Hyundai Forums banner

Mp3-cd's in Sonate

4.6K views 17 replies 13 participants last post by  ..MiamiLX..  
#1 ·
Eerste keer dat ik post.

Ik heb twee MP3-cd's voor de Sonate gemaakt en geen van beide speelt af. De tracktijd lijkt te lopen, maar er is geen geluid (ik denk dat hij denkt dat de cd een muziek-cd is). De cd's zijn gefinaliseerd. De handleiding vermeldt handig dat sommige MP3-cd's mogelijk niet afspelen, maar gaat er niet verder op in. Heeft iemand hier MP3-cd's gebruikt, en zo ja, wat is je setup? (Hoe heb je gebrand, welke software, welk merk media, etc.)

G
#2 ·
Oorspronkelijk geplaatst door smcfee@Apr 15 2006, 08:50 PM
Eerste keer poster.

Ik heb twee MP3-cd's gemaakt voor de Sonata en geen van beide speelt af. De tracktijd lijkt te lopen, maar er is geen geluid (ik denk dat hij denkt dat de cd een muziek-cd is). De cd's zijn gefinaliseerd. De handleiding vermeldt handig dat sommige MP3-cd's mogelijk niet afspelen, maar gaat er niet verder op in. Heeft iemand hier MP3-cd's gebruikt, en zo ja, wat is uw setup? (hoe heeft u gebrand, welke software, welk merk media, etc.)
[snapback]36457[/snapback]​

Zijn het herschrijfbare cd's of burn once? Als RW, zou dat er 'iets' mee te maken kunnen hebben. Weet het echter niet zeker, want ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik weet wel dat zelfs het afspelen van gewone .cda-bestanden op een RW veel spelers problemen geeft.

#3 ·
Ik heb een mp3-cd momenteel in mijn auto. Had geen problemen om hem af te spelen - kreeg het bij de eerste poging voor elkaar. Gebruikte Roxio Easy CD Creator 5 op mijn oeroude Dell (circa 2001 of 2002 - voorheen van mijn vrouw, maar door mij geëigend). Binnenkort moet ik mijn 3500-en-een-beetje mp3's van mijn laptop (2001 Dell) samenvoegen met deze desktop, die er een paar duizend of zo heeft. Of dat, of ik moet gewoon een externe schijf kopen en ze er allemaal in dumpen. Dat is echter voor een andere dag. :grin: Wat betreft de mp3-cd, heb je ervoor gezorgd dat je opnamesessie is voltooid? Als je hem open liet, zou hij niet afspelen. Soms kun je onbewust meerdere sessies op een schijf stapelen, en als je er niet absoluut zeker van was dat je schijven leeg waren voordat je ze opnam, moet je het opnieuw proberen met schijven die dat wel zeker zijn. Ook heeft sommige software meer dan één manier waarop het lijkt alsof je mp3's kunt branden, maar slechts één werkt echt. En sommige bestanden zijn in feite geen mp3's, hoewel ze er wel zo uitzien. Ik rip nummers van cd's met MusicMatch. Als je RealPlayer gebruikte, zijn het eigenlijk geen mp3's, het is een iets ander formaat dat niet goed brandt als je dat probeert te doen. Dat heb ik op de harde manier ontdekt. Ik weet niet wat ik hier vergeet, maar er is waarschijnlijk wel iets. Hopelijk was ten minste één naald in de enorme hooiberg die mijn bericht is, op zijn minst enigszins nuttig. :gitara:

#5 ·
Veel dank mensen, ik kan niet geloven dat er al drie antwoorden waren!

Het blijkt dat de auto in orde is (geen grote verrassing), maar mijn cd-brander is een beetje kapot. Ik kon de cd's niet eens terug in de machine laden om ze te testen, en toen maakte ik drie of vier onderzetters en herstartte een paar keer voordat ik van software wisselde en iets brandde dat in de auto afspeelde.

Hoe dan ook, probleem opgelost, nogmaals bedankt.

Groeten,
Sean

G
#7 ·
Oorspronkelijk gepost door scoobydo@Apr 16 2006, 06:18 PM
Ik gebruikte Nero om mijn cd's te maken. Ik zette mijn nummers in mappen en maakte een gegevensschijf. Sleep de mappen naar het brandlijstgebied en als je hem hebt gevuld, brand je hem gewoon.

Voeg geen papieren labels toe aan je schijven. Er is een waarschuwing over en ik zou het niet riskeren.
[snapback]36598[/snapback]​

Goede tip. Uiteindelijk zullen die labelranden losraken en de afspeelmogelijkheden van een cd-drive echt tot stilstand kunnen brengen.

