Hyundai Forums banner
61 - 80 of 147 Posts
Als er nog steeds koude lucht uit de AC-roosters komt, maar niet zo koud, is hij opnieuw gevuld en heeft de dealer de compressor gecontroleerd en in orde bevonden, zou het dan nog steeds de mengklep kunnen zijn die u hebt beschreven?

Bedankt
lulumike

Ik heb een 2011 Sonata Limited met Dual Auto air, en als de airco helemaal op 65 graden wordt gezet, komt er warme lucht uit de bestuurderskant en koude lucht uit de passagierskant. Ik dacht zeker dat het een probleem met de mengklep/actuator zou zijn, wat me naar deze thread leidde. Toen ik echter de temperatuur aanpaste, kon ik de actuator aan de bestuurderskant zien bewegen. Ik heb hem verwijderd en de mengklep-arm handmatig van de warme kant helemaal naar de koude kant bewogen, maar ik krijg nog steeds warme lucht uit de bestuurderskant. Dus ik denk dat ik de lading van de airco moet controleren, maar ik ben er perplex over waarom het koud zou zijn aan de passagierskant en niet aan de bestuurderskant...

Heel erg bedankt voor deze post. Ik heb het onderdeel gekocht en geĂŻnstalleerd. Presto! Het werkte. Ik moest de bestuurderskant vervangen, wat vrij eenvoudig was. Ontzettend bedankt voor het delen!

Dus ik kon de "Temp Blend actuator" bereiken, die zich aan de passagierskant bevindt en eruitziet als een oor.
Weet iemand hoe ik kan controleren of deze in goede staat verkeert of moet worden vervangen?
Er zat een kleine witte flip onder, ik bewoog hem met de hand op en neer en er gebeurde niets...

Terwijl het systeem draait, de temperatuur op en neer regelen voor de kant met het probleem. Moet reageren op temperatuurveranderingsverzoeken.

Ik heb andere mensen gezien die gewoon de werkende motor uit de assemblage haalden en in de oude assemblage plaatsten, de motoren van beide onderdelen zien er identiek uit. Is dat een mogelijkheid in plaats van twee verschillende eenheden van twee verschillende verkopers te betrekken?

Ja. Als je een beetje extra zelf wilt doen, kun je de assemblage repareren. Vroeg (heel) in dit draadje vind je ergens minstens één verwijzing naar een onderdeelnummer voor een onderdeel van een derde partij voor reparatie van de assemblage. De motor is voor beide zijden hetzelfde.

RF-370 Luchtpomp Motor - 3 tot 12 VDC - 5600 RPM - 12 V - RF-370CH-15370, is dit echt een 4800 (belasting) rpm motor voor een actuator?

Hallo

Ik heb de actuator aan de passagierskant vervangen, maar hij werkt tegengesteld. Als ik de verwarming aanzet, blaast hij koude lucht en als ik hem op koud zet, blaast hij warme lucht uit, ideeën?

Het lijkt erop dat je de pinnen voor de motoraansluiting moet omdraaien. De motor werkt op basis van de polariteit van de spanning van de airconditioning, en als de draden worden omgedraaid, is de werking dat ook.

? Je moet het bewegende ding bekijken wanneer de temperatuur te hoog en te laag is om te zien wat er aan de hand is.

Ik had net een gedachte... vraag me af wat deze dingen doen als de aarde en 5V worden verwisseld op een sensor? Dat ben ik nog nooit tegengekomen, dus geen idee wat ze zouden doen. Ik vraag me af of de A/C-regeling die reageert op een omgekeerde sensor daar daadwerkelijk rekening mee zou houden en zou proberen de beweging om te keren???

Enorm bedankt aan Tim en alle anderen hier voor jullie berichten.

Had een temperatuurprobleem met een i30 uit 2008 (systeem met één zone) waarbij er lauwe/warme lucht werd geblazen, ongeacht de instelling van de airconditioning.

De lokale garage voerde een diagnose uit en kwam terug met een foutcode B2406 (temperatuuractuator/luchtmengmotor), maar verwees me door naar Hyundai om het te laten repareren.

Ze wilden ÂŁ 120 om een diagnose uit te voeren (hoewel ik hen vertelde wat het probleem was) en, als het de actuator was, nog eens ÂŁ 600-700 om het te repareren!!

Gekocht om deel te nemen (ÂŁ 110 van Hyundai) met wat diepgaand zoeken, deze post steeds opnieuw lezen, vanmorgen geprobeerd.

Een uur later en een zeer tevreden, trotse borstkas, heb ik koude en warme lucht zoals vereist.

Ik ben in geen geval een monteur en dit is pas de tweede reparatie die ik ooit aan een auto heb geprobeerd (anders dan lampen etc.)

Zeer eenvoudige instructies en de foto's hielpen (hoewel een ander model) enorm.

Ik dring er bij iedereen op aan om het te proberen als ze dit probleem krijgen.

Nogmaals bedankt Tim en alle anderen.

Hetzelfde probleem, maar geen dual zone

Ik heb een Santa Fe uit 2007 (SE, denk ik) en ervaar hetzelfde probleem: airconditioning werkt alleen aan de passagierszijde; warme lucht blaast uit de bestuurderszijde. De bestuurderszijde koelt uiteindelijk een beetje af na een uur rijden, maar lang niet zo koud als de passagierszijde. Al deze berichten lijken erg nuttig, maar ik heb geen dual zone climate control. Zou de actuator nog steeds het probleem/de oplossing kunnen zijn? Zo ja, welke kant moet ik vervangen?

Bedankt voor je hulp

61 - 80 of 147 Posts