Met mijn Sonata daal ik meestal af naar 1 streepje wanneer de geel-oranje indicator voor weinig brandstof oplicht. Af en toe knippert de streep enkele seconden en blijft dan continu branden.
Als de resterende afstand-meter "---" aangeeft, knippert de brandstofmeter in mijn auto regelmatig. Wanneer mijn brandstoflampje aangaat, schakel ik onmiddellijk over naar de resterende afstand-indicator en begin ik tijdens het rijden hoofdrekenen te doen door de resterende afstand op te tellen bij de kilometers die op de kilometerteller staan, waarbij ik me aanpas als de resterende afstand stagneert of daalt. Wanneer de resterende afstand "---" aangeeft, neem ik dat laatste getal en tel ik het op bij de kilometerstand. Dus als mijn laatste resterende afstand-meting 45 was voordat deze "---" aangaf en mijn kilometerteller 9846 aangaf, zou ik 9846 + 45 optellen en weten dat ik moet tanken bij of vóór de 9891-markering op de kilometerteller.
Nadat ik mijn Sonata een keer zonder benzine heb laten rijden (opzettelijk voor wetenschappelijke doeleinden), kan ik je vertellen dat de laatste streep niet verdwijnt, maar blijft knipperen totdat je geen brandstof meer in de auto hebt en mijn brandstofberekening lijkt vrij nauwkeurig te zijn, want toen ik zonder benzine kwam te zitten, kon ik niet verder rijden dan 2 mijl meer dan wat ik had berekend, dus ik heb de neiging om mijn auto te tanken binnen 10 mijl van wat ik denk te moeten kunnen rijden.