een SE-model gekeken dat er een heeft die perfect werkt, klikt als je hem sluit en gelijk blijft. Maar de mijne klikt nu niet, blijft omhoog staan maar zakt een beetje door, en als ik hem naar beneden druk, doet hij het niet, ik moet hem naar beneden forceren. Ik heb geprobeerd de vergrendeling helemaal omhoog en naar achteren te bewegen en geen van beide laat hem normaal werken. Als ik een olieverversing krijg, zal ik ze vertellen dat ze het ook moeten repareren, denk ik. Geen probleem nu, want ik bewaar mijn zonnebril in het grote compartiment verder naar beneden, maar omdat hij vanzelf opengaat in de zon, zal ik hem moeten laten repareren.

#5 ·
QUOTE (jchristie07 @ 5 juni 2010, 19:30) index.php?act=findpost&pid=330113
Ik heb een 2011 SE en de zonnebrilhouder aan het plafond blijft niet in de omhoogstaande positie. Toen ik de auto voor het eerst kocht, bleef hij omhoog staan zonder dat er iets in zat, maar toen ik er een normale bril in had nadat de zon er een tijdje op had geschenen, kwam hij vanzelf naar beneden, maar nu, zelfs zonder iets erin, gaat hij gewoon elke keer weer open als ik hem sluit. Het lijkt erop dat de kleine plastic "arm" met een metalen pin aan de rechterkant er gewoon zit en op de een of andere manier bevestigd zou moeten zijn, maar ik kan niet zien hoe/waar ik hem in de houder zelf moet plaatsen. Ik zal er later een foto van plaatsen als niemand anders zich ermee kan identificeren.
Ik heb hetzelfde probleem. Toen ik deze auto kocht, merkte de verkoper dat de zonnebrilhouder steeds naar beneden viel en niet gesloten bleef. Ik heb de service gebeld en ze bestellen een nieuwe zonnebrilhouder voor me. Dit valt onder de garantie.
Als ik u was, zou ik er niet mee knoeien, want het kan de garantie ongeldig maken. Bij mij was het gat waar de metalen pin in zit, te groot uitgesneden aan de onderkant. Ik heb gemerkt dat die plastic arm naar beneden blijft en niet omhoog gaat als je de zonnebrilhouder sluit. Daarom valt de zonnebrilhouder steeds naar beneden. Als ik de plastic arm handmatig naar de middelste positie beweeg, werkt het prima totdat hij weer teruggaat naar de onderste positie.

#7 ·
QUOTE (SilverNitrate @ Jun 7 2010, 07:35 AM) index.php?act=findpost&pid=330553
Ik denk dat het probleem het draaimechanisme is, omdat het ervoor zorgt dat de arm losjes valt. Mijn dealer gaat er zaterdag naar kijken, maar tot die tijd heb ik er dubbelzijdig 3m tape in zitten om te voorkomen dat hij valt. Ik haal het er vrijdag af voordat ik het terugbreng.
Ja, mijn dealer zegt dat ze weten dat er een probleem is en dat ze het maandag vervangen. Tot die tijd moet ik ermee leven dat het de hele tijd valt. Ik vraag me af of ik bij Honda had moeten blijven?

#9 ·
QUOTE (SilverNitrate @ 17 juni 2010, 12:06 PM) index.php?act=findpost&pid=333846
Heb de mijne afgelopen zaterdag naar de dealer gebracht en ze hebben het hele onderdeel van een andere Sonata verwisseld. Tot nu toe goed, maar ik heb het sindsdien nog niet echt veel gebruikt.
Ik heb al een week hetzelfde probleem dat de zonnebrilhouder niet gesloten blijft. Ik heb geprobeerd het draaimechanisme aan de rechterkant te bewegen, maar dat helpt niet. Zal het naar de dealer moeten brengen voor een vervanging.

Ik vraag me af voor degenen die dit hebben laten repareren... hoe lang duurde het voordat de dealer het repareerde en is het probleem voorgoed verdwenen?

Ook neem ik aan dat ik het naar elke dealer kan brengen en niet alleen naar degene waar ik het gekocht heb (die momenteel vrij ver weg van me is), toch?

