Hyundai Forums banner

I20 Brandstoftankinhoud

94K views 19 replies 18 participants last post by  frupi  
#1 ·
Wanneer ik de auto volgooi, kan ik er nooit meer dan ongeveer 30 liter in krijgen, hoewel de brandstoftank een capaciteit heeft van 45 liter. Als ik heen en weer naar mijn werk ga, wacht ik meestal tot het lampje gaat branden voordat ik naar het benzinestation ga. De meter geeft daarna altijd vol aan. Ik kan niet begrijpen waarom dit zo zou zijn en de dealer wist het ook niet. Ik vroeg me af of iemand anders een vergelijkbaar probleem had.

#3 ·
Bedankt. Ik heb het gisteren volgegooid en ik ben er net in geslaagd om 30 liter erin te krijgen, en ik moest het steeds opnieuw proberen nadat het er verschillende keren afsloeg. De brandstofmeter geeft deze keer net niet vol aan. Dat gebeurt altijd als ik bij Tesco tank en het tankstation op een helling ligt. Ik vraag me af of de meter misschien defect is en leeg aangeeft voordat hij leeg is. Ik wil het echter niet riskeren om het te proberen en zonder benzine op een onhandige plek te komen te staan.

#8 ·
Met mijn huidige voertuig (Citroen Berlingo) komt het maar zelden voor dat de brandstofmeter vol aangeeft. Meestal tank ik tot de eerste 'uitschakeling', knijp ik langzaam in de trekker om af te ronden naar het dichtstbijzijnde pond en dat eindigt meestal met ~7/8 op de brandstofmeter. Het moet iets te maken hebben met de vorm van de tank en de positie van het voertuig (hellend de ene of de andere kant op)?

#10 ·
Mijn gok is dat de auto waarschijnlijk op een helling staat terwijl hij volgetankt is. De i20 is naar mijn mening erg gevoelig voor de helling. Meestal gaat bij mij het lampje branden als de kilometers tot leeg ongeveer 100 zijn. Meestal rijd ik daarna 50 - 60 km. Er zou dus minder dan 5 liter in de tank moeten zitten. Ik gebruik altijd hetzelfde benzinestation en meestal ook dezelfde pomp. Ik kan ongeveer 40 - 41 liter tanken. Soms is deze pomp bezet. Dan gebruik ik een andere pomp, welke dan ook vrij is. Soms kan ik maar 35 - 36 liter tanken en de kilometers tot leeg na het tanken zijn minder dan normaal. Mijn benzinestation ziet er vlak uit, ik kan geen helling ontdekken. Opmerking - het lampje gaat eerder branden dan dat er nog 50 kilometer over zijn. De kilometers tot leeg worden leeg, dan heb je minder dan 60 kilometer tot leeg. Sorry voor mijn Engels.

#14 ·
Beste vrienden, Mijn nieuwe Asta dronk brandstof (diesel) in zijn tank als een echte dorstige auto. Ik vulde hem tot 40 toen de automatische uitschakeling werd geactiveerd. Maar zelfs daarna kon de auto tot 48 liter vullen en nog meerhttp://www.hyundai-forums.com/images/smilies/biggrin.gif. Maar we stopten bij 48, omdat we geen risico wilden nemen op overloop of wat de gebeurtenis dan ook zou zijn. Toen ik mijn dealer raadpleegde, zeiden ze dat de werkelijke tank samen met de buizen die de tankopening met de brandstoftank verbinden, in totaal 52-54 liter diesel kan bevatten. Het is dus normaal om boven de 45 te vullen. Maar probeer niet te veel te vullen na de uitschakeling, omdat de brandstof uit de tank kan lekken en de lak etc. kan beschadigen.

#15 ·
Brandstoftank

Wanneer ik de auto vol tank, krijg ik er nooit meer dan ongeveer 30 liter in, hoewel de brandstoftankinhoud wordt vermeld als 45 liter. Als ik gewoon heen en weer naar mijn werk ga, wacht ik meestal tot het lampje gaat branden voordat ik naar het benzinestation ga. De meter geeft daarna altijd vol aan. Ik kan niet bedenken waarom dit zo zou zijn en de dealer wist het ook niet. Ik vroeg me af of iemand anders een vergelijkbaar probleem had.
Uw tank is een tank van 45 liter. Als u met uw auto rijdt tot hij leeg is en het lampje gaat branden, kunt u nog 55 km rijden, dit wordt weergegeven op uw centrale computer. Zodra u de 55 km overschrijdt, ziet u dat uw computer het volgende weergeeft --------

Na 55 km begint uw reserve te werken en kunt u nog 30 km met uw auto rijden, dit is een veiligheidsvoorziening.

Als u de 55 km overschrijdt, kunt u 45 liter in uw auto tanken.

#19 ·
Brandstoftankinhoud

Hoi,

ik heb onlangs een tweedehands i20 uit 2012 gekocht. De eerste keer dat ik vol tankte, kon ik verrassend genoeg 44,90 liter tanken. Ik had gehoord dat er, nadat het brandstoflampje geel oplicht, minimaal 5 liter in de tank over zou moeten zijn, zoals in de berichten staat. Ik kan niet beoordelen of het aan de pomp of aan de brandstoftank ligt.

#19 ·
Hallo, ik zou willen voorstellen dat u het volgende doet: elke autobezitter zou dit eigenlijk moeten doen: neem een brandstofcontainer en vul deze met 4 liter van dezelfde brandstof die uw auto gebruikt. Doe de container met een trechter in uw kofferbak wanneer het brandstoflampje gaat branden. Rijd totdat uw auto daadwerkelijk zonder brandstof komt te zitten. Noteer waar de brandstofmeter staat en onthoud deze positie, nu weet u waar de naald staat wanneer u bijna zonder brandstof komt te zitten. Gebruik nu de trechter en brandstof om uw auto te vullen, en ontdek vooral hoe u uw auto kunt starten nadat u zonder brandstof bent komen te zitten, sommige modellen hebben er een trucje voor, maar het zou heel eenvoudig moeten zijn.

#20 ·
Hallo, ik zou willen voorstellen dat je het volgende doet, elke autobezitter zou dit eigenlijk moeten doen, een brandstofcontainer nemen en deze vullen met 4 liter van dezelfde brandstof die je auto gebruikt. Plaats de container met een trechter in de kofferbak van je auto wanneer het brandstoflampje gaat branden. Rijd totdat je auto daadwerkelijk zonder brandstof komt te zitten. Noteer waar de brandstofmeter staat en onthoud deze positie, nu weet je waar de naald staat als je bijna zonder brandstof komt te zitten. Gebruik nu de trechter en brandstof om je auto te vullen, en ontdek vooral hoe je je auto kunt starten nadat hij zonder brandstof is komen te zitten, sommige modellen hebben er een trucje voor, maar het zou heel eenvoudig moeten zijn.
johannb, hallo en welkom op het forum.

Advies van nieuwe leden is altijd welkom en wordt aangemoedigd, maar ik zou niemand aanmoedigen om opzettelijk zonder brandstof te komen te zitten, tenzij de auto stilstaat en op een veilige plaats staat, zeker nooit op de openbare weg, want dat kan gevaarlijk zijn en onbedoelde gevolgen hebben. Verder zou ik in geen geval iemand aanmoedigen om opzettelijk zonder brandstof te komen te zitten, omdat dit problemen kan veroorzaken met het motormanagementsysteem.

Update je profiel met je land van verblijf en het voertuig dat je rijdt. Dit zal ons helpen om je in de toekomst specifieker advies te geven, mocht je dat nodig hebben.

Bedankt, frupi.