Hyundai Forums banner

2010 i10 Remlicht Problemen

2.7K views 6 replies 3 participants last post by  DLUi20  
#1 ·
Hallo allemaal en vrolijk kerstfeest!

Net een achterlichtlampje vervangen op de i10 van mijn vrouw, alles goed dacht ik, maar niet dus!

Het achterlicht aan de linkerkant is in orde en werkt wanneer de rem wordt ingedrukt zoals het hoort / Normale standaard dimmen en dan helder wanneer het rempedaal wordt ingedrukt.

Het achterlicht aan de rechterkant staat de hele tijd op de remlichtintensiteit, dus wanneer de rem wordt ingedrukt, blijft het gewoon op maximale intensiteit branden.

Het derde remlicht blijft de hele tijd uit.

Iemand ideeën?

Bedankt!

#3 ·
De Hyundai Owner's Manual voor een i10 uit 2010 geeft aan dat de achterrem-/achterlichtlamp P21/5W 'bajonetfitting' type moet zijn. Dit is een lamp met twee filamenten, waarbij het 5-watt filament betrekking heeft op het achterlicht en het 21-watt filament op het remlicht.

Hoewel het niet gemakkelijk zou zijn om te doen, is er de (kleine) mogelijkheid dat u de vervangende lamp verkeerd hebt geplaatst (dwz met de voet van de lamp 180 graden gedraaid), zodat het 21-watt filament fungeert als achterlicht en het 5-watt filament als remlicht. Dit zou betekenen dat, wanneer u de verlichting van de auto aandeed, het achterlicht fel zou schijnen (omdat het 21W filament werd gebruikt) en - wanneer het rempedaal werd ingedrukt - hoewel het 5W filament nu in werking zou moeten treden, zou dit niet duidelijk zijn terwijl het 21W filament brandde. (Dit moet gemakkelijk te controleren zijn door het rempedaal in te drukken wanneer de verlichting van de auto niet is ingeschakeld.)

Het kan nuttig zijn om te weten wat u ertoe heeft aangezet de lamp te vervangen. Deed de lamp die u verving het helemaal niet, of werkte het achterlicht aan de zijkant, maar niet het remlicht (of omgekeerd)?

Is het derde remlicht van uw auto van het LED- of lamp-type? En werkte dat goed voordat u de rem-/achterlichtlamp verving?

#4 ·
Heel erg bedankt, dat is een geweldig antwoord. Ik zal het controleren als ik thuiskom.

Het achterlicht was kapot, ik heb de rem nooit gecontroleerd (oeps!)

Nogmaals, nooit het hoge niveau gecontroleerd, het is geen led.

Ik besefte nooit dat de lamp verkeerd geplaatst kon worden en wat je beschrijft klinkt echt als wat ik heb gedaan!

Ik zal vanavond terugkoppelen!

Bedankt en Vrolijk Kerstfeest!

#5 ·
Aangezien u een hoog niveau heeft dat niet werkt en andere lichten aan, controleer op gebroken draden die naar de bovenkant van de achterklep lopen. Deze breken vaak en raken elkaar dan aan, waardoor lampen niet werken en andere een voeding krijgen van andere draden die kapot zijn.

• Like
Reactions: Nick_He
#6 ·
Bedankt jongens, even een update: ik heb de lamp omgedraaid en dat heeft het opgelost lol! Al die jaren heb ik die lampen verwisseld, ik moet ze elke keer wel goed hebben geplaatst!

Het hoge niveau werkt nog steeds niet, heeft het een eigen zekering of zou het verkeerd plaatsen van de lamp die lampen op de een of andere manier hebben doorgebrand?

Het zou natuurlijk de draad kunnen zijn, maar het stopte toevallig tegelijkertijd met werken.

Proost!

#7 ·
Ik was ervan uitgegaan dat 21/5W-lampen altijd 'pinnen' met offset op hun voet hadden, omdat dit de kans zou minimaliseren dat ze verkeerd zouden worden geplaatst.

Image

Het is echter duidelijk dat dit niet het geval is en, als de voet van de lamp pinnen heeft die niet offset zijn,

Image

is het duidelijk dat ze verkeerd geplaatst zouden kunnen worden.

Attachments