Als iemand labels wil gebruiken, gebruik dan een Sharpie of geef het geld uit aan een printer die rechtstreeks op bedrukbare cd's print (we hebben er een en hij werkt geweldig). Ze maken ook cd/dvd-branders die een label rechtstreeks op het oppervlak van de cd branden met dezelfde laser die de drive gebruikt om de cd te coderen. Die werken echter niet zo goed en vereisen een speciaal soort schijf.

#8 ·
Oorspronkelijk geplaatst door smcfee@Apr 15 2006, 08:26 PM
Veel dank mensen, kan niet geloven dat er al drie antwoorden waren!

Het blijkt dat de auto in orde is (geen grote verrassing), maar mijn cd-brander is een beetje kapot. Ik kon de cd-r's niet eens terug in de machine laden om ze te testen, en toen maakte ik drie of vier onderzetters en herstartte een paar keer voordat ik van software wisselde en iets brandde dat in de auto afspeelde.

Hoe dan ook, probleem opgelost, nogmaals bedankt.

Groeten,
Sean
[snapback]36475[/snapback]​

Koop een Sony-brander. Ze zijn momenteel spotgoedkoop. Ik gebruik de mijne al meer dan twee jaar en heb nog nooit een onderzetter gemaakt die niet mijn schuld was. De 8 MB buffer maakt het verschil.

#9 ·
Ik gebruik de reguliere "rechtsklik en naar cd verzenden" methode. Ik ben erin geslaagd om meer dan 100 .mp3's op een cd te pakken...wat vreemd is, want ik herinner me dat ik een paar jaar geleden bijna 300 kon pakken. Ik denk dat het komt door de hogere kwaliteit formaten die de mp3's tegenwoordig hebben en de toename van de bestandsgrootte.

Toen ik de Tuscon bezat, gebruikte ik mijn draagbare dell dj mp3-speler om aan het cassettespeler te verbinden en vanaf daar af te spelen...maar aangezien ze de cassettespeler op de sonata hebben afgeschaft...zal ik andere methoden moeten bekijken...ik weet dat er een apparaat is dat je mp3-speler draadloos via een AM-zender afspeelt...

#10 ·
Ik gebruik Roxio Easy CD Creator 5 zoals een paar anderen hebben gezegd en normale CDR's....geen problemen. Eén tip voor de geluidskwaliteit echter. Ik gebruik Windows Media Player 10 om nummers van cd's naar MP3 te rippen. Omdat MP3's toch al zo efficiënt zijn qua ruimte, rip ik ze altijd met de hoogst mogelijke bitrate.

De MP3's zijn geweldig voor een lange roadtrip. Ik heb net een reis van 1500 mijl achter de rug en heb de cd's maar een paar keer in en uit gedaan. Geen behoefte aan een storingsgevoelige 6-cd-wisselaar als je MP3's hebt.

#11 ·
Oorspronkelijk gepost door shockedfan@12 jan 2007, 21:13
Ik gebruik Roxio Easy CD Creator 5 zoals een paar anderen hebben gezegd en normale CDR's....geen problemen. Een tip voor de geluidskwaliteit echter. Ik gebruik Windows Media Player 10 om nummers van cd's naar MP3's te rippen. Omdat MP3's toch al zo efficiënt zijn qua ruimte, rip ik ze altijd met de hoogst mogelijke bitrate.

De MP3's zijn geweldig voor een lange roadtrip. Ik heb net een reis van 1500 mijl achter de rug en heb de cd's maar een paar keer in en uit gedaan. Geen behoefte aan een storingsgevoelige 6-cd-wisselaar als je MP3's hebt.

:beer:
[snapback]69250[/snapback]​

man, tijd om die software te upgraden lol roxio is nu 9
en over de bitrate wil je echt een variabele bitrate oftewel vbr
roxio 7.5 en hoger hebben de instelling