#11 ·
QUOTE (Joe N @ Jul 28 2010, 04:20 PM) index.php?act=findpost&pid=345641
Had net mijn auto voor stoelreparatie en zonnebrilreparatie. Beide items moesten worden vervangen en beide waren nabesteld. Misschien zijn ze nabesteld omdat dit vaak gebeurt???
Hoewel dat een mogelijkheid is

Ik vermoed dat de echte reden is dat er nog niet veel onderdelen in de pijplijn van de 2011 Sonata zitten.

Natuurlijk kan ik me vergissen.

#12 ·
QUOTE (Joe N @ 28 juli 2010, 13:20 uur) index.php?act=findpost&pid=345641
Had net mijn auto voor stoelreparatie en zonnebrilreparatie. Beide items zouden worden vervangen en beide waren backorder. Misschien zijn ze backorder omdat dit veel gebeurt??? Gewoon mijn 2 cent. Ik zal antwoorden als ik ze allebei heb laten repareren en je laten weten hoe het gaat
Hey Joe, bedankt voor de post... en update alsjeblieft nadat ze ze hebben gerepareerd. Ik heb de mijne nog niet ingeleverd voor het probleem met de zonnebrilhouder (en duim om schade aan de stoel te voorkomen... hoewel het waarschijnlijk een kwestie van tijd is). Het zal interessant zijn om te zien of ze de stof vervangen door hetzelfde materiaal of iets duurzamer.

#13 ·
De mijne stond open op de dag dat ik de auto ophaalde (3 weken geleden). Voordat ik de parkeerplaats verliet, belde ik de verkoopmanager naar buiten en liet hem het probleem zien. De onderdelenafdeling zei dat ze een nieuwe voor me zouden bestellen. Nadat ik 3 weken niets van hen had gehoord, belde ik gisteren en informeerde ernaar en kreeg te horen: "Dat onderdeel is nationaal in backorder, we hebben geen idee wanneer het binnenkomt". Tja, dat wil een nieuwe autobezitter echt horen. Kapotte onderdelen op een nieuwe auto en een clueless serviceafdeling - waardeloos!

#14 ·
De mijne was defect tijdens de proefrit. Het bleef openen, waardoor het gedeeltelijk voor de spiegel naar beneden zwaaide.
We hebben een afspraak gemaakt om terug te komen om het te laten repareren, maar de dealer beweerde dat ze "vergeten waren het onderdeel te bestellen". Toen, na het opnieuw plannen voor een andere week, belden ze en zeiden dat er een nationale backorder was voor deze onderdelen.
Ik neem ook aan dat er een zwakte in deze dingen zit die de backorder veroorzaakt. Ik hoop dat ze met een oplossing komen die meer is dan alleen het vervangen door nieuwe zwakke onderdelen.

#15 ·
Terwijl ik wachtte op mijn achterstallige zonnebrilhouder, besloot ik hem uit elkaar te halen. Hij komt er heel gemakkelijk uit door hem te openen, naar de linkerkant te duwen en vervolgens de rechterkant naar je toe te trekken. Dan komt de veer ook los. Haal de veer eraf en de houder blijft in de omhoogstand en gelijk. Het enige nadeel is dat hij erg langzaam opengaat... maar hier is je oplossing!

#17 ·
QUOTE (ACDavis82 @ Jul 28 2010, 05:27 PM) index.php?act=findpost&pid=345666
Ik belde gisteren en vroeg ernaar en kreeg te horen: "Dat onderdeel is nationaal niet op voorraad, we hebben geen idee wanneer het binnenkomt".
Correct, onderdelen komen daar aan wanneer Hyundai Motor Co. ze van leveranciers krijgt en besluit ze vrij te geven. Wanneer ze klaar zijn om te beginnen met vrijgeven, nemen ze contact op met de onderdelenafdeling van de dealer wanneer ze klaar zijn...

Kapotte onderdelen op een nieuwe auto en een onwetende serviceafdeling. craptastic!
De service- of onderdelenafdeling van de dealer heeft hier niets over te zeggen, Hyundai Motor zal onderdelen vrijgeven en verzenden wanneer ze daar zin in hebben... De dealer weet niet wanneer onderdelen worden verzonden totdat de onderdelenafdeling bericht krijgt dat onderdelen op deze dag voor distributie worden vrijgegeven.

