Hyundai Forums banner

Achterbumper verwijderen?

64K views 10 replies 5 participants last post by  mickeyboat  
#1 · (Edited)
In de hoop dat iemand kan helpen. Op zoek naar instructies over hoe de achterbumper van onze LWBs te verwijderen. Ik had vroeger toegang tot de Hyundaitechinfo.com-site, maar nu niet meer. Ik herinner me dat iemand alle informatie van de website had gedownload en een deel ervan had gepost, maar ik kan na talloze zoekopdrachten hier en in de SF Sport-subforums geen informatie vinden.

Dus, als iemand toegang heeft tot of instructies kan krijgen over het verwijderen van onze achterbumper (of zelfs die van de Sport) en ze mij kan sturen of hier kan plaatsen, zou dat gewaardeerd worden.

Ik overweeg sterk om een LED-module in de bumperreflectoren te installeren en geloof dat, gebaseerd op de SFS, de bumper verwijderd of op zijn minst aan beide kanten losgemaakt moet worden om de reflectoren te verwijderen.

Ik zag een bericht in het SFS-subforum van Golfermack, maar hoopte op iets dat specifiek is voor de LWB of misschien iets met foto's.

#2 · (Edited)
In de hoop dat iemand kan helpen. Op zoek naar instructies over hoe de achterbumper van onze LWBs te verwijderen. Ik had vroeger toegang tot de Hyundaitechinfo.com-site, maar nu niet meer. Ik herinner me dat iemand alle informatie van de website heeft gedownload en wat heeft gepost, maar kan na talloze zoekopdrachten hier en in de SF Sport-subforums geen informatie vinden.

Dus, als iemand toegang heeft tot of instructies kan krijgen over het verwijderen van onze achterbumper (of zelfs die van de Sport) en ze naar mij kan sturen of hier kan plaatsen, zou dat worden gewaardeerd.

Ik overweeg sterk om een LED-module in de bumperreflectoren te installeren en geloof dat, gebaseerd op de SFS, de bumper moet worden verwijderd, of in ieder geval aan weerszijden moet worden losgemaakt, om de reflectoren te verwijderen.

Ik heb één bericht gezien in het SFS-subforum van Golfermack, maar hoopte op iets dat specifiek is voor de LWB of misschien iets met foto's.

Bedankt bij voorbaat.
Kunt u deze link openen?
Hyundai Santa Fe: Achterbumper. Onderdelen en locatie van onderdelen - Achterbumper - Carrosserie (binnen en buiten) - Hyundai Santa Fe DM 2013-2014 Servicehandleiding

Hyundai Santa Fe: Achterbumper. Reparatieprocedures - Achterbumper - Carrosserie (binnen en buiten) - Hyundai Santa Fe DM 2013-2014 Servicehandleiding

Ook aangehecht:

Attachments

#4 · (Edited)
De onze is eenvoudig. Ik moest de mijne eraf halen om een van de reflectoren van de bumper af te stellen. U zult de bumperafdekking volledig moeten verwijderen om toegang te krijgen tot de reflectoren.

• Wikkel bij het wrikken met een schroevendraaier met platte kop beschermende tape eromheen en breng beschermende tape aan rond de betreffende onderdelen om schade te voorkomen.
• Gebruik een kunststof paneelverwijderingsgereedschap om interieurbekleding te verwijderen om te beschermen tegen beschadiging van het oppervlak.
• Zorg ervoor dat u de bekleding en panelen niet buigt of bekrast.
1. Verwijder na het losdraaien van de bevestigingsschroeven de achterste combinatielamp (A).
Image

2. Koppel de connector van de achterste combinatielamp (A) los.
Image

3. Maak de onderste bevestigingsclips van de achterbumper los.
Image

4. Maak de bevestigingsbouten los.
Image

5. Koppel de hoofdaansluiting van de achterbumper (A) los.
Image

6. Koppel na het losdraaien van de bevestigingsschroeven van de zijkant van de achterbumper de zijkant los.
Image

7. Maak de bovenste bevestigingsclip van de achterbumper los.
Image

8. Verwijder de achterbumperafdekking (A).
Image

9. Installeer in omgekeerde volgorde van verwijdering.
Image
• Zorg ervoor dat de connector correct is aangesloten.
• Vervang beschadigde clips.

#5 ·
De onze is simpel. Ik moest de mijne eraf halen om een van de bumperreflectoren af te stellen. U zult de bumper volledig moeten verwijderen om toegang te krijgen tot de reflectoren.

• Wikkel bij het wrikken met een schroevendraaier met platte kop beschermende tape eromheen en breng beschermende tape aan rond de gerelateerde onderdelen om schade te voorkomen.
• Gebruik een kunststof paneelverwijderingsgereedschap om interieurbekleding te verwijderen om te beschermen tegen beschadiging van het oppervlak.
• Zorg ervoor dat u de bekleding en panelen niet buigt of bekrast.
1. Verwijder na het losdraaien van de bevestigingsschroeven de achterste combinatielamp (A).
Image

2. Koppel de connector van de achterste combinatielamp (A) los.
Image

3. Maak de onderste bevestigingsclips van de achterbumper los.
Image

4. Draai de bevestigingsbouten los.
Image

5. Koppel de hoofdaansluiting van de achterbumper (A) los.
Image

6. Koppel na het losdraaien van de bevestigingsschroeven van de zijkant van de achterbumper de zijkant los.
Image

7. Maak de bovenste bevestigingsclip van de achterbumper los.
Image

8. Verwijder de achterbumper (A).
Image

9. Installeer in omgekeerde volgorde van verwijdering.
Image
• Zorg ervoor dat de connector correct is aangesloten.
• Vervang beschadigde clips.

