Hyundai Forums banner

Verwijdering van klinknagels van de motorkap

11K views 4 replies 4 participants last post by  lovemysantafe  
#1 ·
Hallo community.

Ik probeer een probleem met de ruitensproeier op te lossen (er komt niets uit nadat ik meer vloeistof heb toegevoegd) op mijn Elantra uit 2014. Ik heb hier verschillende instructies gelezen en het is duidelijk dat ik de afdekking moet verwijderen zodat ik de slang bij de sproeier kan loskoppelen en lucht door de leidingen kan blazen om te zien of dat het probleem oplost.

Mijn uitdaging hier is hoe ik de afdekking moet verwijderen. Ik heb verschillende diagrammen en instructies voor de MD gezien, maar die komen niet helemaal overeen met wat ik zie. Het meest vergelijkbare diagram dat ik heb gezien, is de afbeelding van de klinknagels hier: ((Ik mag geen link plaatsen, maar kan deze delen als ik een privébericht ontvang))
Ik denk dat ik die vier plastic "klinknagels" op mijn auto heb geĂŻdentificeerd. Ik aarzel om ze met veel kracht eruit te wippen totdat ik er zeker van ben dat ik de klinknagels niet beschadig en ze weer kan gebruiken bij het opnieuw monteren.

Hoe moet je die vier klinknagels verwijderen? Hoe bevestig je ze daarna weer?

#2 ·
Blijkbaar zijn het gewoon push-pop-klinknagels. Ik heb het op de harde manier geleerd en ze allemaal kapot gemaakt. Ze zijn gemakkelijk te breken. Zoek wat video's op over hoe je ze correct verwijdert. De man die mijn voorruit verving, zei me dat ik ze naar beneden moest drukken en dat ze er gewoon uit zouden komen. Toen hij dat zei, denk ik dat hij bedoelde dat je alleen op het midden hoeft te drukken. Succes met het verwijderen en het oplossen van je probleem met de ruitensproeier.

Verzonden vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

#4 ·
Verstopte ruitensproeiervloeistofleiding. Verwijder de afdekking niet.

Blijkbaar zijn het gewoon push-pop-klinknagels. Ik heb het op de harde manier geleerd en ze allemaal gebroken. Ze zijn gemakkelijk te breken. Zoek een paar video's over hoe je ze correct verwijdert. De man die mijn voorruit verving, vertelde me dat ik ze naar beneden moest drukken en dat ze er gewoon uit zouden komen. Toen hij dat zei, denk ik dat hij bedoelde dat je alleen op het midden hoeft te drukken. Succes met het verwijderen en het oplossen van uw probleem met het spuiten van de voorruit.

Verzonden vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Bedankt, dit was erg nuttig. Dat is precies wat ik heb. Ik vond een video met de titel "Sportbikehowto.com - How-to use push rivits" die nuttig was en ik kon de afdekking verwijderen. De enige complicatie was het punt op het frame waar de batterij op het frame is aangesloten. Het zat in de weg. Na dat te hebben losgemaakt (wat ik niet aanbeveel), was het gemakkelijk om de afdekking te verwijderen. Maar het terugplaatsen was meer moeite.

Aan degenen die dit later lezen, ik raad het niet aan om de afdekking te verwijderen om verstopte ruitensproeiervloeistofleidingen en -pompen te diagnosticeren en te repareren. Het is niet per se gemakkelijk om de afdekking en het aangrenzende plastic 100% correct terug te plaatsen, tenzij je een identieke auto hebt die je zelf kunt controleren. Evenzo is het correct uitlijnen van de ruitenwisser, hoewel niet moeilijk, niet zo eenvoudig als je in eerste instantie zou denken.

Als je het doet, lees dan van tevoren grondig. En vertrouw niet op je geheugen. Maak foto's van elk gerelateerd verbindend oppervlak dat beweegt voordat je het loskoppelt.

In mijn geval was het niet eens nodig om de afdekking te verwijderen. Nadat ik een tijdje met de afdekking had geworsteld, besloot ik andere opties opnieuw te evalueren. Ik controleerde de kleine witte koppeling op de vloeistofleiding net boven het voorwiel van de passagier. Ik ontdekte dat deze gemakkelijker kan worden los- en weer aangesloten dan ik een paar dagen eerder had gedacht. Nadat ik hem had losgekoppeld, testte ik de sproeierhendel en bevestigde dat er een beetje vloeistof en schuim uitkwam, maar geen goede, stevige straal. Ik blies de leiding vervolgens vanaf dat punt met een elektrische balpomp. De lucht borrelde actief uit de bovenkant van het ruitensproeiervloeistofreservoir. Ik stopte een paar seconden later met het blazen van de leiding. Toen ik stopte, testte ik de sproeierhendel en zag een stevige straal uitkomen bij het koppelingspunt. Toen ik de koppeling weer aansloot en de sproeierhendels testte, kreeg ik een geweldige spray op mijn voorruit, zoals het hoort.

Kortom: Als ik met die koppeling was begonnen, had het hele proces vijf minuten geduurd (voornamelijk alleen het uit- en opbergen van de elektrische basketbalpomp) in plaats van een uur lezen, meerdere dagen afleiding, een uur eraan werken en een beetje aanhoudende bezorgdheid dat ik mogelijk niet alles 100% correct heb teruggeplaatst.

Ik hoop dat mijn moeite iemand anders ten goede komt.

#3 ·
Meestal is het de motor die verstopt raakt met algen, een eenvoudige en natte taak met 2 Philip-koprivetten. Gelegen rechtsonder aan de voorbumper, die hoek zal terugtrekken en het ruitensproeiertank en de pomp zitten daar. Til het lipje op dat de motor vasthoudt en draai en trek de kleine motor eruit. Wees voorbereid om doorweekt te raken... neem een ​​pick en wrik het kleine scherm eruit en gooi het weg. Als je de motorkap echt moet verwijderen, wrik dan de ruitenwisserkappen van 14 mm af en sla de ruitenwisserarm los, dan een paar middelste drukrivetten aan de zijkanten en je bent klaar.