Hyundai Forums banner
21 - 38 of 38 Posts
Discussion starter · #21 ·
Daar kun je gif op innemen en daar worden ingenieurs voor betaald. Het is duidelijk dat iemand zich ervan bewust moet zijn dat de lampen niet eeuwig meegaan of levenslang gegarandeerd zijn. Het moet op een dag geopend en eenvoudig toegankelijk zijn.

Lastig spul, dat. Het zijn nominale M4 zelftappende schroeven, waarschijnlijk uitgevoerd als bolkop ... kleiner dan een #8 plaatwerkschroef, maar groter dan een #6 plaatwerkschroef. De meeste nylons hebben machinetap, dus het vinden van een vervanging is misschien niet zo eenvoudig. Als JetPress metrische maten zou maken, zouden hun harde nylons precies goed zijn >> Nylonschroeven - Pan Head Self-Tapping < Nylonschroeven < Nylon Elektrische Accessoires < Bevestigingsmiddelen en Componenten < Producten Iemand in het noorden of in Europa heeft misschien een beter idee voor een goede metrische bron.

U kunt zwarte, weerbestendige zelftappers krijgen van Mcmaster. Ik heb verschillende maten. Ze zullen na een paar jaar een beetje corrosie op de kop krijgen, maar nooit roestig worden.

De OD daarop zal wat groot zijn, maar er is in ieder geval geen twijfel dat ze zullen bijten. Ik zou echter voorzichtig zijn met die specifieke schroeven. De koppen zullen waarschijnlijk niet goed in de gaten passen vanwege diameterproblemen.

Welnu, er zijn verschillende maten. Het punt was dat je afgewerkte schroeven kunt krijgen die corrosiebestendig zijn. Je kunt ook altijd naar roestvrij staal gaan.

Mijne (2007) lijken van staal te zijn met een coating, maar het is moeilijk te zeggen wat de coating is, omdat het hele oppervlak is verroest, de roest heeft de sleuven van de kruiskopschroef opgevuld en laat zelfs de schroevendraaier niet in de schroef zitten. Eén was verroest, maar ik kon de schroevendraaier plaatsen, maar het was moeilijk om te draaien. Ik wilde hier eigenlijk niet nu in de kou aan beginnen. Als de lente komt, zal ik waarschijnlijk de kop afboren en de bankschroef gebruiken, zoals iemand anders heeft voorgesteld. Bedankt voor de info over de schroef.

Discussion starter · #30 ·
De mijne (2007) lijken staal te zijn met een coating, maar het is moeilijk te zeggen wat de coating is, aangezien het hele oppervlak is verroest, de roest heeft de sleuven van de kruiskopschroef opgevuld en laat zelfs de schroevendraaier niet in de schroef zitten. Eén was verroest, maar ik kon de schroevendraaier plaatsen, maar het was moeilijk te draaien. Ik wilde hier nu niet echt mee beginnen in de kou. Als het voorjaar komt, waarschijnlijk de kop afboren en de bankschroef gebruiken, zoals iemand anders suggereerde. Bedankt voor de info over de schroef.
Net als de mijne vorig jaar.
- Koop een elektrische boor
- Kleine boor van ongeveer 1/8" om in de schroefkop in het midden van de Philips-kop te boren
- Bankschroef (niet te groot), maar goede tanden

Zodra je de koppen hebt uitgeboord (iets meer dan 1/8" erin en de koppen springen eraf aan het einde van de boor). Je trekt de lens weg en behandelt de pinnen van de schroeven die ver genoeg weg zijn om ze nu vast te pakken. Draai ze eruit met de bankschroef. Je moet hem omdraaien, dus je wilt geen echt groot paar. Ik spoot penetrerende olie etc. maar het was nog steeds een moeilijke gang om er een paar uit te krijgen.

Als je probeert de schroeven intact te verwijderen met chemische oorlogvoering en gereedschap. Ik kom volgend jaar bij je terug en kijk of je er klaar mee bent.

Elke soort schroef met een kleine kop zet de lens gemakkelijk weer vast.

Zeker weten en daar worden ingenieurs voor betaald. Het is duidelijk dat iemand zich ervan bewust moet zijn dat de lampen niet eeuwig meegaan of levenslang gegarandeerd zijn. Het moet op een dag geopend en eenvoudig toegankelijk zijn.
Ik ben er zeker van dat de ontwerpingenieur het goed had toen hij/zij oorspronkelijk de schroef specificeerde. De waarde-ingenieur heeft de specificatie waarschijnlijk met een stapje teruggebracht naar iets minder duurs, maar nog steeds goed voor de klus. Toen stapte de kostenanalyse (boekhouders) in en zei: "Standaard zacht staal gaat net lang genoeg mee voor de garantie" en voilĂ  (correcte Franse spelling) Bob's your uncle en je hebt de boor in je hand.:grin2:

Discussion starter · #32 ·
Omdat er weinig dingen aan de Compass goed zijn ontworpen. Ze hebben zeker de plaatlens optimaal gemaakt. Geen schroeven of metalen clips. De lens komt aan één uiteinde vrij door op een plastic lipje te drukken en zwaait naar beneden, waarbij hij in de bevestiging draait. Vervolgens glijdt hij eruit als je hem wilt verwijderen. Omdat het koud is, wil ik het risico niet lopen het plastic te breken, alleen om het je te laten zien. Dus er is een betere manier.