Ik wacht nog steeds al meer dan een maand op (2) moeren van TOYOTA die niet in de VS waren (de dealer heeft mijn Toyota verknald, ik vertelde ze dat het onderdelen met fabrieksonderdeelnummers waren, geen generieke hardware).

#18 ·
QUOTE (Joe N @ Jul 29 2010, 03:16 PM) index.php?act=findpost&pid=345936
Terwijl ik wachtte op mijn achterstallige zonnebrilhouder. Ik besloot hem uit elkaar te halen. Hij komt er heel gemakkelijk uit door hem te openen, naar de linkerkant te duwen en dan de rechterkant naar je toe te trekken. Dan komt de veer ook los. Haal de veer eraf en de houder blijft in de omhoog positie en gelijk. Het enige nadeel is dat hij erg langzaam opengaat... maar hier is je oplossing!
Raar - ik ben net de 2011 Sonata Shop Manual doorgegaan en het laat zo'n beetje zien hoe je vrijwel alles verwijdert, behalve de zonnebrilhouder.

Ik denk dat hij niet verwijderbaar is?

Hè?

#19 ·
QUOTE (calguy @ 29 juli 2010, 19:10) index.php?act=findpost&pid=346012
Bedankt. Vraag: is het gemakkelijk om de veer ook weer op zijn plaats te zetten als je hem verwijdert? Ik heb de dealer het probleem nog niet laten zien, dus ik zou het niet uit elkaar willen halen en de veer niet terug kunnen zetten, zodat het probleem aan de dealer kan worden gedemonstreerd als ik ooit besluit het onderdeel te laten vervangen.
Het is een hele klus om de veer terug te krijgen. Leg het de dealer gewoon uit dat je de veer hebt verwijderd zodat hij gesloten blijft. Ze zullen het begrijpen. Bewaar de veer voor het geval de dealer het probleem wil nabootsen.

#20 ·
QUOTE (Joe N @ Jul 29 2010, 07:03 PM) index.php?act=findpost&pid=346034
Het is een hele klus om de veer terug te krijgen. Leg het de dealer uit, dat je de veer hebt verwijderd, zodat deze gesloten blijft. Ze zullen het begrijpen. Bewaar de veer voor het geval de dealer het probleem wil nabootsen.
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat dit de problemen zijn waar je mee te maken krijgt bij het kopen van een eerste productiejaar van een nieuw model

#21 ·
QUOTE (calguy @ 29 juli 2010, 21:10 uur) index.php?act=findpost&pid=346036
Bedankt voor uw antwoord. Ik denk dat dit de problemen zijn waar je mee te maken krijgt als je een eerste productiejaar van een nieuw model koopt
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik zou niet zo ver gaan om spijt te hebben van het kopen van de auto vanwege een probleem met een zonnebrilhouder.....

#24 ·
Toen ik vorige week met de nieuwe Sonata bij de dealer reed, kwam de zonnebrilhouder naar beneden toen ik de auto in de parkeerstand zette en hem uitzette. In eerste instantie dacht ik: "Nou, dat is handig". lol. Maar niet zo handig als hij constant naar beneden komt of niet dicht blijft. Lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn.

#26 ·
QUOTE (DonRich90 @ 5 juni 2010, 21:04) index.php?act=findpost&pid=330140
Ik denk dat ik misschien een snelle en simpele oplossing voor dit probleem heb. Aan de rechterkant van de behuizing zit een draaiend plastic onderdeel met een korte pin. De pin is bedoeld om in een systeem van rails aan de rechterkant van de zonnebrilhouder te grijpen. In mijn geval is de pin te kort en grijpt hij niet volledig in de rails. Vandaar dat de houder soms losjes vastklikt in de gesloten positie en meestal helemaal niet gesloten blijft.
Ik heb twee diktes van een stuk speelkaart tussen het draaiende plastic onderdeel en de behuizing geplaatst. Dit fungeert als een shim en beweegt het plastic onderdeel en de pin weg van de behuizing en dichter bij de rails. Dit loste het probleem onmiddellijk op, omdat de pin nu volledig in de rails grijpt. Mijn "fix" zit al twee weken zonder problemen op zijn plaats.
Probeer het eens. Mogelijk heeft u meer of minder shim-dikte nodig, dus een beetje experimenteren is misschien nodig.
Succes.