Veel dank hiervoor Sparkland. Dus je hebt deze instructies gevolgd die voor de SF Sport zijn geschreven om de achterbumper op je LWB te verwijderen? Zo ja, heb je afwijkingen gevonden tussen deze instructies en wat je op je SF moest doen?

#8 ·
Heb dit gisteravond gebruikt en het werkte perfect. Enkele aanpassingen voor de LWB/XL:

Stap 1. Je moet de montage recht naar achteren trekken. Er zit een kleine clip aan de voorkant die loskomt door recht naar achteren te trekken. Er zijn ook twee stalen pennen die in rubberen grommets passen. Als je je vingers niet kunt gebruiken om te trekken, gebruik dan wat ducttape en wikkel de voorkant (rond de punt) van het licht en een paar lagen rond een schroevendraaier met platte kop. Wrik langzaam net onder de rand aan de voorkant van het licht en werk je ongeveer 2,5 cm op en neer tot het loskomt. Trek het dan naar achteren.

Stap 4: Er zijn slechts 2 bouten (14 mm) die de bumperstang aan het frame bevestigen. Er zit een lange uitlijningspen in plaats van de 3e bout.

Stap 5: De connector: is voor de achteruitrijsensoren (indien aanwezig). Om te scheiden, plaats je een kleine platte schroevendraaier onder de grijze vergrendelingsmechanismen en wrik je iets omhoog om hem uit de vergrendelde positie te halen. Til hem dan op met je vingers en draai hem naar achteren. Je zult aan de zijkant zien dat het grijze mechanisme een groef en pen heeft om op te schuiven. Door naar achteren te draaien, duwt het de twee connectoren uit elkaar. Voila!

Stap 8: Bumper verwijderen - bovenrand van de bumper onder de weerstripping: kan lastig zijn om eruit te halen omdat er kleine inkepingen zitten in de stalen plaat waar hij in glijdt, en deze inkepingen zitten in een klein gaatje in een lip die uitsteekt van de bumperafdekking. Sommige kwamen eruit met pure druk, en bij andere moest ik onder de auto gaan en een schroevendraaier met platte kop tussen de stalen plaat en de plastic bumperlip klemmen en proberen de lip uit de stalen inkeping te halen.

Ander dan dit, zijn de instructies best goed.

#9 ·
OK, mijn vrouw heeft een klein ongeluk gehad en de rechter achterhoek van de bumper van onze LWB 2014 Santa Fe is bekrast en er zit een klein gaatje in. Ook het chromen uitlaatstuk is beschadigd. Toen ik met Hyundai sprak, vertelden ze me dat de bumper $400 kost en dat het chromen uitlaatstuk allemaal verbonden lijkt te zijn met een Y die beide chromen stukken en een uitlaat bevat, wat nog eens $400 kost. Heeft iemand alleen het kleine chromen stuk kunnen kopen? Als ik alleen het chromen stuk zou kunnen vervangen en het werk zelf zou kunnen doen, zou de reparatie onder mijn eigen risico vallen.

#11 ·
OK, my wife had a small accident and the right rear corner of the bumper cover of our LWB 2014 Santa Fe is scratched and a tiny hole is in it. Also the exhaust chrome piece got dinged. Talking to Hyundai they tell me bumper cover is $400 and the chrome piece exhaust piece looks to be all connected to a Y that contains both chrome pieces and a tail pipe which is another $400. Heeft iemand alleen het kleine chromen onderdeel kunnen kopen? Als ik alleen het chromen onderdeel zou kunnen vervangen en het werk zelf zou kunnen doen, zou de reparatie onder mijn verzekeringspremie vallen.
OK, dealer parts department was WRONG. Just ordered a chrome exhaust pipe bumper port for about $100.

#10 ·
...
Ik had vroeger toegang tot de Hyundaitechinfo.com-site, maar nu niet meer. Ik herinner me dat iemand alle informatie van de website heeft gedownload en een deel ervan heeft gepost, maar ik kan geen informatie vinden na talloze zoekopdrachten hier en in de SF Sport-subforums.
...
Dit is de link naar het handmatige archief voor verschillende Hyundai-modellen door de jaren heen:
Dev-Host - The Ultimate Free File Hosting / File Sharing Service

Wees voorzichtig bij het downloaden van spullen van bovenstaande, de site is besmet met malware die advertenties pusht (sommige adverteren zelfs met 'Download'-banners die misleidend zijn). U wilt op de effen witte 'Download'-tekst op zwarte rechthoekige achtergrond klikken. Dat geeft u het ZIP-bestand.

Ik heb geen band met de bovenstaande site.