#12 ·
"Een onderzetter gemaakt"? Je klinkt alsof je al net zo lang aan het branden bent als ik! :grin: Ik gebruik ook Roxio. Twee andere punten om te overwegen: Iemand heeft bedacht hoe je verdomde albumhoezen op MP3's kunt zetten. Dat is nou ECHT iets dat de kwaliteit van mijn leven zal verbeteren! :bwekk: De Sonata speelt geen MP3's af met albumhoezen ingesloten in de bestanden. Ook hebben sommige gedownloade MP3's kopieerbeveiligingen ingebed. Ik gebruik Media Monkey om mijn MP3's te beheren en was geschokt toen ik ontdekte dat mijn bibliotheek besmet was met albumhoezen. IIRC gebruikt Windows Media Player aparte bestanden voor de albumhoes, dus de afbeeldingen worden van de MP3's afgehouden. Dit is een goede aanpak. iTunes bewaart de albumhoes ook apart. De enige andere downloadservice die ik heb gebruikt, is Real; geen idee hoe Real het doet, maar als ik zou wedden, zou ik wedden dat Real de schuldige is. Als je albumhoezen in je MP3's hebt, kan Media Monkey ze verwijderen. Ik weet niet of er iets anders is dat het kan.

#17 ·
Ik weet dat de meeste opmerkingen in deze thread bijna 2 jaar oud zijn, maar ik ben er vrij zeker van dat albumhoezen niet de schuldige zouden zijn waarom .mp3 cd's niet zouden afspelen in een fabrieksautoradio met .mp3 weergave. Al mijn .mp3 bestanden hebben ingebedde albumhoezen, die ik in elk bestand heb geplaatst via MusicMatch (ik hou niet van de manier waarop Windows Media Player en andere "jukeboxen" albumhoezen behandelen, dus ik gebruik ze niet), en elk bestand heeft afgespeeld op zowel mijn OEM Sonata radio met .mp3 weergavemogelijkheid als mijn OEM Shaker 500 6 cd radio met .mp3 weergave. Enkele van de dingen die ik doe zijn:

1. Brand al mijn .mp3's op een data disk en niet als een .mp3 disk
  2. Zorg ervoor dat alle bestanden een .mp3 extensie hebben. Je kunt bijvoorbeeld een bestand hebben met de naam "S.B.I..mp3" dat eruit kan zien, zich kan gedragen en kan afspelen als een .mp3 bestand op je computer, maar die extra punt aan het einde van het bestand kan voorkomen dat andere elektronica het bestand als zodanig leest.
  3. Zorg ervoor dat de bestandsnaam van je nummer niet te lang is. MusicMatch is goed in het laten weten of een bestandsnaam de tekens voor het benoemen van een .mp3 bestand heeft overschreden. Ik ken de exacte tekenlimiet niet, maar als deze te lang is, kan het zijn dat de autoradio het bestand niet leest of herkent. Evenzo, als je gedwongen wordt een bestand te hernoemen door welke applicatie je ook gebruikt, zorg er dan voor dat de laatste 4 tekens die je in het bestand opneemt .mp3 zijn

Hopelijk helpen deze tips samen met andere die eerder zijn vermeld degenen die mogelijk nog steeds problemen hebben. Oh en voor degenen die het niet weten, de meeste OEM autoradio's met .mp3 functionaliteit zullen niet meer dan 255 .mp3 bestanden afspelen op een bepaalde disc. Dus als je erin slaagt om 260 of 265 op een disc te proppen, worden alleen de eerste 255 bestanden herkend.

#18 ·
Nee, echt Album Art, afspeellijsten, mixen van verschillende extensies, bestanden opgenomen met een te hoge samplefrequentie, en

een paar items die ik ongeveer 3 jaar geleden in mijn bericht had staan, de clou van Hyundai die zei...

Alleen professioneel in de winkel gekochte MP3-schijven mogen worden gebruikt. :whistling:

LET OP: Pagina 129

Vermijd het gebruik van CD-Recordable of CD-Rewriteable om een goede werking te garanderen. Bij gebruik van de compact disc-speler worden professioneel opgenomen cd's aanbevolen.

(Alsof je voorgeprogrammeerde MP3/WMA-schijven kunt kopen?)

Pagina 119

Het apparaat kan geen CD-R (Recordable CD) en CD-RW (Rewriteable CD) afspelen die niet gefinaliseerd (gesloten) is. Raadpleeg de handleiding van de CD-R/RW-recorder of CD-R/RW-software voor meer informatie over het finalisatieproces.

Afhankelijk van de opnamestatus zijn sommige CD-R's/RW's mogelijk niet afspeelbaar op dit apparaat.

Afspeel van multisessie-schijven met maximaal 255 mappen/bestanden/sessies wordt ondersteund.

Afspeel van Mp3-, AAC- en WMA-bestandsformaten wordt ondersteund.

Alleen CDDA-bestanden worden afgespeeld op gemengde modus cd's.

(Ik weet dat ik hier een andere thread over heb geplaatst, maar werd gevraagd om te plaatsen wat onze handleiding zegt...)