How Do I Install Pedals! I Need Help - Page 2 - Hyundai Forums : Hyundai Forum

Register Home Forums Active Topics Photo Gallery Garage Members List Calendar Auto Loans Search Today's Posts Mark Forums Read Auto EscrowInsurance

Hyundai-Forums.com is the premier Hyundai Forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.
Reply
 
LinkBack Thread Tools
Old 05-20-2005, 04:18 PM   #11 (permalink)
Member
 
InjenTibby03's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Tallahassee, Florida
Posts: 96
InjenTibby03
Send a message via AIM to InjenTibby03
Default

You are absolutely right man... having that pride feels awesome! I do everything to that car on my own...but go figure i dont want to do something as simple as pedals! LOL OHH WELL... gotta do whatcha gotta do! Man you guys are really helpful i really appreciate it a lot I cant believe those retarded pedals didnt come with instructions! WHAT KIND OF SHI& IS THAT! yeah I have a feeling im gonna have a great time with this! I didnt even think about the screws in the carpet deal! GOOD OBSERVATION! well thanks again GORDO ! Got anymore advice bring it my way!! ~~ TTYL~~~~ Sarah
InjenTibby03 is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 05-25-2005, 07:36 AM   #12 (permalink)
Senior Member
 
Join Date: Apr 2005
Hyundai Scoupe GT
Posts: 180
Dutch_Turbo_GT
Send a message via AIM to Dutch_Turbo_GT
Default

Hey Sarah,

These pedals are quite easy to fit... No drilling just clamping it on to the existing pedals. The pedals in my car use the same method, I can send you a picture from my car if you want? 'll try to take a picture tonight.

Here's a picture:
[attachmentid=653]

Good luck with it!!
Attached Images
File Type: jpg Pedal.JPG (54.9 KB, 328 views)
Dutch_Turbo_GT is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-26-2005, 12:31 PM   #13 (permalink)
Member
 
InjenTibby03's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Tallahassee, Florida
Posts: 96
InjenTibby03
Send a message via AIM to InjenTibby03
Default

Hey that helped a lot! I just printed it out....that seems better vthan drilling! Im gonna give it a try! Thanks a lot! ~~~~ sarah
InjenTibby03 is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-26-2005, 03:14 PM   #14 (permalink)
Senior Member
 
Join Date: Apr 2005
Hyundai Scoupe GT
Posts: 180
Dutch_Turbo_GT
Send a message via AIM to Dutch_Turbo_GT
Default

You're welcome!

Let me know if they fit, and send a picture (?).

If you need to know more about anything, just send a PM or an email.
Dutch_Turbo_GT is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Old 05-27-2005, 09:12 AM   #15 (permalink)
Member
 
InjenTibby03's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Tallahassee, Florida
Posts: 96
InjenTibby03
Send a message via AIM to InjenTibby03
Default

Ok im still procrastinating about putting tehm on but hey todays Friday so I will tackle it today after I get off work or maybe even at lunch....ok no probably after work! LOL Well anyways yeah I really appreciate it! I sure will send a pic. as soon as I get them on! Man thank god for a camera phone!! Ok well TTYL..... I will keep you posted!! LATE~~~ sarah :P
InjenTibby03 is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Old 06-01-2005, 12:13 PM   #16 (permalink)
Member
 
InjenTibby03's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Tallahassee, Florida
Posts: 96
InjenTibby03
Send a message via AIM to InjenTibby03
Default

LOL ok......no progress what so ever!!! I tried to do it on memorial day and it just wasen happening! I got so frustrated!! It just seems like they dont want to fit!!! BUT I GUESS NOTHING A LITTLE SUPER GLUE CANT FIX! LOL j/k Man I freaking took off the rubber on my BRAKE pedal and checked to see if it would just fit on the metal.....NOPE!! So I placed the rubber back on and tried it that way....NOPE! its just seems way to close!! Whatever I think I am just going to give up!! WANT SOME PEDALS ANYONE!! LOL Well anyways I think I am going to attempt one more time....and if that doesnt work im gonna see if I can have someone do it for me!!! And then if that doesnt work then im throwing the **** away!! LOL Anyways any more input bring it my way!! And thanks again!!! ~~~~~ sarah :angry2:
InjenTibby03 is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Old 06-02-2005, 03:25 AM   #17 (permalink)
Senior Member
 
Join Date: Apr 2005
Hyundai Scoupe GT
Posts: 180
Dutch_Turbo_GT
Send a message via AIM to Dutch_Turbo_GT
Default

Hey Sarah,

I will take a picture of the pedals in my car. I don't understand why it doesn't work with your car, it is supposed to be quite simple, are your the pedals in your car much different according to other cars? I fitted them just on top of the existing rubber pads, that worked out best for me.

I would love to help, unfortunately there's only a rather large pond between us... I'll send you a PM with the pics.

So, good luck with it and take it easy.
Dutch_Turbo_GT is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Old 01-01-2006, 05:22 PM   #18 (permalink)
Junior Member
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 8
digital_dezines
Default

Hi Sarah, im having the same probs as yourself, dunno if you got your pedals on yet, hope so, im just contemplating fitting mine however my nut & bolt holes are central on the new pedals which is a bummer.
here are mine http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/...ectorCatalogId=

The problem is that the existing pedals are welded in the center so i need to offset mine to the left or right.....will let you know when i've done them. the gear knob look cool and the tax disc holder is sweet....
digital_dezines is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Old 11-29-2010, 01:32 AM   #19 (permalink)
Junior Member
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1
dakotabeverly
Default

Hey, im having troubles mounting my pedals as well. They are "rs 1 tuning" pedals. It is a 2 piece set (gas and brake). The kit came with some flat pieces, screws and bolts and some L shaped things. I have a picture of the same ones i have. Any help is appreciated. Thank you.

Attached Images
File Type: jpg PM_230R.jpg (49.9 KB, 16 views)
File Type: jpg PM_230R.jpg (49.9 KB, 19 views)
dakotabeverly is offline   Reply With Quote Quick reply to this message
Sponsored Links
Advertisement
 
Reply

Quick Reply
Message:
Options

Register Now

In order to be able to post messages on the Hyundai Forums : Hyundai Forum forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.
User Name:
If you do not want to register, fill this field only and the name will be used as user name for your post.
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.
Password:
Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.
Email Address:

Log-in

Random Question


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools

Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -4. The time now is 12:54 AM.



Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.6.0
Garage Plus vBulletin Plugins by Drive Thru Online, Inc.