Omdat er weinig dingen aan de Compass goed zijn ontworpen. Ze hebben zeker de plaatlens optimaal gemaakt. Geen schroeven of metalen clips. De lens komt aan één kant vrij door op een plastic lipje te drukken en zwaait naar beneden, draaiend in de bevestiging. Dan glijdt hij eruit als je hem wilt verwijderen. Omdat het koud is, wil ik het risico niet lopen het plastic te breken, alleen om het je te laten zien. Er is dus een betere manier.
Zo is het ook met mijn Genesis Coupe. Maar ze hebben de draden aan de bestuurderskant zo kort gelaten dat je hem nauwelijks kunt uittrekken om de lamp te vervangen.

Discussion starter · #34 · (Edited)
Alleen de lens komt eruit/af, dus het vervangen van de lamp is heel eenvoudig. LOL

Ik was net op MSN aan het lezen over de Elantra 2017 en hoe goed en Canadees hij is met zijn franje en opties. Ik vraag me af of ze dat ook hebben aangepakt. Ik merkte dat de 2.0L motor de dynamo bovenop had (waar hij toegankelijk moet zijn).

Als het erg genoeg wordt, versmelten de clips en schroeven tot een roestige massa. Verwijder de bekleding van de achterklep. Verwijder de sierlijst. Gebruik Dremel, Alden #1 easy out, tang, mini-bankschroeven of uw gereedschap naar keuze om schroeven en clips te verwijderen. Breek het plastic niet. Zelfsnijdende schroeven zijn internationaal. Metrisch 4,2 mm is hetzelfde als Amerikaans #8. Home Depot heeft mooie kleine 5-packs roestvrij staal, kruiskopschroeven #8 zelftappers voor $ 1,18. Ik kocht 5/8" lengte, maar 1/2" is misschien lang genoeg. Ze hebben beide. Er zijn generieke U-clipmoeren of veermoeren, zoals Hyundai ze noemt, maar je hebt de juiste grijpdikte, afstand tot het midden en breedte nodig om correct te passen. De OEM-clips hebben onderdeelnummer 873502B000. De catalogusprijs is 48 cent, maar veel diefachtige Hyundai-dealers vragen meer dan het dubbele, zoals ze doen voor andere onderdelen. Het is ook een goed Kia-nummer als je lokaal zoekt.

De mijne (2007) lijken staal te zijn met een coating, maar het is moeilijk te zeggen wat de coating is, omdat het hele oppervlak is verroest, de roest heeft de sleuven van de kruiskopschroef gevuld en laat zelfs de schroevendraaierpunt niet in de schroef zitten. Eén was verroest, maar ik kon de schroevendraaier plaatsen, maar het was moeilijk om te draaien. Ik wilde hier nu eigenlijk niet aan beginnen in de kou. Als het voorjaar komt, zal ik waarschijnlijk de kop afboren en de bankschroef gebruiken, zoals iemand anders heeft voorgesteld. Bedankt voor de info over de schroef.
Het was vandaag een beetje warm, dus ik dacht dat ik zou beginnen met het vervangen van de lampen. Ik probeerde eerst de schroeven met een kruiskop en een hamer aan te tikken om te zien of de roest los zou komen, één deed het en de speedclip brak niet. De volgende 3 waren allemaal te verroest om zelfs de kruiskop in te binden, dus ging het naar de extractor. Ik had een Irwin #2 combo unit waarvoor ik door de schroef moest boren om genoeg te krijgen voor de extractor om te grijpen, één schoot de kop eraf, liet de schroef in de speed nut, sloeg het resterende deel eruit, één kwam er daadwerkelijk uit met de extractor maar brak de speed nut, één brak de speed nut dus de schroef kwam eruit. De speed nuts zijn klein en schoven in een groef in de lamphouder, Hyundai had er geen op voorraad, nabestelling voor een maand, KIA het onderdeel paste ook niet. Ging naar OReileys en kreeg een pakket van drie #6 speed clips die passen op de 4 mm schroeven, ze zijn iets breder dan de groef maar doen nog steeds hun werk. Ik heb alle nieuwe speed clips gebruikt, dus er is maar één OEM Hyundai die verroest is. De schroeven zijn nu allemaal roestvrij staal 8x5/8. Ik experimenteerde met een heleboel LED-lampen die ik over had van de kaartverlichting en eindigde met het gebruik van 5smd keramisch puur wit. Duurde iets meer dan een uur, inclusief het krijgen van de nieuwe speed clips.

Had laatst een lamp die kapot ging. In plaats van me met de schroeven bezig te houden, ging ik via de achterkant naar binnen. Verwijderde het plastic carrosseriepaneel. Gebruikte een 8 mm dop voor de bouten die de lichtbalk vasthouden. Nam een 7 mm dop en duwde deze over de veerpennen om ze los te klikken. Connector en grommet losgekoppeld en de balk verwijderd.
Elke lamphouder heeft een draaiconnector, net als de koplampen. Ze draaien een derde slag en het is ook een vrij strakke draai. Er uit met het oude, er in met het nieuwe... lamp, want mijn luie reet heeft de roestige schroeven met rust gelaten.

21 - 38 of 38 Posts