Hyundai Forums banner
21 - 30 of 30 Posts
De meeste Hyundai-motoren ontploffen voordat hun kleppen ooit gereinigd hoeven te worden.
Misschien zou de jongen in Canada die zijn 18 maanden oude motor opblies door met hoge toeren de auto te besturen, moeten beweren dat hij "de koolstof aan het reinigen" was. 🤣

Ik vraag me af of je bij het reinigen van de inlaatkleppen van een 2022 Tucson limited hybrid gewoon het gaspedaal indrukt totdat de motor aanslaat en het dan vasthoudt om de ICE te laten aanslaan? Productsuggesties voor een reinigingsproduct: tot nu toe zie ik alleen CRC als beschikbaar. Ik heb veel gehoord over een STP-product dat op de motorkap wordt geklikt, maar als je daadwerkelijk probeert dit product te vinden, lijkt het tegenwoordig niet meer verkrijgbaar te zijn? Ik heb maar één online doe-het-zelf-video gezien, maar die was voor een standaard ICE-motor Santa Fe met dat eerder genoemde product dat ik momenteel niet kan vinden. Ideeën anders dan mijn auto naar de dealer brengen?
Je hebt dat allemaal niet nodig. De volgende video's laten zien waarom

Ik heb gehoord dat het niet goed is om de kleppen schoon te maken, maar een olie-opvangbak moet voorkomen dat de kleppen koolstof krijgen
De 1.6L motor heeft een ingebouwd catch can systeem dat in het kleppendeksel zelf is verwerkt. Het is een ander systeem dan het oudere vervangbare in-line apparaat dat normaal wordt gebruikt. Het wordt op deze motor niet eens een PCV genoemd. Op de hybride kun je het bovenop de klep zien. Het ziet er een beetje uit als een tanktoren en heeft een 5/8" of zo'n leiding die naar de turbo gaat. Een catch can zou volgens mij geldverspilling zijn

Ik heb een jaar lang zitten piekeren of ik Firestone moest betalen om de kleppen schoon te maken, toen ontplofte de motor zes weken geleden en Hyundai heeft hem vervangen. Beste $150 die ik nooit heb uitgegeven.

Discussion starter · #26 ·
Ik heb eindelijk wat foto's gemaakt. Is de rode cirkel de pcv-inlaat? De andere foto toont de locatie van het gasklephuis. Ik kan er nauwelijks een foto van maken, laat staan ​​mijn handen erin steken om het ding los te maken om in de inlaatreiniger te spuiten. Daarom probeer ik een andere manier te vinden om dit te doen die gemakkelijker is.

Attachments

Kan een lid bevestigen of het Smartstream 1.6T kleppendeksel (met ingebouwde olieafscheider) dat in de 1.6T Smartstream-motor is geĂŻnstalleerd, kan worden geĂŻnstalleerd op de 2016-2018 Hyundai Tucson 1.6L Turbo G4FJ Gamma II T-GDI 4-cilindermotor, of totaal verschillende configuraties?

De meeste "koolstof"-problemen kunnen worden behandeld met een paar uur rijden op de snelweg (110-130 km/u). Dat brengt de verbrandingsstroom op piektemperaturen en droogt de binnenkant van de motor uit. Voeg ook een gasbehandeling toe om de werking te maximaliseren. Maak een roadtrip en geniet ervan in plaats van een paar honderd uit te geven bij een dealer.

Ik heb nog nooit een motor met koolstofproblemen gezien, tenzij deze alleen op stadssnelheid wordt gereden of een forens is waarbij de snelheid en temperaturen nooit de juiste bedrijfsparameters bereiken.

We lachten er vroeger om dat oudere mensen alleen in de stad zouden rijden en hun Cadillacs zouden laten afstellen. De technici stapten er gewoon in en maakten een rit van 30-50 mijl met 160 km/u, waarbij ze wolken koolstof en roet uitbliezen. Geen mechanisch werk, maar het vaste tarief bleef hetzelfde. De auto's reden als nieuw. De hele tijd op stadssnelheid rijden, doodt auto's.
Gasbehandeling met P.E.A.. Momenteel is dat Gumout Regane elke 3.000 mijl.

Ik heb eindelijk wat foto's gemaakt. Is de rode cirkel de pcv-inlaat? De andere foto toont de locatie van het gasklephuis. Ik kan er nauwelijks een foto van maken, laat staan mijn handen erin steken om het ding los te maken en de inlaatreiniger erin te spuiten. Daarom probeer ik een andere manier te vinden om dit te doen die gemakkelijker is.

Er zit geen PCV-klep op deze nieuwere 1.6L motoren. Ze hebben wat een "drukregelklep" wordt genoemd. Het zit direct onder de slang die je op de foto hebt aangegeven. Het lijkt een beetje op de bovenkant van een tank. Aan de achterkant van de kleppendeksel, direct aan de andere kant van die regelklep, zit de slang die naar de Turbo leidt (indien geĂŻnstalleerd). Daar zou een catch can komen als men zijn tijd wil verspillen.
Image

Image

21 - 30 of 30 Posts