Hyundai Forums banner

Uit het niets kan ik mijn wekker niet uitzetten

16K views 11 replies 7 participants last post by  johnbh  
#1 ·
Ik heb een Sonata uit 2005. Vorige maand is mijn autoaccu vervangen, en sindsdien merkte ik dat mijn alarmlichten knipperden en het rode lampje op mijn sleutelhanger knipperde. Ik drukte erop en alles was in orde.

2 dagen geleden wilde ik in mijn auto stappen en het alarm ging niet uit. Ik druk op de afstandsbediening, de knop licht op, maar de deuren ontgrendelen niet. Als ik de deur met de sleutel ontgrendel, start de auto niet.

Ik heb een slotenmaker gebeld, die me vertelde dat mijn Sonata-model vaak problemen heeft met het plotseling uitvallen van het alarm. Hij zei dat hij die auto's vermeed, en dat ik een vervanging op eBay kon bestellen en zelf kon programmeren, maar dat de beveiligingsbox die achter het middenpaneel verborgen zit, soms geen schakelaar heeft om uit/aan te zetten. Ik las erover in een paar YouTube-video's.

Ik denk erover om de zekering van het alarm eruit te trekken om hopelijk de auto te starten, en dan een goedkoop aftermarket alarm te kopen.

Nog iemand die dit probleem heeft?

#3 ·
Weet niet zeker wat er mis is met uw alarmsysteem, maar probeer dit om uw auto de volgende keer te starten.

1. Ontgrendel de deur met de sleutel, waardoor
het alarm wordt geactiveerd.
2. Steek de sleutel in de contactcilinder en draai de contactsleutel naar de "ON"-stand. Dit is de positie direct voor de startpositie. Probeer nog niet te starten. Draai gewoon tot de "ON"-stand.
3. Wacht 30 seconden.
4. Draai de sleutel terug naar de uit-stand en probeer dan normaal te starten.

#8 ·
Bedankt jongens voor alle suggesties, hoewel geen van hen werkte. Laat me een update geven.

Ik heb alles van hierboven geprobeerd en NIETS leek te werken. Uiteindelijk belde ik AAA om het naar een alarmcentrale te laten slepen. Ze laden het op een dieplader, slepen naar de locatie. De technicus stapt in en...de auto start meteen!! WTF.

Mijn auto vertoont plotseling geen van de symptomen van voorheen. Hij deed het zo'n 8 keer achter elkaar.

Hij had een afdruk van mijn autospecificaties en zei dat het fabrieksalarm geen kill switch heeft, dus hij begreep niet waarom de auto eerder niet wilde starten. Hij suggereerde dat het de startmotor zou kunnen zijn, en dat het schudden van de auto tijdens het transport het mogelijk heeft doen starten, maar dat zou alleen bevestigd worden als het weer gebeurt.

Ook zei hij dat, omdat de enige manier om het alarm uit te schakelen de FOB is, en aangezien de auto momenteel start, je hem niet meer moet gebruiken en de deuren handmatig moet vergrendelen.

Dus het start prima sinds, maar...nu aarzel ik om te rijden, want wie wil er nu een auto besturen die op een willekeurig moment niet meer wil starten?

#9 ·
Gebruik dus gewoon de fabrieksafstandsbediening niet om de auto te vergrendelen, maar gebruik alleen de sleutel (mechanisch deel). Alleen het vergrendelen van de auto met de afstandsbediening activeert het fabrieksalarmsysteem (en de startonderbrekingsfunctie). Ik had een vergelijkbaar probleem en heb gewoon een aftermarket afstandsbedieningssysteem geĂŻnstalleerd (zonder alarm, is toch zinloos ...)

#11 ·
Hier is ook nog een andere mogelijkheid.

Image

Zorg ervoor dat de schakelaar (de buisvormige zwarte uitsteeksel boven de vuldop voor de ruitensproeiervloeistof bovenaan mijn foto) volledig wordt ingedrukt wanneer de motorkap gesloten is.

Mijn alarm bleef willekeurig afgaan omdat de rubberen bumpers waarop de motorkap sluit, te veel omhoog staken. Daarom kon de schakelaar niet genoeg worden ingedrukt.

#12 ·
Af en toe is de batterij 's nachts leeg. Hij is in een dealer geweest, maar ze konden niets vinden. Nu was de batterij 's nachts leeg. Door hem op te laden en weer aan te sluiten, blijft de claxon loeien en knipperen de alarmlichten. Ik heb de dingen geprobeerd die ik hier heb gelezen, en niets werkte. Zoals het er nu uitziet, heb ik de zekering van de alarmlichten en het claxonrelais moeten verwijderen. Ik kan de auto nu starten. Ik heb geprobeerd de alarmlichtzekering opnieuw te plaatsen en ze beginnen weer te knipperen. De motorkapknop is in goede staat. Ook vergrendelt of ontgrendelt de fob af en toe de deuren niet, dus moeten we een sleutel gebruiken. Onze monteur stelde een nieuwe slotactuator in de bestuurdersdeur voor, dus hij installeerde er een, maar nog steeds hetzelfde probleem. 2005 Hyundai Tucson 6 cilinders.